Vietätkö koskaan aikaa nälkäisenä? Vai menetkö heti syömään nälän tullessa?
Kommentit (26)
En oikein pidä nälän tunteesta kyllä, pyrin syömään riittävän usein välttääkseni sen. Olen normaalipainoinen.
Olen normaalipainoinen ja olen nälässä suurimman osan aikaa, syön useimmiten pari kertaa päivässä.
Kyllä. Joskus olen niin laiska etten viitsi tehdä töihin eväitä. Tai jos työpaikan ruokalassa ei ole mitään hyvää ruokaa niin en sitten syö. Tai aamupäivällä on jo usein nälkä mutta en viitsi vaan syödä.
Normaalipainon alarajoilla olen.
Olen joka päivä nälkäinen useaan kertaan. Se on ihan luonnollista, eikä siinä ole mitään hätätilaa. Syön kolme kertaa päivässä, enkä halua syödä sen useammin. Minusta on ihan hyvä osata kestää nälkää; aina ei ole sellaisessa paikassa, että voisi hyökätä jääkaapille tai ylipäänsä syödä yhtään mitään. En halua että silloin alan heti tärisemään ja pyörtyilemään, kuten kuulemma niin monelle käy, jos on tottunut napostelemaan tunnin välein.
Syön kolme kertaa päivässä silloin kun olen nälkäinen. Aterioiden välissä ei ole nälkä.
Olen nälkäinen ollut viime päivinä usein. Laihdutan, joten ei voi noin vain syödä.
Nälkä on perseestä. Ei pysty keskittyä mihinkään kun mielessä pyörii vain ruoka. Heikko olo tulee ja silmissä sumenee ku vähänkin liian äkkiä nousee ylös ja kiukuttaa ym. En tajua noita syön kaksi kertaa päivässä-ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Nälkä on perseestä. Ei pysty keskittyä mihinkään kun mielessä pyörii vain ruoka. Heikko olo tulee ja silmissä sumenee ku vähänkin liian äkkiä nousee ylös ja kiukuttaa ym. En tajua noita syön kaksi kertaa päivässä-ihmisiä.
Ne syö sellaista ruokaa, joka ei heittele verensokeria, joka sitten taas aiheuttaa ne kiukkunälät.
Minulle tulee nälkäisenä nopeasti todella huono olo, joten syön mahd. pian. Tarvitsen päivässä kunnon aamiaisen, kaksi lämmintä ateriaa ja pienen iltapalan. Niiden välissä en syö. Olen 173 cm / 60 kg.
Pieni nälän tunne on päällä juuri tällä hetkellä. Lounaaseen aikaa puolitoista tuntia. Olen ylipainoinen, mutta opettelen tässä uusia elämäntapoja ja paino on menossa alaspäin.
Paljon on nälkäisiä alapeukutettu. Totuus on, että jotkut ei voi syödä paljon mitään, jos haluaa pysyä normaali painossa. Itse olen tällainen. Oma painoindeksini on 30. Laihdutan ja nälkää on nähtävä, jotta laihtuu. Paino myös tulee herkästi takaisin, kun kulutus ei ole suuri. Ei todellakaan kärsi syödä mitään normaalia 2000 kcal päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Paljon on nälkäisiä alapeukutettu. Totuus on, että jotkut ei voi syödä paljon mitään, jos haluaa pysyä normaali painossa. Itse olen tällainen. Oma painoindeksini on 30. Laihdutan ja nälkää on nähtävä, jotta laihtuu. Paino myös tulee herkästi takaisin, kun kulutus ei ole suuri. Ei todellakaan kärsi syödä mitään normaalia 2000 kcal päivässä.
Nälkää näkemällä kyllä laihtuu, mutta et voi loppuikääs olla nälässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset? Mä olen joka päivä joitain aikoja nälässä, ja ollut varmaan 30 vuotta. Jos söisin joka kerta kun on vähän nälkä, painaisin 120 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen vaihtoehto on olla lihava.
Syön vakio aikaan aamiaisen, lounaan ja iltapalan. Jos tuleevälillä nälkä, niinse ei muuta aikataulua. Pystyn nukkumaan nälkäisenä. Eli siedän nälän tunnetta hyvin. Nälkä ei haittaa työntekoa eikä keskittymiskykyä. Olen normaalipainoinen.
Lapsista yksi on tässä suhteessa samanlainen kuin minä. Kaksi muuta ovat tulleet vaimoon, joka ei siedä nälän tunnetta hetkeäkään. Yölläkin on mentävä syömään, jos on nälkä. Ylipainoisia ovat.
Aika vahvasti olen sitä mieltä, että yksi keskeinen asia painonhallinnassa ja laihduttamisessa on kestää nälän tunnetta. Kotona ja työkavereilla kaikki laihdutusyritykset kaatuvat siihen, että nälkäisenä ei voi tehdä mitään, eikä edes olla tekemättä mitään. Koko ajan pitää mussuttaa kuulemma terveellisiä ja välttämättömiä välipaloja.
Aina klo 19.00-11.00. En syö seitsemän jälkeen illalla enää mitään, seuraavan kerran klo 11.00 lounas töissä. Aamulla kahvia mustana. Näin olen pärjännyt hyvin ja normaalipainoisena pysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset? Mä olen joka päivä joitain aikoja nälässä, ja ollut varmaan 30 vuotta. Jos söisin joka kerta kun on vähän nälkä, painaisin 120 kiloa.
Tietenkin on oltava nälkä, näin tietää, että nyt on syötävä. Mutta ei sen nälän pidä olla jatkuva olotila. Eikä sellainen "pikkunälkä" edes ole mikään nälkä, ei silloin syödä.
Riippuu. Jos ruoka on tulossa noin tunnin sisään, en syö ennen sitä jos on vaan pieni/kohtalainen nälkä. Saan syömättömyydestä helposti koko loppupäivän kestävän, sitkeän päänsäryn, joten pyrin välttämään tilanteita joissa joudun olemaan nälkäinen pitkään. Ellei ole jotain erityisiä terveysongelmia, pieni nälkä ennen ateriaa ei kuitenkaan ole pahasta vaan ihan normaalia. Syön pitkälti nälän mukaan, jonain päivinä enemmän tai useammin, toisina kevyemmin ja harvemmin.
Olen aina ollut normaalipainoinen.
Syön säännöllisesti 4-5 kertaa päivässä, mutta melkein ennen joka syömiskertaa on ainakin pieni nälkä. Suuremmassa nälässä olen usein ennen iltapalaa, koska venytän iltapalan mielellään siihen asti että lapset on menneet nukkumaan, jotta saan syödä rauhassa. Satunnaisesti myös ennen ruokaa kerkeää tulla iso nälkä, mutta mielummin odotan, että saan kunnon ruuan tehtyä esim. tunnissa.
Minusta nälkä on mukava tunne siinä määrin, että silloin ruokakin maistuu paljon paremmalta, kun sen nälkäisenä syö. Toisaalta minulle tuo säännöllinen ruokarytmi on tärkeää eli kestän huonosti esim. toisen ruuan poisjättämistä, koska tulee herkästi pyörryttävä ja oksettava olo. Liikun myös paljon, joten johtunee siitä, esim. kipeänä ollessa kunvain makailee kotona voi hyvinkin jättää jonkun ruuan välistä.
Normaalipainoinen olen.
Kyllä vietän. Jos menisin heti syömään, painaisin varmaan 100, nyt pysyttelen normaalipainossa. Ei näläntunteeseen kuole.