Oletko keskivertoa älykkäämpi?
Kommentit (16)
Sehän riippuu missä maassa ollaan. Suomessa varmaan olen ihan tavis mutta usassa olisin fiksu.
Vähän surullista että joku yo-todistus on korkein älyllinen saavutukseni, mutta sen verran hyvä se oli että ei keskiverto saati tyhmempi vaan sellaiseen yllä millään realistisella valmentamisen määrällä. Itse kirjoitin ihan normaalisti lukion päätteeksi ilman mitään hirmu ihmeellisiä ponnisteluja.
Vastasin "kyllä" niin kuin suurin osa ihmisistä. Tiedän tosin, etten todellakaan ole keskivertoa älykkäämpi. Hauskaa silti, miten moni luulee olevansa, vaikka ei ole.
Olen ainakin Mensan nettitestin mukaan älykkäämpi kuin 85% väestöstä... Tiedä sitten pitääkö tämä oikeasti paikkaansa. No, itsetunto kuitenkin kiittää tästä tiedosta :)
Luonnollisesti.
Ensinnäkin olen mies ja lisäksi netto omaisuuteni on lähes 2-miljoonaa.
Työtä hakiessa on tehty älykkyystestejä. Etsin edelleen töitä.
Vierailija kirjoitti:
Luonnollisesti.
Ensinnäkin olen mies ja lisäksi netto omaisuuteni on lähes 2-miljoonaa.
Älykäs ihminen kirjoittaisi 2 miljoonaa ilman väliviivaa. Älykäs sinä et ole. Sori.
En, en luule liikoja itsestäni. Olen ihan keskiverto, eikä hyvä yo-todistus tai DI:n paperit tee minusta todellakaan erityisen älykästä. Hyvän koulutuksen ja arvosanat voi saada melkein kuka vaan jos viitsii vähän yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnollisesti.
Ensinnäkin olen mies ja lisäksi netto omaisuuteni on lähes 2-miljoonaa.Älykäs ihminen kirjoittaisi 2 miljoonaa ilman väliviivaa. Älykäs sinä et ole. Sori.
Kateus on synti.
Mikä sinun omaisuutesi on, oletko itse ansainnut sen ja oletko mies?
En varmasti ole. En jaksa keskittyä tekemään äo-testiä loppuun asti. Koetettu on pari kertaa...
Yllättävän matala prosentti. Olettaisin suurimman osan suomalaisista olevan keskimääräistä älykkäämpiä globaalilla mittakaavalla.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän matala prosentti. Olettaisin suurimman osan suomalaisista olevan keskimääräistä älykkäämpiä globaalilla mittakaavalla.
Pitäähän tämä kyllä paikkansa. Älykkyysosamäärä kun määräytyy populaatiotasolla kaikkein voimakkaimmin terveyden ja erityisesti lapsuusajan terveyden ja ravitsemuksen mukaan. Köyhyys, sota, saasteet, heikko hygienia ja sanitaatio, heikko pääsy lääkäriin, puute ja taudit sekä kaikenlainen väkivallan (niin seksuaalisen, henkisen kuin fyysisenkin) uhriksi joutuminen tai uhan alla eläminen siis alentavat sitä populaatiotasolla. Meillä näistä ei juuri kansainvälisesti mitattuna kärsitä, kun ollaan saatu olla sorrosta suhteellisen vapaita ja siten tilaisuus rakentaa yhteistyössä hyvää, vakaata ja tasa-arvoista yhteiskuntaa.
Tämä on internetkeskusteluissa aina hyvä pitää näköpiirissä, ettei tule vahingossa kirjoiteltua mukaan mitään noloja nationalistisia tai rotuopillisia implikaatioita.
En varmasti. Mutta seuraan aikaa ja ilmiöitä enemmän kuin monet ikäluokastani. Ja nautin tiedonkeruusta eri asioista.
Sosiaalisuudesta en tiiä mitää, mut Albertin arvoituksen osaan ratkaista
En ole. Olen itseasiassa vähän tyhmä ja hidas.
Olen mies.
t. DI