Tarjoutui mahdollisuus muuttaa Australiaan pysyvästi
Kommentit (51)
Ei mikään tytti/poikks status oikeuta mihinkään, eli et sillä pääse sisään.
Ei tuohon maahan auta vaikka vetäisit plankkia naamaan ja molota asulym asylym
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy kyllä kysyä, että miten? Sellaisen käsityksen olen saanut että sinne ei noin vaan muuteta.
Oot vaa kade
Ei vaan oon itekkin muuttamassa sinne ensi vuonna (tosin vain väliaikaisesti) ja noita viisumiasioita sun muita selvitellessä on tullut kyllä todella selväksi että sinne ei ulkomaalaisena oikeasti muuteta pysyvästi noin vain, ellei sitten oo joku brittiläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy kyllä kysyä, että miten? Sellaisen käsityksen olen saanut että sinne ei noin vaan muuteta.
Tapasin miehen <3 ap
Toivottavasti ei ole sama netissä naisia metsästävä "USA:n laivaston upseeri", joka minua pommittaa viesteillä parhaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot vaa kade
Ei vaan oon itekkin muuttamassa sinne ensi vuonna (tosin vain väliaikaisesti) ja noita viisumiasioita sun muita selvitellessä on tullut kyllä todella selväksi että sinne ei ulkomaalaisena oikeasti muuteta pysyvästi noin vain, ellei sitten oo joku brittiläinen.
Vuodeksi Aussilaan pääsee aika helpostikin, jos siellä on tuttuja, joita voi käyttää referenssinä. Ja kertoo, missä aikoo asua, mitä tehdä jne.
Ainakin minulla viisumi tuli saman tien. Tästä on muutama vuosi, niin en tiedä onko käytäntö muuttunut.
Sehän muuttuu -kuten viisumien hinnatkin- suunnilleen 4x/v.:D
Suomalainen saa lyhyen 3 kk turistiviisumin ihan ilmoittamalla vain tietonsa. Ei maksa mitään. (Taas se varaus, että ovat muuttaneet käytäntöjä..)
Ajattelin, että ap aikoo sinne puolisoksi/partneriksi, jolloin mies on sponsori l. elättäjä.
Miehellä täytyy olla tietynsuuruiset, säännölliset tulot. Partneriviisumia voi hakea, kun on asuttu vuosi yhdesssä. Sehän täyttyisi tuolla ensimmäisellä vuoden vierailulla, noin teoriassa. Kaikki yhteiselon aikaiset dokumentit on syytä arkistoida tarkkaan, samoin viestit ja s-postit (kyllä vain, niitä käytetään todisteina suhteesta!). Valokuvia on syytä tallentaa ja toisen osapuolen perhettä/sukua tavata niin, että jää dokumentteja.
Olen seurustellut aussin kanssa, niin tiedän yhtä sun toista. Itsekin aikoinani mietin asettumista kengurumaahan, mutta niin ei ollut tarkoitettu. :)
AnniiiiI kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapasin miehen <3 ap
Toivottavasti ei ole sama netissä naisia metsästävä "USA:n laivaston upseeri", joka minua pommittaa viesteillä parhaillaan.
Ei taida olla :) ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno maa. Sekopäitä ihmisiä.
Millä tavalla sekopäitä? Ihan neutraalisti kysyn kun kiinnostaisi kuulla.
En ole edellinen, enkä ole itse asunut Australiassa, mutta perheenjäsen oli naimisissa australialaisen kanssa ja asui siellä jonkun vuoden. Hänen (ja minun vähäinen) kokemus oli, että miehen sukulaiset ja kaveritkin olivat Suomeen verrattuna tosi konservatiivisia ja esim sukupuoliroolit tosi vanhanaikaisia. Uskonto (katolilaisuus) on myös isossa roolissa. Mutta onhan siellä tietysti valtavasti ihmisiä ja tämä oli vain yksi sosiaalinen piiri.
Sää ja auringonpaisteen määrä on kyllä valtavan iso plussa.
Ne muutamat australialaiset, jotka on tullut tutuksi sukulaisen naitua aussin ovat tosi fiksua väkeä. Maaseudulta ovat kotoisin, tosin kaupunkiin muuttaneita, arvot on hyvin samanlaisia kuin meillä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt siellä on vielä kivaa, mutta ovat niin tampioita, että tuhoavat omaa maatansa kovaan tahtiin. Myyvät metsät, ostavat takaisin paperina, kuluttavat kaiken kasvavan pois massiivisella karjankasvauksella vaikka voisivat syödä muutaman niistä miljoonasta kengurusta, joita siellä on liikaa. Maastopalot, vesipula, hurrikaanit ja rankkasateet ja toisaalta kuivuus uhkaa. Koralliriuttojen kuollessa kalakannat luhistuvat. Muista suojautua auringolta, ihosyöpää on siellä tosi paljon.
Jos nämä eivät pahemmin mieltä paina niin anna mennä, kivaa rentoa surffimenoa löytyy rannikoilta ja isot kaupungit on ihan letkeitä, Melbourne erityisen kiva. Sisämaata ja pikkukaupunkeja en suosittele ellei ole kotoisin jostain Suomen pikkukylästä ja tottunut äärikonservatiiviseen keskustalaisfarmarimenoon, sellaista punaniskajunttilaa se outback on. Australiassa on kyllä paljon suomalaisia ja heidän jälkeläisiä, että ruisleipää varmaan saa diilattua jostain.
Nyt olet kyllä väärässä. Me täällä Pohjoismaissa tuhoamme maitamme sinisilmäisen naivin feministisen poliittisen muoti-ilmiösuuntauksen takia. Kymmenen vuoden päästä ihmetellään, että mites nyt näin on käynyt. Australia on kuin Sveitsi ja Japani, jossa ajatellaan asioita järjellä ja oman maan ja kansan kannalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, takaisinhan pääsee aina, kyllä kokeilla kannattaa, jos innostaa. Ota silti erittäin hyvin etukäteen selvää noista muodollisuuksista, jos meinaat mennä sinne pidemmäksi aikaa kuin vain lomalle, esim. australia.gov.au ja googlaamalla lisää. Ja kannattaa myös tsekata noita asuinpaikkojen hintoja myös. Toki, jos kumppanilla on oma asunto/talo, niin hyvä juttu - usein tulee yllätyksenä se, kuinka järkyttävän korkeita vuokrat tuolla ovat (esim. QLD, NSW) Suomeen verrattuna.
Jos olet alle 30-vuotias, niin mm. Suomen ja Australian sekä Uuden-Seelannin välillä on myös erikoisempi Working Holiday -viisumi työ- ja oleskelupavaihtoehdoksi, jossa vaaditaan osan aikaa töitä ja osan saa/voi lomailla. Ei siis ole esim. pakko mennä heti naimisiin vain voidakseen muuttaa sinne asumaan vähän pidemmäksi aikaa. ;)
Asunto löytyy, eli se ei ole ongelma. Ikää on 45v :) en nyt hetkessä voi muuttaa, kun on jälkikasvuakin. Ap[/quote]Whaat? Tekstin lapsellisuuden ja ulkoasun perusteella kuvittelin sinut noin 19-22-v naishenkilöksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, takaisinhan pääsee aina, kyllä kokeilla kannattaa, jos innostaa. Ota silti erittäin hyvin etukäteen selvää noista muodollisuuksista, jos meinaat mennä sinne pidemmäksi aikaa kuin vain lomalle, esim. australia.gov.au ja googlaamalla lisää. Ja kannattaa myös tsekata noita asuinpaikkojen hintoja myös. Toki, jos kumppanilla on oma asunto/talo, niin hyvä juttu - usein tulee yllätyksenä se, kuinka järkyttävän korkeita vuokrat tuolla ovat (esim. QLD, NSW) Suomeen verrattuna.
Jos olet alle 30-vuotias, niin mm. Suomen ja Australian sekä Uuden-Seelannin välillä on myös erikoisempi Working Holiday -viisumi työ- ja oleskelupavaihtoehdoksi, jossa vaaditaan osan aikaa töitä ja osan saa/voi lomailla. Ei siis ole esim. pakko mennä heti naimisiin vain voidakseen muuttaa sinne asumaan vähän pidemmäksi aikaa. ;)
Asunto löytyy, eli se ei ole ongelma. Ikää on 45v :) en nyt hetkessä voi muuttaa, kun on jälkikasvuakin. Ap[/quote]Whaat? Tekstin lapsellisuuden ja ulkoasun perusteella kuvittelin sinut noin 19-22-v naishenkilöksi
Tässä ketjussa täyttyy monet trollailun perusperiaatteet. Hyvin on jengi kuitenkin uskonut.
Kysymys on myös työluvasta. Et voi niin vain mennä töihin Eun ulkopuoliseen maahan. 45-vuotiaana et saa edes iästä pisteitä lupaa haettaessa.