Suuri sf-mitta, mikä oli syy?
Hei,
Neuvolassa RV 19+4 SF mitta oli 22cm, vastaa siis neuvolan mukaan noin 3-5viikkoa isompaa (verrattuna keski ja yläkäyrään). Kokemuksia mistä suurempi mitta voisi johtua. Toinen raskaus mutta edellisestä viisi vuotta aikaa jo. Rakenneultrassa voi toki jotakin selvitä, mutta selviääkö ? Onko suureen mittaan saatu syytä?
Kommentit (8)
Mulla oli myös suuri sf-mitta. Syytä ei löytynyt. Epäiltiin suurta vauvaa mutta sitäkään ei ollu. Lapsivettä normaalisti. Oon melko lyhyt ja mulla oli tosi iso maha koko raskauden. Vauva oli kuitenkin vaan 3kg. Mun kohtu vaan kasvo ns eteenpäin koska mulla ei oo pituutta selän puolella.
Lisäyksenä vielä,
Paino ei ole noussut lainkaan, päin vastoin.
Nt-ultraajan mukaan kohtu taaksepäin ja istukka takana.
Sokereista en tiedä, mutta ei ole epäilty olevan mitään vikaa. Rasitukseen mahdollisesti RV 26
Ap
Minulla oli iso vauva. Ja ei ollut sokerivauva, vaikka siitä minua haukuttiin. Siitä "sokerivauvasta" kasvoi 193cm pitkä nuori mies, joten vauvan koon syynä oli ihan kummankin suvun geenit
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli iso vauva. Ja ei ollut sokerivauva, vaikka siitä minua haukuttiin. Siitä "sokerivauvasta" kasvoi 193cm pitkä nuori mies, joten vauvan koon syynä oli ihan kummankin suvun geenit
Syntymäpainolla ei ole mitään tekemistä aikuispituuden kanssa eikä isän koko vaikuta lapsen syntymäpainoon.
Tuntuu hurjalta että lapsivettä olisi niin paljon liikaa.
Minulla oli paljon lapsivettä. Lapsi syntyi monivammaisena. Lapsella oli esofagusatresia , joka osaltaan vaikutti lapsiveden suureen määrään. Meille sanottiin syntymän jälkeen, ettei lapsi välttämättä opi hymyilemään, istumaan, kävelemään jne. Mutta kaikki nuo on oppinut, vaikka on elämänsä aikana ollut useissa leikkauksissa jne. Jos lapsella epäillään jotain rakenneultrassa niin kannattaa liittyä leijonaemoihin..
Sokeria erittyy liikaa?