Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haittaa perheen varakkuudesta voi olla lapselle?

Vierailija
15.01.2018 |

Mietitäänpäs sellaista asiaa.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos varakkuus on hankittu vanhemman / vanhempien läsnäolon kustannuksella, saattaa se haitata lapsen ja vanhemman suhteen kehittymistä ja jopa lapsen kehitystä.

Tuo nyt ekana skenaariona tuli mieleen.

Vierailija
2/33 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat eivät osaa kasvattaa lasta ja opettaa rahankäyttöä sekä elämän olennaisuuksia lapsesta saattaa kasvaa hemmoteltu alisuoriutuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oppii lapsena leveään elämään, eikä aikuisena olekaan suurituloinen, sopeutumisvaikeuksia on. Katkeroituminen on lähellä, kun tuntee itsensä luuseriksi.

Vierailija
4/33 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on aikaisemmassa elämässä ollut varakas, ennenkuin yritys teki lamassa konkurssin. Sillo8n hänellä oli alle teini-ikäiset lapset.

Minä olen keskituloinen ja minulla on samanikäisiä lapsia. Kaikki lapset ovat siis aikuisuuden kynnyksellä.

Miten minun ja hänen lapsensa eroavat toisistaan, siis rahan näkökulmasta, on tämä: hänen lapsillaan on vankka usko, että he saavat kaiken. Isällä kun ei enää ole niitä rahoja, kääntyvät he äitinsä (joka on antelias) ja isoäitinsä puoleen.

Minun lapseni eivät edes pyydä samoja asioita, koska heille ei tule mieleenkään, että voisivat saada ilman omia säästöjä.

Hänen lapsensa eivät tee kesätöitä. ”Ei tarvitse, saan kuitenkin kaiken”. Minun lapseni tekevät edes vähän.

Vierailija
5/33 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikensorttisia hyväksikäyttäjiä ja siivestäjiä pyörii myös lasten ympärillä. On vaikea tietää, ketkä on oikeasti kavereita, lapsen on tätä vilä vaikeampi arviida kuin aikuisen. Ja tulos voi olla hyvin, hyvin kyyninen nuori.

Vierailija
6/33 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Draivia ei oikein kehity kun kaikki on helppoa ja rahaa löytyy kaikkeen kivaan jo muutenkin.

Vierailija
7/33 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaiden lapset oppivat, että raha ei tule taikaseinästä, se tulee tekemällä töitä.

Vierailija
8/33 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei opi tarvittavia elämänarvoja. Rahalla ei saakkaan kaikkea ja säännöt koskee myös itseä.

Vierailija
9/33 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikensorttisia hyväksikäyttäjiä ja siivestäjiä pyörii myös lasten ympärillä. On vaikea tietää, ketkä on oikeasti kavereita, lapsen on tätä vilä vaikeampi arviida kuin aikuisen. Ja tulos voi olla hyvin, hyvin kyyninen nuori.

Tuossahan on vain hyötyä varakkaan aikuisena.

Vierailija
10/33 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varakkaiden lapset oppivat, että raha ei tule taikaseinästä, se tulee tekemällä töitä.

Totta keskiluokan kanssa, Varakkailla Tosiaankin tulee Taika seinästä.

Vierailija
11/33 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei opi miettimään kunnolla välttämättä mitä oikeasti tarvitsee, perheessä saatetaan ostella kaikenlaista kovin tarkasti harkitsematta. Mutta varmasti myös on esim. ympäristöstä huolta kantavia fiksuja varakkaita jotka ovat vastuullisia kuluttajia ja opettavat sitä myös lapsilleen.

Vierailija
12/33 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule. Varakkaiden lapset näkevät, että saadakseen korkean elintason ei voi jumiutua työaikoihin, loma ei aina ole loma ja joutuu luopumaan joskus kivoistakin asioista, jotta asiat rullaavat. Ainoastaan keskiluokkaiset ja köyhät luulevat, että varallisuus tuo mukanaan helpon elämän. Se tuo vastuuta, oikeuksiakin, mutta ennenkaikkea töitä.

Vierailija
13/33 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen havainnut, että varakkaiden perheiden kersoilla (joilla siis tulot yli 100ke/v/vanhempi) on havaittavissa pientä laiskuutta. Tietynlaista suuruudenhulluutta on myös havaittavissa.

Miksi käydä töissä, johon pääsisi, koska siitä maksetaan vaan 8e/h, kun isovanhemmat lykkäävät joka kerta käydessää 200e kouraan.

Miksi panostaa täysillä arvostetun alan pääsykokeisiin (valmennuskurssi 5ke), koska tietää, että perintöä tulee joka tapauksessa miljoonissa oleva luku.

Vierailija
14/33 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ainakaan ollut mitään haittaa, vaikka mietin, oisko.

Vierailija
15/33 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Mun on ollut vielä aikuisenakin vaikeaa luottaa ihmisiin, joiden varallisuustaso on merkittävästi alempi kuin omani. Ensimmäisenä tulee aina mieleen, että haluavat hyötyä mun ja perheeni varallisuudesta. Ihmissuhteissaan tulee varovaiseksi ja epäluuloiseksi. 

Vierailija
16/33 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen havainnut, että varakkaiden perheiden kersoilla (joilla siis tulot yli 100ke/v/vanhempi) on havaittavissa pientä laiskuutta. Tietynlaista suuruudenhulluutta on myös havaittavissa.

Miksi käydä töissä, johon pääsisi, koska siitä maksetaan vaan 8e/h, kun isovanhemmat lykkäävät joka kerta käydessää 200e kouraan.

Miksi panostaa täysillä arvostetun alan pääsykokeisiin (valmennuskurssi 5ke), koska tietää, että perintöä tulee joka tapauksessa miljoonissa oleva luku.

Vain idiootteja haittaa se, jos kerran rennomminkin pärjää. Toisin kuin sä, ähhähhää.

Vierailija
17/33 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule. Varakkaiden lapset näkevät, että saadakseen korkean elintason ei voi jumiutua työaikoihin, loma ei aina ole loma ja joutuu luopumaan joskus kivoistakin asioista, jotta asiat rullaavat. Ainoastaan keskiluokkaiset ja köyhät luulevat, että varallisuus tuo mukanaan helpon elämän. Se tuo vastuuta, oikeuksiakin, mutta ennenkaikkea töitä.

Selvästi et ymmärrä mitä on sijoittaminen ja mitä tarkoittaa kun pistää rahan poikimaan rahaa. Työnteolla ei Suomessa rikastu ja moni duunari tekee myös pitkää päivää, raskasta työtä, mistä sulla ei taida olla haisuakaan. Moni yrittäjä tekee 24/7 töitä, ilman lomia, eikä silti tiedä vauraudesta mitään.

Vierailija
18/33 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se haitta ainakin, että on kateellisia kanssaihmisiä.

Vierailija
19/33 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Draivia ei oikein kehity kun kaikki on helppoa ja rahaa löytyy kaikkeen kivaan jo muutenkin.

Se onko ihmisellä draivia vai eikö riippuu ihan muista asioista kuin siitä onko rahaa (vai eikö). Pikemminkin niin päin että sitä draivia ja etenkin luovaa sellaista on kun ei ole taloushuolen häivää ja sitä ei ole jos ei ole rahaa. Rahatonta vie tietysti pakko, kyynärpäät ja ahneus eteenpäin joten joskus voi näyttää siltä että rahattomalla sitä on enemmän.

Vierailija
20/33 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietitäänpäs sellaista asiaa.

Ainakin sellainen kevyt todellisuudesta vieraantuminen jos ei voi opetella/tarvi opetella kotona esim. ruoanlaittoa ja vaatteiden pesua sekä siivoamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan