Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko keskivertoa älykkäämpi?

Vierailija
14.01.2018 |

Perustele halutessasi.

Oletko keskivertoa älykkäämpi?

Vaihtoehdot

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies.

t. DI

Vierailija
2/16 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu missä maassa ollaan. Suomessa varmaan olen ihan tavis mutta usassa olisin fiksu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän surullista että joku yo-todistus on korkein älyllinen saavutukseni, mutta sen verran hyvä se oli että ei keskiverto saati tyhmempi vaan sellaiseen yllä millään realistisella valmentamisen määrällä. Itse kirjoitin ihan normaalisti lukion päätteeksi ilman mitään hirmu ihmeellisiä ponnisteluja.

Vierailija
4/16 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin "kyllä" niin kuin suurin osa ihmisistä. Tiedän tosin, etten todellakaan ole keskivertoa älykkäämpi. Hauskaa silti, miten moni luulee olevansa, vaikka ei ole.

Vierailija
5/16 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainakin Mensan nettitestin mukaan älykkäämpi kuin 85% väestöstä... Tiedä sitten pitääkö tämä oikeasti paikkaansa. No, itsetunto kuitenkin kiittää tästä tiedosta :)

Vierailija
6/16 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisesti.

Ensinnäkin olen mies ja lisäksi netto omaisuuteni on lähes 2-miljoonaa.

Vierailija
7/16 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä hakiessa on tehty älykkyystestejä. Etsin edelleen töitä.

Vierailija
8/16 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnollisesti.

Älykäs ihminen kirjoittaisi 2 miljoonaa ilman väliviivaa. Älykäs sinä et ole. Sori.

Vierailija
9/16 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en luule liikoja itsestäni. Olen ihan keskiverto, eikä hyvä yo-todistus tai DI:n paperit tee minusta todellakaan erityisen älykästä. Hyvän koulutuksen ja arvosanat voi saada melkein kuka vaan jos viitsii vähän yrittää.

Vierailija
10/16 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnollisesti.

Älykäs ihminen kirjoittaisi 2 miljoonaa ilman väliviivaa. Älykäs sinä et ole. Sori.

Kateus on synti.

Mikä sinun omaisuutesi on, oletko itse ansainnut sen ja oletko mies?

Vierailija
11/16 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti ole. En jaksa keskittyä tekemään äo-testiä loppuun asti. Koetettu on pari kertaa...

Vierailija
12/16 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän matala prosentti. Olettaisin suurimman osan suomalaisista olevan keskimääräistä älykkäämpiä globaalilla mittakaavalla.

Vierailija
13/16 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän matala prosentti. Olettaisin suurimman osan suomalaisista olevan keskimääräistä älykkäämpiä globaalilla mittakaavalla.

Pitäähän tämä kyllä paikkansa. Älykkyysosamäärä kun määräytyy populaatiotasolla kaikkein voimakkaimmin terveyden ja erityisesti lapsuusajan terveyden ja ravitsemuksen mukaan. Köyhyys, sota, saasteet, heikko hygienia ja sanitaatio, heikko pääsy lääkäriin, puute ja taudit sekä kaikenlainen väkivallan (niin seksuaalisen, henkisen kuin fyysisenkin) uhriksi joutuminen tai uhan alla eläminen siis alentavat sitä populaatiotasolla. Meillä näistä ei juuri kansainvälisesti mitattuna kärsitä, kun ollaan saatu olla sorrosta suhteellisen vapaita ja siten tilaisuus rakentaa yhteistyössä hyvää, vakaata ja tasa-arvoista yhteiskuntaa.

Tämä on internetkeskusteluissa aina hyvä pitää näköpiirissä, ettei tule vahingossa kirjoiteltua mukaan mitään noloja nationalistisia tai rotuopillisia implikaatioita.

Vierailija
14/16 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti. Mutta seuraan aikaa ja ilmiöitä enemmän kuin monet ikäluokastani. Ja nautin tiedonkeruusta eri asioista.

Vierailija
15/16 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisuudesta en tiiä mitää, mut Albertin arvoituksen osaan ratkaista

Vierailija
16/16 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Olen itseasiassa vähän tyhmä ja hidas.