Kirjat. Hyvä? Paha?
En voi ymmärtää miten monet ihmiset voivat elää lukematta kirjoja. Itse luen säännöllisesti. Mutta ehkä monet ihmiset ei voi ymmärtää miten minä voin elää ilman älypuhelinta. Nykyään kirjoja luetaan vähemmän kuin ennen, se on selvää, mutta tahtoisin tietää että mitä ihmiset kirjoista ajattelevat..? Vai ajattelevatko niistä ensinkään mitään. Onko kirjoja lukeva ihminen ihan normaali vai muinaismuistofriikki? Onko kirjat ihan yhtä jees kuin ennenkin vai onko ne turhaa romua mitkä voitaisiin jo hävittää koska paljon parempaakin tekemistä on jo keksitty? Tahdon oikeasti tietää mitä ihmiset kirjoista ja kirjaihmisistä ajattelevat, kun en kertakaikkiaan tiedä, sen vain olen huomannut että harva niitä enää lukee.
--
Ja voittehan lisäksi mainita jonkin kirjan josta joskus aikoinaan paljon piditte ja miksi. Tai kirja jota erityisen paljon inhositte.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ihmiset lukevay keskimäärin vähemmän kirjoja kuin ennen.Monilla tv ja elokuvat esim.netflix korvaa lukemisen, uskoisin.Minun mielestäni on hyvä asia, että näin myös esim. lukihäiriöiset voivat päästä tarinoiden maailmaan.
Itse kyllä luen kausittain.En todellakaan pidä itseäni minään muinaismuistona, ja sitäpaitsi luen enemmän kuin ennen, kun sensijaan että pitäisi hakea luettavaa kirjastosta, saan kirjan hetkessä tähän älypuhelimen näytölle Ellibsin kautta.
Itse kyllä tarvitsen kirjan ihan paperisena "aitona", näytöltä en osaa sillä lailla lukea, en viihdy.
Mutta joo... nykytekniikka voi kyllä edistää jopa kirjojen lukemista, eri tavoin.
Todella huono "kysely". Vai lukutoukkavanhus tämä jee tälläisen typerän aloituksen
Enpä usko
T. Suurlukuja keski-ikäinen täti
Lukemisinnostukseni lähti jo pienenä. Johtunee varmaankin siitä, että kotonani luettiin paljon. Musiikki, teatteri ja konsertit tulivat myös tutuksi. Ei, en ollut rikkaasta perheestä ( olen synt. -52). Olin pientuloisen virkamiesperheen ainoa lapsi. Aineellista rikkautta ei ollut muttei ollut köyhyyttäkään. Henkistä rikkautta ei voi rahassa mitata! Suurkiitos siitä vanhemmilleni! Pienenä ollessani vanhempani lukivat minulle paljon. Meillä myös keskusteltiin. Opittuani lukemaan sain ensimmäisen kirjastokorttini ( on vieläkin tallessa), se päivä oli ikimuistoinen ja jollaintapaa jännittävä! Uteliaana ja tiedonhaluisena minulle aukesi aivan uudellainen maailma! Jostain syystä tietokirjallisuus on ollut aina se nr. 1. Luonnon- ja eläintieto. Aikuisiällä tuli lisäksi historia,dokumentti ja elämänkertakirjat. Myös ravitsemus- ja terveysasiat kiinnostaa! Lopuksi, en voisi elää ilman kirjoja!
Ehkä ihmiset lukevay keskimäärin vähemmän kirjoja kuin ennen.Monilla tv ja elokuvat esim.netflix korvaa lukemisen, uskoisin.Minun mielestäni on hyvä asia, että näin myös esim. lukihäiriöiset voivat päästä tarinoiden maailmaan.
Itse kyllä luen kausittain.En todellakaan pidä itseäni minään muinaismuistona, ja sitäpaitsi luen enemmän kuin ennen, kun sensijaan että pitäisi hakea luettavaa kirjastosta, saan kirjan hetkessä tähän älypuhelimen näytölle Ellibsin kautta.