Mihin itse halveksimaasi asiaan syyllistyit viimeksi?
Vihaan pummilla matkustajia, mutta itse unohdin tänään ajatuksissani maksaa junamatkan.
Kommentit (34)
Ilmaisin pahantuulisuuteni. Minusta ihmiset joilla on mielestään oikeus purkaa läheisiinsä paha olonsa ja kuormittaa muita saisi tappaa.
Puhuin ikävästi henkilön käytöksestä, enkä asianomaiselle itselleen vaan ihan muille.
Luotin ihan huomaamattani toiseen ihmiseen, vaikka halveksun luottamista. Näköjään minullakin on siihen kuitenkin jokin sisäsyntyinen tarve niin kuin muillakin. Tulin petetyksi siis, taas.
Vierailija kirjoitti:
Luotin ihan huomaamattani toiseen ihmiseen, vaikka halveksun luottamista. Näköjään minullakin on siihen kuitenkin jokin sisäsyntyinen tarve niin kuin muillakin. Tulin petetyksi siis, taas.
Sun pitäis oppia ennemminkin saamaan pettymyksen tunteisiin sellainen asenne, että se toinen siinä oli väärässä, et sinä, kun luotit.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin hakea saikkua ja jos saan kaksi viikkoa, irtisanoutua saman tien.
Olen aiemmin pitänyt luusereina ihmisiä, jotka jättäytyy saikulle huonon työilmapiirin tai työpaikkakiusaamisen takia eikä ala taistella työpaikalla ja hanki tekijöitä vastuuseen. Mutta pitipä sama sattua itselleni niin tajuan, ettei vain jaksa ryhtyä siihen. Haluan vain eroon koko paskasta. Vaikka kiusaaja saataisiinkin muuttamaan käytöstään, en voi enää ikinä viihtyä tuossa työpaikassa, jossa hänen on annettu riehua vapaasti vuosikymmenet. Maku meni.
Tosiasiahan on se, että vaikka kuinka olisit oikeassa ja menisit kaikki instanssit läpi kuten pitää, mitään apua et oikeasti saa. Luottamusmiehet ja työsuojelu yhtä tyhjän kanssa. Kukaan heistä joiden pitäisi virkansa puolesta tutkia asiat ja auttaa, eivät tee sitä koska se vahingoittaisi heidän omaa asemaa. Työntekijä on täysin yksin. Itseeni tämän asian huomaaminen on vaikuttanut niin, etten anna itsestäni enempää kuin pakollisen.
En tietenkään tee asioita joita halveksin. Ihmeellinen aloitus.
Motarilla ajaessa v*tuttaa tyypit, joiden on pakko päästä ohi, mutta ohi päästyään painavat jarrua niin että minunkin on hiljennettävä ja poistuvat seuraavasta rampista. Tuo muistuttaa lähinnä jonossa etuilua. Arvatkaapa mitä tuli kiireessä ja epähuomiossa tehtyä viikonloppuna.
Vierailija kirjoitti:
Puhuin ikävästi henkilön käytöksestä, enkä asianomaiselle itselleen vaan ihan muille.
Tämä on kyllä tuttua ja niin luuserimaista, mutta minkäs teet kun itse korjattavalle puhuminen vaatii ns. boollseja.
Vierailija kirjoitti:
Huusin vihaisena, kun minua vaadittiin pysymään tilanteessa tekemässä muille "palvelusta".
Järkevä sivistynyt ihminen olisi käsitellyt tilanteen toisin, esimerkiksi rauhallisella mutta tiukalla "sori mutta ei, minä lähden nyt" -kommentilla, mutta itse vain tiuskin ja valitin koko ajan lisää ärtyen odottaessani, että minut "päästetään" pois. Kun sitä ei millään tapahtunut vaan tilannetta vain pitkitettiin lisää ja lisää, niin lopulta lähdin itse raivon vallassa kuin mikäkin kiukkupussi.
Pitäisi osata vetää selkeä raja johonkin ja kertoa se muillekin antamatta heille vaihtoehtoa puhua ympäri, niin ei tarvitse kasvattaa raivoa sisällään, kun muut pääsevät käyttämään hyväkseen.
Jouduitko jäämään ylitöihin?
Pöllin tavaratalosta halpiskorvakorut, joita todennäköisesti en tule edes käyttämään. En tiedä syytä tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huusin vihaisena, kun minua vaadittiin pysymään tilanteessa tekemässä muille "palvelusta".
Järkevä sivistynyt ihminen olisi käsitellyt tilanteen toisin, esimerkiksi rauhallisella mutta tiukalla "sori mutta ei, minä lähden nyt" -kommentilla, mutta itse vain tiuskin ja valitin koko ajan lisää ärtyen odottaessani, että minut "päästetään" pois. Kun sitä ei millään tapahtunut vaan tilannetta vain pitkitettiin lisää ja lisää, niin lopulta lähdin itse raivon vallassa kuin mikäkin kiukkupussi.
Pitäisi osata vetää selkeä raja johonkin ja kertoa se muillekin antamatta heille vaihtoehtoa puhua ympäri, niin ei tarvitse kasvattaa raivoa sisällään, kun muut pääsevät käyttämään hyväkseen.
Jouduitko jäämään ylitöihin?
En. Ei ollut mitään sellaista, josta itse hyötyy (kuten töistä palkka).
Söin levyllisen suklaata ja purkin jäätelöä. Fanitan sössöä 😞