Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riittääkö sinkulle elämiseen 150 euroa/viikko?

Vierailija
15.01.2018 |

Yritän säästää ja olen budjetoinut, että tän verran olis käytössä silloin viikossa ruoka, vaatteet ja hygieniatarvikkeet. Kaikki laskut ja pakolliset muut menot on jo maksettu. Kokemuksia?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön viikon 25 eurolla. Onnistuu hyvin, kun miettii tarkkaan, ja käyttää alennukset hyväksi. Kosmetiikkatuotteet tilaan kahdesti vuodessa, alennusmyyntiaikaan. Kerralla aina niin paljon tavaraa, ettei tarvitse maksaa postikuluja.

Tosin, minulla onkin sitten eri budjetti viineille ja leivoksille. Ne eivät ole jokaviikkoista hupia, mutta hyvin tärkeitä silti. Joku toinen saattaa käydä salilla, mina ostan bebe-leivoksia.

Vierailija
42/70 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana piti pärjätä vähemmällä joten heleposti riittäis tuommonen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuessa on laskettu n. 450e/kk elämiseen. Eli ainakin pääjehujen mielestä pitäisi muka helposti riittää.

Vierailija
44/70 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukkaa tekisi mutta kyllä tuolla selviää.

Vierailija
45/70 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee tiukkaa edes. Meillä menee 2 aikuisella saman verran keskimäärin tai vähemmänkin yleensä. Lisäksi kumpikin laktoosi-intolerantteja ja mulla keliakia, eli ruoka-aineet ovat kalliimpia. Ja vaikka itse leipoisi leipiä, on niidenkin teko kalliimpaa. Eipä tule silti syötyä valmisruokia onneksi, koska niissä on allergisoivia aineita ihan riittämiin, joten tulee syötyä paremmin/terveellisemmin ainakin.

Tarkoitan siis sitä, että erikoisruokavalioinenkin moniallerginen pärjää vähemmällä summalla mainiosti.

Vierailija
46/70 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taatusti riittää! 60-70 euroa viikossa takaa itselle sen, että elän leveästi ja syön todella hyvin. Poltan lisäksi tupakkaa eli tuosta menee rahaa siihenkin. 60-70 euron summasta voi käydä helposti kerran tai kaksi viikossa vaikka pizzalla. 150 eurolla sitä söisi joka päivä ulkona ja sitten sitä miettisikin, että mihin ihmeeseen sitä loput rahat muka edes käyttäisi... 

Mihin ihmeeseen ihmiset sitä rahaa oikein syytää?

Vierailija
47/70 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä riittää. Itselleni ei riittäisi, mutta jos jättää juttuja pois niin saahan tuonkin riittämään. Itselläni menee 1000€/kk 'elämiseen', siis laskujen ja säästöjen jälkeen.

Käyn töissä, se maksaa. Käyn joka päivä ulkona lounaalla, meillä ei ole mahdollisuutta syödä eväitä tai firman tukemaa ruokalaa. Polttoaine maksaa, myös kuukausikortti maksaa. Pelkkään työssäkäyntiin menee n. 80-90€/viikko, eli 320-360€/kk. Kavereiden kanssa ulkona. Taksilla kotiin kerran kuussa, sitä tapahtuu;) Tuo lisää kuukausilaskua n. 100€/kk. Tähän päälle tottakai ruoka ja muut ostokset kotiin. Rahaa menee yllättävän helposti. Melkein joka kuukausi tulee jotain yllättävää, nyt pitää viedä auto huoltoon, johon kuluu muutama satanen lisää.

Vierailija
48/70 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on työpaikka, jossa ei saa syödä omia eväitä, vaan työnantaja pakottaa ostamaan... 

Vierailija
49/70 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä riittää kuusihenkisen ruoka/hygienia yms juttuihin. +vaipat kahdelle

Vierailija
50/70 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjää. Itse joudun nuukailemaan ja venyttämään niin että elän pakollisten menojen jälkeen 60 euroa per viikko.

Vierailija
51/70 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Jos pakolliset kulut on maksettu ja tuo 150 on elämiseen, se riittää hyvin kahdellekin.

Ja tämän vuoksi sinkkuna eläminen on huomattavasti kalliimpaa suhteessa parisuhteessa elävään.

Vierailija
52/70 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 600€/kk yhdelle ihmiselle ruokaan ja kulutustarvikkeisiin? Hahah. Meillä on neljälle hengelle ruoan, hygieniatarvikkeiden ja esim vaatteiden kulutus keskimäärin 1000€/kk. Ruokakauppaan menee 600€ eli ruoka/pesuaineet ja muut marketista ostetut kamat. Tähän yhteissummaan on laskettu kasvavien lasten vuosittain uusittavat ulkovaatteet ja kengät, aikuiset tarvii niitä viiden vuoden välein. Tuolla ap:n logiikalla tarvittaisiin 2400€. Se vaan on summa joka jää kuukausittain asumismenojen jälkeen bensaan, laskuihin, ruokaan, huvituksiin, säästöön laitettavaksi yms. Että mitäpä luulet riittääkö sulle? Kai riittää jos et ihan joka viikko ryyppää ja osta joka viikko uusia vaatteita.

Vierailija
53/70 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa mullakin tollanen "ongelma". D:

t. sinkku jolla jää 200e kk elämiseen

Vierailija
54/70 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pärjättävä 70e viikossa. Elän palkan mukaan.

Vierailija
55/70 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on pärjättävä 70e viikossa. Elän palkan mukaan.

Lisään: Viikonloput ja lomat teini on mun luona. Eli tuohon sisältyy myös teinin ruoka.

Vierailija
56/70 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä tuossa pitää kuitenkin suunnitella, mitä ostaa!

Vierailija
57/70 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija ja kuukaudessa rahaa jää vuokran maksamisen jälkeen 190e. Tästä summasta vielä bussikortti (noin 28e). Että kyllä pitäisi pärjätä.....

Vierailija
58/70 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskelija ja kuukaudessa rahaa jää vuokran maksamisen jälkeen 190e. Tästä summasta vielä bussikortti (noin 28e). Että kyllä pitäisi pärjätä.....

Opiskelija syö halvalla opiskelijaruokalassa ja saa alennusta kaikesta. Ei voi verrata työssäkäyviin.

Vierailija
59/70 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet tuosta menee työmatkakuluihin, eli jäisi noin 80e/viikko... Ei, en pärjäisi jos töissä pitäisi käydä.

Vierailija
60/70 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oli vähentänyt työmatkakulutkin, ja sen jälkeen jäi 150 euroa viikoksi.