Siis mitä örkkejä (ötököitä) mun olkkarin matossa asuu??
Musta ruskeita ehkä 2-3mm kokoisia, mutta ei luteita ilmeisesti. Puput alkaneet pissimään tähän karvamatolle ja jotain ihme ötököitä alkanut ilmestyy. Äsken oli yhtäkkiä sormessa semmoinen. Hyi helvetti!! Ois varmaan aika siivota ja heittää koko hiton matto veks.
Onko käsitystä mitä nuo voisivat olla?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vie se matto nyt heti roskiin.
Vie ulos pakkaseen yöks
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vie se matto nyt heti roskiin.
Vie ulos pakkaseen yöks
Eikä enää ikinä sisälle takaisin.
Kuulostaa sokeritoukalta? Harmittomia ja asuvat usein maton alla / pimeissä paikoissa.
Varmaan hyvä haju siellä kämpässäsi.
Katotiin että näyttää vyökoppakuoriaiselta. Mulla on pyyhkeitä aina tossa kohtaa mihin ne pissii ja vaihdetaan joka päivä mutta nyt sit tämmöset ällötykset. Hyi helvetti, jos noi lisääntyy. Heitän huomenna parvekkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Katotiin että näyttää vyökoppakuoriaiselta. Mulla on pyyhkeitä aina tossa kohtaa mihin ne pissii ja vaihdetaan joka päivä mutta nyt sit tämmöset ällötykset. Hyi helvetti, jos noi lisääntyy. Heitän huomenna parvekkeelle.
Sen otuksen nimi on vyöihrakuoriainen. Nam.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa sokeritoukalta? Harmittomia ja asuvat usein maton alla / pimeissä paikoissa.
Sokeritoukat on viiksekkäitä ja hopeanharmaita.
Kuoriaisia. Kuolevat kahden viikon pakastuksessa -18 asteessa. Pese tai pesetä matto sen jälkeen. Vaihda muovimattoon ja laita ne kanit häkkiin. Ulkoilua valjaissa ja sisällä vaan rajatussa tilassa.
Meillä ei ole olkkariin mitään asiaa, eteisen muovimatoilla saa jaloitella. Mökillä on vanha navetta ja siellä ovat kesällä. Pääsevät sieltä myös tarhaan. Mutta olkkariin ei ikinä. Kanin kusta matolla yäk...
Heitä se matto hiiteen jos ei ollu mikään kallis eikä tunnearvoa
Mä en mun kaneja laita vankilaan kaltereiden taakse. Nämä ovat jo 12 vuotiaita. Alkaneet nyt vasta pissimään. Perheenjäseniä ovat, eikä heitä rangaista siitä että vanhuuttaan alkaneet pissiä. Aina olleet vapaina. Mikään eläin ei kuulu häkkiin, sivukommenttina. Pistäisitkö koiran häkkiin, jos se alkaisi pissimään sisällä?
Matto menee vaihtoon joo. Kuhan ei leviä koko kämppään. Huh, tämmöstäkin. Leviikö nää kuoriaiset siis mahdollisesti joka paikkaan ja syövät kaikki kankaat?
Kuoriaiaset voi levitä joo, jos et pääse niistä nyt heti eroon. Mutta ei niitä siitä kaninpissasta synny, joten kanit eivät ole syypää.
Vierailija kirjoitti:
Mä en mun kaneja laita vankilaan kaltereiden taakse. Nämä ovat jo 12 vuotiaita. Alkaneet nyt vasta pissimään. Perheenjäseniä ovat, eikä heitä rangaista siitä että vanhuuttaan alkaneet pissiä. Aina olleet vapaina. Mikään eläin ei kuulu häkkiin, sivukommenttina. Pistäisitkö koiran häkkiin, jos se alkaisi pissimään sisällä?
Matto menee vaihtoon joo. Kuhan ei leviä koko kämppään. Huh, tämmöstäkin. Leviikö nää kuoriaiset siis mahdollisesti joka paikkaan ja syövät kaikki kankaat?
Ei saakeli elääkö ne niin vanhaks. Pitää vissiin päästää toi riesa vahingossa ovesta livahtamaan.
Nimimerkki”joudun hoitamaan teinini lemmikkiä vasten tahtoani”
Ihmetyttää miksi et heittänyt mattoa HETI pois kun huomasit ötökät. Eiköhän ne ole jo levinnyt..
No siis pari päivää sitten näin yhden ja ajattelin et koppis päässyt ulkoota. Heitin sen vaan ulos partsille. Äsken oli yksi tullut sormelle. Ilmeisesti ei siis kuhise kuitenkaan. Toivottavasti.. En edes osta kirppareilta mitään, mistä ihmeestä tämmösiä voi edes kantautua.
Ja kyllä, pupujussit elävät vaikka 15 vuotiaiksi, jos pidetään huolta eivätkä sairastu. Tutustu pupuusi niin näät kuinka kivan eläinystävän siitä voit saada, kun se sinuun oppii luottamaan :)
Kuulostaa luteilta. Ota yhteyttä tuholaistorjuntaan joka tapauksessa!