Mä olen todella, todella harvoin sairaana. Näin on ollut lapsesta asti. Mistä johtuu?
Minkäköhän takia muhun ei iske flunssat yms? En edes muista milloin viimeeksi olisin ollut sairaana.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Mjaa, joko ei ole läheisiä tuttavia (flunssat ja muut taudit tarttuvat muilta ihmisiltä) tai sitten peset käsiäsi vähän väliä ja olet oppinut olemaan hiplaamatta naamaasi tavattuasi muita tai liikuttuasi kaupungilla. Osittain se on tietty vastustuskykyäkin.
En ole ollut kymmeneen vuoteen pois töistä sairauden vuoksi. Iso työpaikka ja tapaan paljon ihmisiä. En pese käsiä ylenpalttisesti ja pureskelen välillä kynsiä. En liiku erityisesti, syön kasvispainotteisesti, en käytä vitamiineja Omalta kohdaltani veikkaan vain hyvää vastustuskykyä.
En minäkään ole oikeastaan koskaan kipeä. En myöskään oikeastaan koskaan pese käsiä muuta kuin vessassa käynnin jälkeen. Uskonkin että siitä hyvä vastustuskykyni johtuukin. Osa työkavereista (toimistotyö) kulkee käsidesin kanssa koko ajan ja he juuri ovat eniten kipeänä.
Olen ollut viimeksi sairas -92 siten, että jouduin olemaan pois töistä ja ihan vuodelevossa.
Sen jälkeen on ollut toki jotain nuhaa ja yskää, mutta sitäkin tosi harvoin. Ei ollenkaan joka talvi tai joka toinenkaan.
Olen 56-vuotias ja elintavoissa ei koskaan ole ollut kehumista, esim. tupakoin.
En oikein keksi muuta kuin hyvät geenit ja ulkoisena tekijänä sen, että pukeudun kovillakin pakkasilla tosi kevyesti ja ulkoilen paljon. Koiria on ollut aina. Pipo tulee päähän vasta kovalla pakkasella tai pienemmällä pakkasella yhdistettynä jäätävään tuuleen.
Mutta ei tässä tiedä, mikä syöpä kytee tms. En siis tuudittaudu siihen, että olen joku maailman tervein ja sama miten elän...
Meidän perheessä on minä, siskoni sekä meidän isä todella harvoin sairaana. Ei itse asiassa olla koskaan sairaana, kuumetta ehkä kerran 10 vuodessa ja sekin joku 37.0 lämpöä pari päivää.
Mä luulen, että johtuu geeneistä, hengitysteiden anatomiasta ja suotuisasta ympäristöstä. Olen melko sottainen ihminen eli en mikään kuuraaja. Tämä on melko hyväkin asia, koska lapseni ovat myös erittäin terveitä. Uskon vahvasti siihen, että jos lapsena " nuolee kengänpohjat" päivässä lapsena, niin on terveempi. Olin töissä alalla, jossa olin sairaiden ihmisten kanssa koko ajan. Tuosta jo 20 vuotta aikaa, mutta sen jälkeen en ole saanut mitään vatsatautia, influenssaa enkä yhtään mitään. Vaikka muu perhe olis saanut..
Mullakin on hyvä immuunijärjestelmä. En muista milloin olisin ollut flunssassa tai mahataudissa enkä lapsenakaan sairastellut korvatulehduksia tms. Kun luokallani aikanaan riehui vesirokko, minulle tuli käsivarteen yksi vesikello ja siinä olikin minun vesirokkoni. Toisaalta olen kyllä toisinaan kärsinyt migreenistä ja sydämen rytmihäiriöistä, että akilleen kantapäänsä kullakin.