Lastenlapsista jauhaminen - alkaa ystävyys kärsiä
minulla ystävä, jonka kanssa on ihan muuten mukava viettää aikaa, mutta se jatkuva lässytys lapsenlapsesta alkaa kyllästyttää. Ihan normi kakru, muttei kiinnosta yhtään mitä on tehnyt tai jättänyt tekemättä.
Face täys videoita ja kuvia. Tavatessa kääntää aina puheen tähän tenavaan useaan otteeseen, jos yritän vältellä aihetta. Argghh!
Ystävällä 6 muutakin, mutta vain tästä yhdestä jaksetaan elämöidä.
On alkanut tuntua, että tietää ärsytykseni, ja tekee tätä tahallaan?
Itselläkin on lastenlapsia, mutta tiedän että ketään tuskin oikeasti kiinnostaa kuulla juttuja niistä.
Kommentit (6)
En pitäisi arvossa mummoa, joka on facebookissa. Ja jos menoaa siitä lapsenlapsestaan, on todella tyhmä. Kaikkien pitäisi ymmärtää, ettei ketään kiinnosta.
Mun äiti on juuri tuollainen. Se ärsyttää minuakin. Meidän lapsi on vanhempieni ainoa lapsenlapsi. Lapsi on ikäisiään aika monessa asiassa kehityksestä edellä. On ollut aina. Äitini sitten jaksaa mesota kaikille ja joka paikassa lapsen erinomaisuutta. En oikeasti usko, että ketään kiinnostaa lapsen lukemaan, laskemaan uimaan tai pyöräilemään oppimiset, vaikka ne olisi kuinka paljon ns. normaalista edellä. Ei minuakaan jaksa kiinnostaa kenenkään toisen lapsen jutut. Ei varsinaisesti edes kavereideni lasten.
Itselleni tulee aina ihan hirveä myötähäpeä, jos olen paikalla äitini jauhaessa vain lapsestani. Muista ihmisistä näkee naamasta, ettei heitä voisi vähempää kiinnostaa. En ihmettelisi, jos äitini kaverit alkaisivat pikkuhiljaa vähentää yhteydenpitoa.
Vierailija kirjoitti:
Rasittavan kuuloista. Tuo on muuten vähän ikävää vanhemmillekin, siis että lapsesta jaetaan kuvia ja videoita muille. Meilläkin mummo lähetti aina hänelle tarkoitetut kuvat ja videolle kavereille. Eri asia jos olisi hoistain meidän tutuista kyse, mutta ihan meille tuntemattomia työkavereita yms. Jouduimme sitten jossain vaiheessa sanomaan, että hänelle lähetetyt kuvat olivat vain hänelle. Jos haluaa lähettää sähköisesti muille tai teettää muille niitä, niin pitää kysyä meiltä lupa. Senkin hän nimittäin teki, että teetti (meidän ottamia ja lähettäniä) kuvia kysymättä lupaa ja antoi näitä omille sukulaisilleen.
No asian vierestä meni nyt, mutta siitä tulikin mieleeni, mitähän hän tuumaisi jos kysyisit ovatko vanhemmat antaneet lupia kuvien ja videoiden lähettelyyn? Saattaisi vähän loukkaantua, mutta voisit hyvin vedota siihen että itse isovanhempana olet törmännyt siihen, etteivät kaikki tällaisesta tavasta tykkää. Ilosta ja rakkaudestahan noita esitellään, mutta tuollainen kysymys voisi vähän vaimentaa lapsenlapseen liittyviä juttuja.
Me kävimme äitini kanssa ihan hirveän sodan siitä, että lapsen kuvia ei saa jakaa missään. "Mutta kun mulla on vain vähän kavereita." Lopulta riita johti siihen, että äitini poistui Facebookista draamaa puhkuen. Ihan sama minulle, kunhan ei jaa lapseni kuvia.
- 3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasittavan kuuloista. Tuo on muuten vähän ikävää vanhemmillekin, siis että lapsesta jaetaan kuvia ja videoita muille. Meilläkin mummo lähetti aina hänelle tarkoitetut kuvat ja videolle kavereille. Eri asia jos olisi hoistain meidän tutuista kyse, mutta ihan meille tuntemattomia työkavereita yms. Jouduimme sitten jossain vaiheessa sanomaan, että hänelle lähetetyt kuvat olivat vain hänelle. Jos haluaa lähettää sähköisesti muille tai teettää muille niitä, niin pitää kysyä meiltä lupa. Senkin hän nimittäin teki, että teetti (meidän ottamia ja lähettäniä) kuvia kysymättä lupaa ja antoi näitä omille sukulaisilleen.
No asian vierestä meni nyt, mutta siitä tulikin mieleeni, mitähän hän tuumaisi jos kysyisit ovatko vanhemmat antaneet lupia kuvien ja videoiden lähettelyyn? Saattaisi vähän loukkaantua, mutta voisit hyvin vedota siihen että itse isovanhempana olet törmännyt siihen, etteivät kaikki tällaisesta tavasta tykkää. Ilosta ja rakkaudestahan noita esitellään, mutta tuollainen kysymys voisi vähän vaimentaa lapsenlapseen liittyviä juttuja.
Me kävimme äitini kanssa ihan hirveän sodan siitä, että lapsen kuvia ei saa jakaa missään. "Mutta kun mulla on vain vähän kavereita." Lopulta riita johti siihen, että äitini poistui Facebookista draamaa puhkuen. Ihan sama minulle, kunhan ei jaa lapseni kuvia.
- 3
Ihme nillitystä. Onneksi äitisi ei rakasta sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- 3
Tämä on ilmeisesti tälle sukupolvelle jotenkin vaikeaa ymmärtää. Minusta kuitenkin normaaleihin käytöstapoihin kuuluisi kysyä vähintäänkin lupa, kun on alaikäisen ihmisen kuvasta kyse.
Eihän sitä 80-90-luvullakaan toisten lasten kuvia annettu muille, vaikka valokuva-albumeja toki esiteltiinkin vieraille (siitäkin varmaan jäänyt monille traumat, kun mummolassa omia nakukuvia esiteltiin niin naapurin Irmelille kuin Pekka-sedälle). Ilmeisesti monille 50-60-luvulla syntyneille on vaikeaa tajuta, että facebookissa kuvan jakaminen tarkoittaa käytännössä sen oikeuksien luovuttamista facebookille. Eikä tekstarilla tai whatsapissakaan muiden kuin omien lasten kuvien lähettely ole sen enemmän hyväksyttävää. On eri asia näyttää jollekin vierailun aikana sukulaislapsen kuvaa kuin lähettää se hänelle omaan käyttöön.