Tuttu antoi kehitysvammaiselle lapselleen saman nimen kuin minulla on
V*ttuilua?
Nimeni ei ole mikään perus Minna tai Sanna vaan erikoisempi. Mitä mieltä olisitte tilanteessani?
Kommentit (33)
Se on kiva jos keharilla on erikoinen nimi, niin työntekijät edes muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on päättänyt "vauvanimensä" jo ennen sinuun tutustumista.
Itse aion antaa lapsilleni juuri tietyt nimet, vaikka serkuistaan tulisi saman nimisiä.
Ohis, mutta onhan serkuksilla sitten ainakin eri sukunimet? Nimittäin lapsille voi tulla elämässään ikäviä logistisia ongelmia, jos heidän nimillään löytyy täyskaimoja. Oma tyttönimeni (etunimi+toinen nimi+sukunimi) oli niin yleinen kombo, että esim. ammatillisesti oli hankala erottautua ja jäädä mieleen kaimojen takia.
Vierailija kirjoitti:
Se on kiva jos keharilla on erikoinen nimi, niin työntekijät edes muistaa.
Ai vain siitä syystäkö sinutkin on opittu tuntemaan laitoksessasi?
Vierailija kirjoitti:
Olin lastensuojelussa töissä ohjaajana ja yhden maalaistalon lapsi nimesi vasikan minun mukaan :D. Tosin, vasikat nimetään aina tietyllä kirjaimella tiettynä vuonna, joten nimi sattui olemaan siinä sopivasti. No en mä jaksanut loukkaantua, oli motiivi mikä vaan. Kaima-vasikasta kasvoi oikein kaunis ja hyvin lypsävä lehmä.
Tämä oli ihana :D
Lohduttaudu sillä että naiset alistuvat miehensä omaisuudeksi nimillä. Tuo ei ole mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olin lastensuojelussa töissä ohjaajana ja yhden maalaistalon lapsi nimesi vasikan minun mukaan :D. Tosin, vasikat nimetään aina tietyllä kirjaimella tiettynä vuonna, joten nimi sattui olemaan siinä sopivasti. No en mä jaksanut loukkaantua, oli motiivi mikä vaan. Kaima-vasikasta kasvoi oikein kaunis ja hyvin lypsävä lehmä.
Oliko pihvinä myös hyvää ja mureaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse aion antaa lapsilleni juuri tietyt nimet, vaikka serkuistaan tulisi saman nimisiä.Ohis, mutta onhan serkuksilla sitten ainakin eri sukunimet? Nimittäin lapsille voi tulla elämässään ikäviä logistisia ongelmia, jos heidän nimillään löytyy täyskaimoja. Oma tyttönimeni (etunimi+toinen nimi+sukunimi) oli niin yleinen kombo, että esim. ammatillisesti oli hankala erottautua ja jäädä mieleen kaimojen takia.
Olen päättänyt että lapset saavat minun sukunineni, eli on eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse aion antaa lapsilleni juuri tietyt nimet, vaikka serkuistaan tulisi saman nimisiä.Ohis, mutta onhan serkuksilla sitten ainakin eri sukunimet? Nimittäin lapsille voi tulla elämässään ikäviä logistisia ongelmia, jos heidän nimillään löytyy täyskaimoja. Oma tyttönimeni (etunimi+toinen nimi+sukunimi) oli niin yleinen kombo, että esim. ammatillisesti oli hankala erottautua ja jäädä mieleen kaimojen takia.
Nyt vaihtuneella ja alistuneella nimellä jäät varmaan paremmin! Ei naisen päätä järki pakota. Naiset jotka vaihtavat nimensä unohtuvat ammatillisesti. Siksi miehet, menestyjät eivät niitä nimiä vaihda. Oksettaa kaltaisesi lehmät joilla ei ole mitään itsekunnioitusta, lähes kukaan mies ei panon takia nimeä vaihda. Nolasit itsesi. Alennut miehesi lapseksi ja omaisuudeksi.
Miten vaikeaa tästäkin on päästä eroon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin sama nimi tulee heidän omasta suvusta, toisin kuin sinun. Halpa patja. Miten kukaan edes jaksaa kasvattaa tyttöjä kun kaikki ovat.näin epälobaaleja omalle suvulle? Kaikki naiset alistuvat miehen omaisuudeksi, kukaan mies ei vastaavalla tavallaan itseään nöyryyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Nähtävästi tuttavallasi on varsin postitiivinen kuva sinusta kerta halusi saman nimen lapselleen. Vittumaisen ihmisen nimeä ei nimittäin kukaan antaisi eteenpäin.
Totta.. ehkä tässä tapauksessa ei olisi pitänytkään antaa ko. henkilön nimeä eteenpäin. Toivon todella, että tämä ystävä saa tietää henkiön suhtautumisesta koko asiaan ja miettii uudelleen suhdetta.
Paras oli kun kaveri nimesi lapsen sivusuhteensa muijan mukaan. Nyt lapsen äiti ja kaverin ex näkee ikuisesti lapsessaan petoksen :D lapsi oli siis parivuotias, kun sivusuhde tuli ilmi eikä nimeä viitsinyt varmaan enää vaihtaa
mun sukuhistorasta löytyy avioliiton sisällä ajallisesti syntnyt, mutta toisen miehen lapsi, jonka toiseksi nimeksi on annettu "jaakontytär", vaikka se aviomies on esim. Heikki. ELi äitiltä aika selkeä osoitus kenen tytär tässä on, vaikka siis on toisen miehn avioliitossa syntynyt.
Ap itse ei puhu ystävästä, vaan vain tutusta. Kyllä minunkin entinen työkaverini antoi lapselleen saman nimen kuin minulla on. Emme ole lainkaan läheisiä tms, joten ilmeisesti nimi oli hänestä vain kaunis ja siksi valitsi sen. Itseäni ei haittaa, eihän se ole minulta mitenkään pois.