Miksi sitä nykyään pidetään jotenkin sairaana ja epänormaalina, jos haluaa olla normaalipainon alarajalla?
Nyt kun on ollut fitness-buumit, vaakakapinat ym. ja kehopositiivisuus on päivän sana, niin miksei nämä positiivisuusasiat tahdo koskea siroja naisia?
Olen itse normaalipainon alarajoilla ja nautin siitä enkä halua olla isompi. Tykkään olla ketterä, notkea ja kiinteä. Tykkään siitä, etteivät reidet hankaa toisiaan ja siitä, että koon puolesta on helppo löytää vaatteita.
En ole ihan mikään luuviulu enkä mielestäni ole sairas syömishäiriöinen vaikka kaltaisiani sellaisiksi mielellään sanotaan. En myöskään haluaisi olla laihempi.
En kituuta, syön hyvää ruokaa ja herkkujakin, mutta en liikaa. Ei edes tee mieli. Nautintoni haen muualta kuin ruuasta.
Kaiken tämän kehopositiivisuuden nimissä meitä erittäin hoikkia on kuitenkin ikään kuin lupa sanoa epänaisellisiksi (koska "kurvit" tekevät naisen...olen eri mieltä, kissamainenkin on melko naisellinen), kakkosnelosiksi, tuulen raiskaamiksi heinäseipäiksi....mitä näitä nyt on.
Itse olen sitä mieltä, että kauniita, naisellisia ja seksikkäitä naisia löytyy monesta koosta ja mallista.
Minulle sopii tämä. En arvostele, enkä hauku muita, ja itseni arvostelun kuittaan hymyilemällä. Ihan tyypillistä on "syö, syö" "syötkö sinä mitään?" "otahan, sinulla on varaa". Nämä ovat aina muita naisia, miehet eivät koskaan. O
Ja en siis ole alipainoinen enkä sinne menossa, vaan siellä rajalla. Joskus 70-80-luvuilla tämä oli ihsn normaalia, nykyään ei tahdo uskaltaa ääneen edes sanoa että kyllä, ihan itse haluan olla tässä koossa. Aina pitäis jotenkin selitellä kuin anteeksi pyydellen, että en minä liho millään, vaikka vale se on.
Kommentit (29)
Kateudesta johtuu, lihavia vituttaa muiden laihuus.
Sanoisin, että ei tuo kommentointi johdu mistään vaakakapinasta tai kehopositiivisuudesta. Juntit kommentoivat (ja ovat aina kommentoineet) toisten syömistä ja vartaloita, siksi juuri tarvitaan kehopositiivisuutta, jonka mukaan kaikki kehot on ok, eikä toisten tarvitse kommentoida.
en jaksa lukea kirjoitti:
Älä ota niin henkilökohtaisesti. Luultavasti muut ovat jo kyllästyneet selittelyysi itsestäsi ja painostasi.
Heh, eipä ole tapana selitellä, koska en puhu itsestäni koskaan. Tätä vaan joskus ajattelen kun asiasta puhutaan. Aika harvoin nykyään sanotaan että on ihan ok ja hyvä olla pienikin.
Nyt tuli taas mieleen, kun eräs ihminen sanoi minulle että "otahan lisää, kun olet noi surkean laiha". Surkean?! :-D
Olen mies ja minun naisihanteeni on juuri normaalipainon alarajoilla. Samoin tykkään enemmän lyhyt- kuin pitkähiuksisista naisista. Tästä kirjoitinkin eilen toiseen ketjuun. Mutta siis jos olet jotakuinkin tämän näköinen: https://goo.gl/images/XRRpPA niin täällä olisi sinulle ottaja.
Ongelmasi on yhtä typerä kuin liian kauniilla, liian rikkaalla tai liian paksumunaisella.
Vierailija kirjoitti:
en jaksa lukea kirjoitti:
Älä ota niin henkilökohtaisesti. Luultavasti muut ovat jo kyllästyneet selittelyysi itsestäsi ja painostasi.
Heh, eipä ole tapana selitellä, koska en puhu itsestäni koskaan. Tätä vaan joskus ajattelen kun asiasta puhutaan. Aika harvoin nykyään sanotaan että on ihan ok ja hyvä olla pienikin.
Nyt tuli taas mieleen, kun eräs ihminen sanoi minulle että "otahan lisää, kun olet noi surkean laiha". Surkean?! :-D
Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Sinullahan on ihan sama asenne kuin kiihkeimmillä vaakakapinoitsijoilla: "yhyy miks mua kommentoidaan?" Kaikkia kommentoidaan, mitä väliä? Minuakin kommentoidaan laihaksi, ohitan olankohautuksella.
Toi on niin totta.
Montako laiheliinia olette nähneet talk-showssa puhumassa vaikka vaakakapinasta?
Jos on laiha niin on vähintäänkin "laihaläski", eli hyvä ei ainakaan.
Tiedän niiin tunteen! Raskauskiloja pudottelen ja pyrin entiseen, mutta muut kokevat oikeudekseen haukkua entistä olomuotoani.
Pidän juuri siitå notkeudesta ja ketteryydestä. Selkä ei oikuttele, kun kerran kumartuu nostamaan lelua lattialta ja hyppääminen on kevyttä.
Jaksaa ja virtaa riittää aamusta iltaan.
Ihana rakastaa kehoaan.
Anoppikin muistuttele jatkuvasti miten ruman laiha olin ennen.
Mulla on aikalailla samanlaiset mietteet kuin aloittajalla. Olen melko hoikka mutta en mikään laihaläski. Syön hyvin ja terveellisesti. Minulle on tärkeintä, että keho toimii hyvin ja tunnen oloni hyväksi, terveeksi ja vetreäksi. Harrastan juoksua ja paljon muutakin liikuntaa, enkä koe tarvitsevani "kurveja" yhtään mihinkään, turha rasva kehossa on epäfunktionaalista turhaa mukana kannettavaa painoa. En koe tarvetta olla toisten silmissä "oikea nainen", koska pidän androgyynistä olemuksestani. Sanonta siitä, että naisessa pitää olla jotain mistä ottaa kiinni, saa minut melkein oksentamaan. Minäkään en kauhistele toisten vartaloita, joten olisi mukavaa olla rauhassa noilta pakkasenraiskaama pulkannaru-kommenteilta.
Samaa kohtaan. Painan 60kg ja alipainon raja on 53kg, en siis todellakaan ole alipainoinen, kun olin 63kg suunnittelin laihduttavani 3kg ja kuulin hirveää kauhistelua "ei sinun tarvitse!! Ettei vaan olisi joku syömishäiriö!!" mit vit?!
Sehän on vain terveellistä, siis olla normien alarajoilla.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että ei tuo kommentointi johdu mistään vaakakapinasta tai kehopositiivisuudesta. Juntit kommentoivat (ja ovat aina kommentoineet) toisten syömistä ja vartaloita, siksi juuri tarvitaan kehopositiivisuutta, jonka mukaan kaikki kehot on ok, eikä toisten tarvitse kommentoida.
Mutta onko se oikeasti ok ja hyväksyttävää että painaa yli 150kg? Tai että aikuinen painaa 35kg?
Ei kaiken tarvitse olla ok ja hyväksyttävää, paino voi myös olla hengenvaarallista ja se pitää pystyä sanomaan ääneen ilman julkista lynkkausta.
Minä olin joskus parikymppisenä lievästi alipainoinen. Silloin en pitänyt sitä mitenkään ihmeellisenä, koska olin aina ollut hoikassa kunnossa, mutta kun nyt reilu 10 vuotta vanhempana ja muutaman lisäkilon saaneena muistelen sitä aikaa, niin joudun toteamaan, että en ollut silloin kovin hyvässä kunnossa. Olin liian laiha ja söin liian vähän.
Nämä tietysti ovat yksilökohtaisia asioita, saattaahan olla, että joku toinen ei lievästä alipainosta kärsi millään tavalla, mutta minulle teki hyvää lihoa muutama kilo. Toki olen vieläkin hoikassa kunnossa ja sellaisena haluan itseni pitääkin.
Läskit on todella kateellista porukkaa. Nyt kun niitä on enemmistö, kuvittelevat voivansa määritellä sen, miltä naisen kuuluu näyttää, vaikka itsekin ottaisivat hoikan ja siron ulkomuodon heti jos se olisi mahdollista. Näitä on nähty.
Hyvä kysymys. Itse en voi sanoa itseäni ihan laiheliiniksikaan, vaikka olen normaalipainon alarajalla. Sukulaiset ja jotkut muut naiset pitävät mua hoikkana ("sä voit tehdä sitä tai tätä, koska olet noin hoikka"), koska eivät ole nähneet mua ilman vaatteita. Kaipa olenkin hoikka ylipainoisiin verrattuna, mutta ei vatsa lommolle menisi, vaikka laihtuisi 5 kg. Pidän 40- ja 50-lukujen tyylisistä korkeavyötäröisistä ja leveähelmaisista hameista, joten sekin voi luoda illuusiota laihuudesta.
Joskus olen saanut kuulla, että pitäisi ihan lihoakin, jotkut ehdottavat sitä naisellisten muotojen lisäämiseksi, vaikka en kaivannut enempää naisellisia muotoja tai kysynyt kenenkään mielipidettä. Sitäpaitsi tilanteeni on se, että lihon nimenomaan vatsasta. Toisaalta olen rintojen alta niin siro, että en miksikään jättirintaiseksi tulisi millään ilman kauneusleikkausta. Rintaliivikoko on 65F/G riippuen valmistajasta, mutta olen ihan normaali ja en haluaisikaan suhteettoman suuria rintoja. Pidin pitkään a-kuppisia olkaimet supertiukoiksi vedettyinä, koska en ymmärtänyt, että jos kuppien keskiosaan tai rinnanpäähän jää tyhjää tilaa, niin kuppi on pieni. Oikealla koolla näytän ihan normaalilta.
Tuosta laihduttamisesta vielä sen verran, että ihmiset eivät yleensä tajua, että ihan parin kilon pudotus ei edes näy useimmissa meissä vielä ulospäin. Siksi siis voi tulla kauhistelevia kommentteja, jos puhuu omasta painonpudotuksestaan tai kiinteytyksestään. Itselläni on nyt projektina vähän vatsaa kiinteyttää, mutta en puhu siitä läheisille. He eivät sitäpaitsi kuitenkaan aviomiestä lukuunottamatta tule tajuamaankaan koko kiinteytystä, jos pidän nykyisen vaatetyylin.
Koska läskeys on suurimmalle osalle helpompi saavuttaa. Suurin osa myös haluaa kokea olevansa terve ja normaali, vaikka ei sitä tosiasiassa olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Itse en voi sanoa itseäni ihan laiheliiniksikaan, vaikka olen normaalipainon alarajalla. Sukulaiset ja jotkut muut naiset pitävät mua hoikkana ("sä voit tehdä sitä tai tätä, koska olet noin hoikka"), koska eivät ole nähneet mua ilman vaatteita. Kaipa olenkin hoikka ylipainoisiin verrattuna, mutta ei vatsa lommolle menisi, vaikka laihtuisi 5 kg. Pidän 40- ja 50-lukujen tyylisistä korkeavyötäröisistä ja leveähelmaisista hameista, joten sekin voi luoda illuusiota laihuudesta.
Joskus olen saanut kuulla, että pitäisi ihan lihoakin, jotkut ehdottavat sitä naisellisten muotojen lisäämiseksi, vaikka en kaivannut enempää naisellisia muotoja tai kysynyt kenenkään mielipidettä. Sitäpaitsi tilanteeni on se, että lihon nimenomaan vatsasta. Toisaalta olen rintojen alta niin siro, että en miksikään jättirintaiseksi tulisi millään ilman kauneusleikkausta. Rintaliivikoko on 65F/G riippuen valmistajasta, mutta olen ihan normaali ja en haluaisikaan suhteettoman suuria rintoja. Pidin pitkään a-kuppisia olkaimet supertiukoiksi vedettyinä, koska en ymmärtänyt, että jos kuppien keskiosaan tai rinnanpäähän jää tyhjää tilaa, niin kuppi on pieni. Oikealla koolla näytän ihan normaalilta.
Tuosta laihduttamisesta vielä sen verran, että ihmiset eivät yleensä tajua, että ihan parin kilon pudotus ei edes näy useimmissa meissä vielä ulospäin. Siksi siis voi tulla kauhistelevia kommentteja, jos puhuu omasta painonpudotuksestaan tai kiinteytyksestään. Itselläni on nyt projektina vähän vatsaa kiinteyttää, mutta en puhu siitä läheisille. He eivät sitäpaitsi kuitenkaan aviomiestä lukuunottamatta tule tajuamaankaan koko kiinteytystä, jos pidän nykyisen vaatetyylin.
Tällaiset tissit sulla?
https://ssli.ebayimg.com/images/g/uVYAAOSw4GVYNZtx/s-l640.jpg
Aika jees, älä nyt ainakaan muuta mitään. Miehen mielipide.
Jostain kumman syytä lähipiirissä hoikaa-sanaa käyttävät ovat yleensä anorektikkoja.
Muut puhuvat timmistä vartalosta tai urheilullisesta jopa kiinteästä.
Onko hoikka laihan lihaksettoman vartalotyypin määritelmä?