Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sitä nykyään pidetään jotenkin sairaana ja epänormaalina, jos haluaa olla normaalipainon alarajalla?

Vierailija
14.01.2018 |

Nyt kun on ollut fitness-buumit, vaakakapinat ym. ja kehopositiivisuus on päivän sana, niin miksei nämä positiivisuusasiat tahdo koskea siroja naisia?

Olen itse normaalipainon alarajoilla ja nautin siitä enkä halua olla isompi. Tykkään olla ketterä, notkea ja kiinteä. Tykkään siitä, etteivät reidet hankaa toisiaan ja siitä, että koon puolesta on helppo löytää vaatteita.
En ole ihan mikään luuviulu enkä mielestäni ole sairas syömishäiriöinen vaikka kaltaisiani sellaisiksi mielellään sanotaan. En myöskään haluaisi olla laihempi.

En kituuta, syön hyvää ruokaa ja herkkujakin, mutta en liikaa. Ei edes tee mieli. Nautintoni haen muualta kuin ruuasta.

Kaiken tämän kehopositiivisuuden nimissä meitä erittäin hoikkia on kuitenkin ikään kuin lupa sanoa epänaisellisiksi (koska "kurvit" tekevät naisen...olen eri mieltä, kissamainenkin on melko naisellinen), kakkosnelosiksi, tuulen raiskaamiksi heinäseipäiksi....mitä näitä nyt on.

Itse olen sitä mieltä, että kauniita, naisellisia ja seksikkäitä naisia löytyy monesta koosta ja mallista.
Minulle sopii tämä. En arvostele, enkä hauku muita, ja itseni arvostelun kuittaan hymyilemällä. Ihan tyypillistä on "syö, syö" "syötkö sinä mitään?" "otahan, sinulla on varaa". Nämä ovat aina muita naisia, miehet eivät koskaan. O
Ja en siis ole alipainoinen enkä sinne menossa, vaan siellä rajalla. Joskus 70-80-luvuilla tämä oli ihsn normaalia, nykyään ei tahdo uskaltaa ääneen edes sanoa että kyllä, ihan itse haluan olla tässä koossa. Aina pitäis jotenkin selitellä kuin anteeksi pyydellen, että en minä liho millään, vaikka vale se on.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aikalailla samanlaiset mietteet kuin aloittajalla. Olen melko hoikka mutta en mikään laihaläski. Syön hyvin ja terveellisesti. Minulle on tärkeintä, että keho toimii hyvin ja tunnen oloni hyväksi, terveeksi ja vetreäksi. Harrastan juoksua ja paljon muutakin liikuntaa, enkä koe tarvitsevani "kurveja" yhtään mihinkään, turha rasva kehossa on epäfunktionaalista turhaa mukana kannettavaa painoa. En koe tarvetta olla toisten silmissä "oikea nainen", koska pidän androgyynistä olemuksestani. Sanonta siitä, että naisessa pitää olla jotain mistä ottaa kiinni, saa minut melkein oksentamaan. Minäkään en kauhistele toisten vartaloita, joten olisi mukavaa olla rauhassa noilta pakkasenraiskaama pulkannaru-kommenteilta.

Jos et kauhistele toisten vartaloita, niin miksi sitten tuo sanonta saa sinut melkein oksentamaan? Toiset tykkää naisista, joissa on "jotain mistä ottaa kiinni".

Vierailija
22/29 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Itse en voi sanoa itseäni ihan laiheliiniksikaan, vaikka olen normaalipainon alarajalla. Sukulaiset ja jotkut muut naiset pitävät mua hoikkana ("sä voit tehdä sitä tai tätä, koska olet noin hoikka"), koska eivät ole nähneet mua ilman vaatteita. Kaipa olenkin hoikka ylipainoisiin verrattuna, mutta ei vatsa lommolle menisi, vaikka laihtuisi 5 kg. Pidän 40- ja 50-lukujen tyylisistä korkeavyötäröisistä ja leveähelmaisista hameista, joten sekin voi luoda illuusiota laihuudesta.

Joskus olen saanut kuulla, että pitäisi ihan lihoakin, jotkut ehdottavat sitä naisellisten muotojen lisäämiseksi, vaikka en kaivannut enempää naisellisia muotoja tai kysynyt kenenkään mielipidettä. Sitäpaitsi tilanteeni on se, että lihon nimenomaan vatsasta. Toisaalta olen rintojen alta niin siro, että en miksikään jättirintaiseksi tulisi millään ilman kauneusleikkausta. Rintaliivikoko on 65F/G riippuen valmistajasta, mutta  olen ihan normaali ja en haluaisikaan suhteettoman suuria rintoja. Pidin pitkään a-kuppisia olkaimet supertiukoiksi vedettyinä, koska en ymmärtänyt, että jos kuppien keskiosaan tai rinnanpäähän jää tyhjää tilaa, niin kuppi on pieni. Oikealla koolla näytän ihan normaalilta.

Tuosta laihduttamisesta vielä sen verran, että ihmiset eivät yleensä tajua, että ihan parin kilon pudotus ei edes näy useimmissa meissä vielä ulospäin. Siksi siis voi tulla kauhistelevia kommentteja, jos puhuu omasta painonpudotuksestaan tai kiinteytyksestään. Itselläni on nyt projektina vähän vatsaa kiinteyttää, mutta en puhu siitä läheisille. He eivät sitäpaitsi kuitenkaan aviomiestä lukuunottamatta tule tajuamaankaan koko kiinteytystä, jos pidän nykyisen vaatetyylin.

Tällaiset tissit sulla?

https://ssli.ebayimg.com/images/g/uVYAAOSw4GVYNZtx/s-l640.jpg

Aika jees, älä nyt ainakaan muuta mitään. Miehen mielipide.

En ole muuttamassa mitään. Pointti oli se, että monilla hoikilla naisilla voi olla vääristynyt kuva omasta kehosta, voivat pitää itseään poikamaisiana yms vaikka ovat ihan normaalisti kehittyneitä. Puhumattakaan siitä, että melkein kaikilla on vääränkokoiset rintaliivitkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama mitä ihmiset painaa, mutta ehkä kauhisteluissa on jotain takana. Ihmiset ovat aika sokeita omalle painolleen ja vartalolleen. Jos lähtee normaalipainosta tavoittelemaan hoikempaa vartaloa, niin vaarana on, että sitten kun sen tavoitteen saavuttaa, ei siihen ole enää tyytyväinen. Tai sitä tilannetta ei näe objektiivisesti. Silloin voi lähteä laihduttamaan lisää ja lopulta päätyä tilanteeseen, jossa sitä ei olekaan enää terve.

Ihan samoin voi käydä ylipainoisille, vaikka aika harva varmaan tarkoituksellisesti haluaa lihoa. Salakavalasti lihotessaan sitä ei enää huomaakkaan, että normaali paino on jo ohitettu ja ollaan lipsahdettu ylipainon puolelle.

Oma painoindeksini on 20,7 ja mielelläni laihduttaisin laihemmaksi. Minulle se vain on vaarallista, koska pidän todella laihoista naisista. Jos laihduttaisin 5 kiloa, en usko, että olisin senkään jälkeen tyytyväinen.

Vierailija
24/29 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Itse en voi sanoa itseäni ihan laiheliiniksikaan, vaikka olen normaalipainon alarajalla. Sukulaiset ja jotkut muut naiset pitävät mua hoikkana ("sä voit tehdä sitä tai tätä, koska olet noin hoikka"), koska eivät ole nähneet mua ilman vaatteita. Kaipa olenkin hoikka ylipainoisiin verrattuna, mutta ei vatsa lommolle menisi, vaikka laihtuisi 5 kg. Pidän 40- ja 50-lukujen tyylisistä korkeavyötäröisistä ja leveähelmaisista hameista, joten sekin voi luoda illuusiota laihuudesta.

Joskus olen saanut kuulla, että pitäisi ihan lihoakin, jotkut ehdottavat sitä naisellisten muotojen lisäämiseksi, vaikka en kaivannut enempää naisellisia muotoja tai kysynyt kenenkään mielipidettä. Sitäpaitsi tilanteeni on se, että lihon nimenomaan vatsasta. Toisaalta olen rintojen alta niin siro, että en miksikään jättirintaiseksi tulisi millään ilman kauneusleikkausta. Rintaliivikoko on 65F/G riippuen valmistajasta, mutta  olen ihan normaali ja en haluaisikaan suhteettoman suuria rintoja. Pidin pitkään a-kuppisia olkaimet supertiukoiksi vedettyinä, koska en ymmärtänyt, että jos kuppien keskiosaan tai rinnanpäähän jää tyhjää tilaa, niin kuppi on pieni. Oikealla koolla näytän ihan normaalilta.

Tuosta laihduttamisesta vielä sen verran, että ihmiset eivät yleensä tajua, että ihan parin kilon pudotus ei edes näy useimmissa meissä vielä ulospäin. Siksi siis voi tulla kauhistelevia kommentteja, jos puhuu omasta painonpudotuksestaan tai kiinteytyksestään. Itselläni on nyt projektina vähän vatsaa kiinteyttää, mutta en puhu siitä läheisille. He eivät sitäpaitsi kuitenkaan aviomiestä lukuunottamatta tule tajuamaankaan koko kiinteytystä, jos pidän nykyisen vaatetyylin.

Tällaiset tissit sulla?

https://ssli.ebayimg.com/images/g/uVYAAOSw4GVYNZtx/s-l640.jpg

Aika jees, älä nyt ainakaan muuta mitään. Miehen mielipide.

En ole muuttamassa mitään. Pointti oli se, että monilla hoikilla naisilla voi olla vääristynyt kuva omasta kehosta, voivat pitää itseään poikamaisiana yms vaikka ovat ihan normaalisti kehittyneitä. Puhumattakaan siitä, että melkein kaikilla on vääränkokoiset rintaliivitkin.

Jos olet tuon kuvan mukainen, niin vastaat aika lailla täydellisesti naisen kaunesihannetta: laiha ja hyvät tissit. Saamasi piruilevat kommentit voitaneen tulkita kateudeksi.

Vierailija
25/29 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateudesta johtuu, lihavia vituttaa muiden laihuus.

Tuota minäkin epäilen. Nykyinen muija nälvii mun rumentuneen kun paino putosi noin 8 kg. Pituus 180 ja paino laski 84 kilosta 76 kiloon. Se vielä onnistui helposti niin se näyttää ärsyttävän. Tuo ihan oikeasti hajoitti puntarin kun sillä meni hermot. Paiskoi sen niin monta kertaa lattiaan että se hajosi. Mun syy tietenkin.

Vierailija
26/29 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tässä taas. Hyvä että on muitakin, jotka ymmärtävät mitä tässä tarkoitan.

En siis ole alipainoinen, enkä haluakaan, vaan normaali mutta siellä normaalin alasektorilla (162cm ja noin 51kg). En ole mikään ammattiurheilijamaisen timmi mutta tykkään liikkua ja olen paljon ulkona, lasten kanssa tehdään pitkiä hiihtoretkiä eväineen näin talvella, kesällä retkeillään ja lisäksi tykkään yksikseni juosta, rullaluistella ja hiihtää.

En siis ole parikymppinen tyttönen, vaan 36-vuotias naimisissa oleva perheenäiti (jolla pitkä punainen tukka, joten en olisi ollut muutenkaan hyvä match sinulle yksi mies, kiitos kuitenkin :-D )

Tämän aloituksen tarkoitus ei todellakaan ollut mitenkään kehua itseäni, ja kuten aloituksessa jo mainitsin niin mielestäni kauniita naisvartaloita on hyvin erinäköisiä. Nämä vaan nämä "hyväksytään kaikkien kehot" -jutut taitavat tarkoittaa lähinnä, että hyväksytään nyt julkisesti pyöreämmät ihmiset.

En minäkään sanoisi koskaan kellekään vaikka että "sun ei kyllä kannata ottaa yhtään lisää", tai "mitä oikein syöt kun olet noin lihava". Niin päin se olisi aika törkeää, mutta monen mielestä ihan ok on kommentoida avoimesti meidän pienempien kokoa ja mahdollisia syömisiä.

Mut ei tämä niin vakavaa, tuli vaan mieleen tänään.

Vierailija
27/29 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notkeus ja ketteryys? Isompana ei voi olla notkea ilmeisesti? Siis joo tietenkään ei minään sotanorsuna hypitä kun gasellit mutta on aika löyhä määritelmä.

Vierailija
28/29 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua ihan alarajalle, mutta painan mieluiten n. 58-59kg (olen 170cm) yksinkertaisesti koska näytän siinä painossa mielestäni parhaalta ja eniten omalta itseltäni ja siinä pysyminen ei aiheuta mulle juuri vaivaa. (Joo voisin olla vähemmän turhamainen mutta se on taas eri keskustelu.) Monet naiset taas näyttävät parhaalta ja voivat hyvin kun painavat enemmän suhteessa pituuteensa.

Mutta uskon että jotkut voivat kokea tämän ajatuksen negatiivisena koska on niin yleistä, että nainen yrittää laihduttaa, ei pysty ja kärsii siitä aivan turhaan ja itsetunto laskee jne. koska kulttuuri ihannoi vartaloa, joka on hoikempi kuin useimpien naisten helposti saavutettava vartalo. Tämän takia ymmärrän hyvin, että kehopositiivisuuskampanjoissa keskitytään "pakkohoikkuusasenteiden" purkamiseen. Ei ole tietenkään ok jos hoikkia haukutaan mutta ymmärrän että se että olet vartaloltasi 100% länsimaisen kauneusihanteen mukainen ei ole varsinaisesti mikään ongelma johon tarvitsisit kehopositiivisuutta.

Vierailija
29/29 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se ketään kiinnostaa - oikeasti. Siinä vaiheessa kun lääkäri ilmoittaa että henkilö on vaarallisen alipainoinen kannattanee huolestua. Muuten on vain taivas rajana, koska asia on täysin merkityksetön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi