Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riittääkö sinkulle elämiseen 150 euroa/viikko?

Vierailija
15.01.2018 |

Yritän säästää ja olen budjetoinut, että tän verran olis käytössä silloin viikossa ruoka, vaatteet ja hygieniatarvikkeet. Kaikki laskut ja pakolliset muut menot on jo maksettu. Kokemuksia?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkulle riittää kevyesti 50 e/viikko! Pitää vaan kattoo tarkkaan mitä syö ja juo :D 

Mitä ihmeen kultakimpaleita te ostatte kaupasta, jos meinaatte, että 50e/viikko sinkun käyttöön olisi pihistelemistä? Tuohan on ruhtinaallinen summa, jos siis ei vaadi jtn. erikoisjuustoja, hirvipaisteja, erikoishedelmiä, ymv...

Itsellä saattaa mennä joskus 50e/viikko, mutta siinä on sitten mukana esim. konetiskiaine, leivinpaperi/kelmu/folio, muita pesuaineita ja kotitaloustavaroita, hömppäostoksia (hiuslenkit, lehti, kynttilä, jne...), yms., mutta noin muuten käytän ruokaan keskimäärin 30e/viikko.

Vierailija
22/70 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuukasti elävä pärjää 150e/viikko, sehän on toimeentulotuen normikin hiukan alempi kuin tuo summa. Muistaakseni jotain vähän alle 500 euroa per/kk, eli 150e/viikko tarkoittaisi vielä reilu satanen lisää käteen, kyllä sillä pärjää.

Mutta riittääkö se, no siitä voi olla eri mieltä, mutta siis nälkään ei varmasti kuole ja jotain pieniä harrastemenojakin voi tuosta rahasta luultavasti maksaa.

Näin ainakin yhdelle hengelle, kun vuokrat yms. on jo maksettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla elelis jo herroiksi!

Vierailija
24/70 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis maksanut vuokran, lehdet, puhelimen, netin, bussikortin, kuntosalijäsenyyden ja laittanut loput säästöön. Jätän sen 150 e/vko käyttörahaa. Ap

Vierailija
25/70 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, toi on mun koko kuukauden käyttöraha. Tietysti se riittäminen riippuu ihan siitä mihin on tottunut.

Vierailija
26/70 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla menee n. 100-150e viikossa ruokaan, hygieniaan ja taloustarvikkeisiin. Riippuu vähän siitä kuinka paljon kulloinkin ostan kalliita ulkomaisia juustoja ja hyviä lihoja. Olen siis yksin elävä sinkku.

Vierailija
27/70 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulla menee n. 100-150e viikossa ruokaan, hygieniaan ja taloustarvikkeisiin. Riippuu vähän siitä kuinka paljon kulloinkin ostan kalliita ulkomaisia juustoja ja hyviä lihoja. Olen siis yksin elävä sinkku.

Anteeksi, lisään vielä kalan tuohon listaan. Syön kirjolohta pari kertaa viikossa. Valitettavasti lohifile ei ole mitään halpaa.

Vierailija
28/70 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukauden tarpeet kahdelle. Aika kroisos oot

Vierailija
29/70 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis toihan riittää helposti koko kuukaudeksi :o

Vierailija
30/70 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän vuokran jälkeen ruokaan ja muihin 300e/kk. Eli puolet vähemmän kuin sinä eikä multakaan oo mitään puuttumaan jääny :) varaa on jopa ottaa kynnet joka kuukausi ja käyn useissa harrastuksissa. eli luulen että lisääkin voisit kiristää budjettia.

Vierailija
31/70 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 € VIIKOKSI?

En edes tiedä mihin noin paljon käyttäisin. Yksittäisenä viikkona varmasti voi tuhlata tuon helposti, kun menee vähän shoppailemaan, mutta ei säännöllisesti. Pitäisi muuttaa tapoja ihan täysin.

Tuosta rahasta menis suurin osa säästöön. Ja säästöillä sitten makselisin harvinaisempia asioita, kuten vaatteita, matkustamista yms.

Vierailija
32/70 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti säästösumma pitkällä aikavälillä vain kasvaisi ja kasvaisi.

31

Vierailija
33/70 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti jos et ny koki ajan ulkona syö

Vierailija
34/70 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis maksanut vuokran, lehdet, puhelimen, netin, bussikortin, kuntosalijäsenyyden ja laittanut loput säästöön. Jätän sen 150 e/vko käyttörahaa. Ap

Mitä kaikkea ostelet tuolla käyttörahalla sitten? Kiinnostaisi kovasti tietää!

Vierailija
35/70 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuat ostan ja kaiken, mitä nyt tarvin. Ei minusta kova summa. Jos käy esim. kampaajalla, siihen menee jo viikon budjetti. Tai ostaa vaatteita.

Vierailija
36/70 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi jossain vaiheessa vuokran ja muiden pakollisten menojen (puhelin, bussilippu yms) jälkeen 400 e/kk ja se tuntui riittävän ihan hyvin. Eri asia jos lapsia tjsp.

Vierailija
37/70 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 euroa per viikko riittää kyllä minulle, 20-v:lle pojalleni ja kahdelle kissalle.

Vierailija
38/70 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun budjetti pakollisten maksujen jälkeen on 60e/vko. Mihin ei raha riitä, sitä en tee. Säästän matkaa varten.

Vierailija
39/70 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaatteita tarvi joka viikko ostaa.

Vierailija
40/70 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuo riippuu myös paljon elämän tilanteesta. - Näin köyhänä, korjaan tulorajoitteisena opiskelijana -hyväuskoisena uskon siis, että köyhyyteni on siis vain väliakaista- 150/ € viikossa kaikkien ns. pakollisten menojen jälkeen kuullostaa ruhtinaalliselta.