Mitä asioita parisuhteestaa EI SAA kertoa edes parhalle ystävälle? ov
tuolla yhessä ketjussa vaan joku ihmetteli että minkä takia AP:n mies oli mennyt kaverilleen puhumaan niiden seksielämästä...
Mutta jos teillä on kavereita joille kerrotaan KAIKKI niin eikö se tarkota kirjaimellisesti että KAIKKI?
Kyllä me ainakin puhutaan ihan vapautuneesti kaverin kanssa kaikesta...
Kommentit (22)
mitä ukkoni kanssa teen intiimeissä merkeissä. Ja jos mieheni kertoo jonkun " salaisuuden" niin se tasan tarkkaan pysyy meidän keskeisenä asiana. En sitä kavereille levitä.
Seksielämä ja raha-asiat on sellaisia asioita, joista ystäville puhutaan vain pieni osa.
seksistä voin puhua ystävien kans mut ei taatusti mennä yksityiskohtiin ja tiedetään kaikki missä ne rajat menee. raha-asiat nyt ei musta ole niin kummoinen keskustelunaihe, kuka niistä nyt edes jaksais jauhaa.
Oletteko sitten muuten kauhean ujoja ihmisiä tai " siveitä" ettei teidän makkarissa tapahdu muuta kuin sitä perinteistä?
Eikä siis millään pahalla, mutta mua vaan ihmetyttää kun itse tosiaan ei pidetä pahana että puhuu seksiasioista, monta hyvää vinkkiä ollaan saatu puolin ja toisin kaverin kanssa toisiltamme... =)
No ei nyt IHAN mitä tahansa kerrota mutta kyllä noin pääpiirteittäin melkein kaikki. JA kyllä ollaan myös perillä toistemme raha-asioista.
Sitäkään en ymmärrä mitä " pahaa" on puhua rahasta, me ei olla mitään rikkaita, onko se sitten suurituloisten juttu että rahasta ei puhuta.
Me ei tosiaan voida leveillä sillä paljon meillä on vaan pikemminkin kirotaan että kun ei ole...
AP
En todellakaan ole ujo ihminen, omia asioitani kerron vapautuneesti.
Mutta kun seksi ei ole VAIN minun asiani, vaan se on myös sen seksikumppanin asia. Hän ei välttämättä suhtaudu yhtä vapautuneesti kaveriini kuin minä suhtaudun. Kaverini on vieläpä eri sukupuolta kuin mieheni, mikä tekee asiasta miehelleni nolompaa.
Vierailija:
Oletteko sitten muuten kauhean ujoja ihmisiä tai " siveitä" ettei teidän makkarissa tapahdu muuta kuin sitä perinteistä?
AP
No ei olla ujoja eikä siveitä, kaikkea muuta ;) makkarissamme ja kaikkialla muuallakin sitä tehdään ja paljon tapahtuu. Mua ei vaan kiinnostaa hehkuttaa siittä kavereille. Sairasta ois mun mielestä. Hyvin pienissä määrin jotain joskus puhunu, mutta intiimeistä seksiasioista en halua puhua. Piste.
Mutta mitä sairasta siinä on, jos jonkun kanssa on niin hyvä kaveri ja siis samalla aaltopituudella, että voi keskustella vaikka sitten seksistä välistäin hyvinkin yksityiskohtaisesti? Eihän se tarkoita sitä, että kaikkien kanssa asioistaan puhuu..
T. Ei ap
Mä en haluaisi, että mieheni kuvailisi meidän seksielämää (joka ei tod. tapahdu pelkästään pimeässä peiton alla) kavereilleen, joten kunnioitan hänen yksityisyyttään samalla tavalla kuin toivon omaa yksityisyyttäni kunnioitettavan.
Esim. missä asennossa, kuinka usein, kuinka monta kertaa sait ym.
Vierailija:
Mutta mitä sairasta siinä on, jos jonkun kanssa on niin hyvä kaveri ja siis samalla aaltopituudella, että voi keskustella vaikka sitten seksistä välistäin hyvinkin yksityiskohtaisesti? Eihän se tarkoita sitä, että kaikkien kanssa asioistaan puhuu..T. Ei ap
Mutta en kertoisi, että viime yönä mieheni kanssa tehtiin niin ja näin, ja millaista oli.
En haluaisi, että mies kertoisi kavereilleen tarkalleen, mistä minä pidän tms. Samalla tavalla en minäkään kerro yksityiskohtaisesti mitään miehen mieltymyksistä.
Kuitenkin puhutaan muutamien kavereiden kanssa seksistä, erityisesti nyt kun on lapsia ja pitkä parisuhde kaikilla, niin puhutaan siitä, miten sitä kipinää saa pidettyä yllä yms.
Mun miehellä on yks sellanen kaveri joka aina tivaa kun näkevät, että koska oot viimeks runkanuu ja koska oot viimeks nainu ja mis asennos jne. On ihan naimisissa oleva mies tää kaveri jne.
Ja itse mä keskustelen yhden hyvän kaverin kanssa mistä tahansa, niin seksistä kuin rahastakin. En mä nää siinä mitään väärää tai edes outoa. Kai se sitten on vähän kiinni luonteestakin, jotkut ovat häveliäämpiä kuin toiset.
Enkä mäkään ihan kelle tahansa intiimejä asioitani levitä. Kyllä sen vaistoo ihmisestä kenelle voi puhua ja kenelle ei.
Kerrotko AP tosiaan kaiken kavereillesi, niin kuin aloituksessa mainitsit? Mitä mieltä miehesi siitä on?
En usko, että kaverit haluaisi juoda enää meillä kahvia pöydän ääressä, jos tietäisivät mitä kaikkea siinä on tehty ;D ja tämä vain yhtenä esimerkkinä.
isän ja sen uuden muijan luona kyläillessä, että mitähän ne tuumais jos tietäisivät mitä kaikkea niitten olohuoneen pöydällä oon minä ja mun mies tehty aikoinaan :d
Silloin kun isä ja äiti eros, niin isä vei olkkarin pöydän mukanaan.. Ja nyt se on niin kauniisti katettuna niillä.
Lisäksi tulevaisuuden suunnitelmien yksityiskohdat ei muille kuulu. Esim. se, on kavereilla tiedossa että etsimme juuri omaa asuntoa mutta hintaluokka ym. eivät heille kuulu.
Ja kyllä minäkin seksistä yleisellä tasolla puhun, mutta kaverille en tosiaan kerro mitään yksityiskohtia.
ei me nyt tietenkään kaikkia yksityiskohtia kerrota eikä varsinkaan niin että toinen joutus jotenkin " noloon" tai " huonoon" valoon mutta muuten ihan ok asia puhua myös seksistä.
Se kenen ketjuun viittasit.
mun jotkut kaverit selittää tarkastikin seksielämäänsä, yhdenyön baarijuttuja tosin. Itse oon naimisissa ja musta meidän seksiasiat on meidän välisiä, en todellakaan selittäis kavereille mitä on milloinki tehty. Se veis musta jotenki siltä arvoa ja merkitystä tai jotain... Ehkä siinä onkin joku ero, et onko vakituinen kumppani jota arvostaa vai vaan joku hoito.. no jaa nää vaan mun ajatuksia...
jos en nyt ihan väärin tulkinnut noita vastauksia.
Ja kyllä tämän kaverin kanssa puhutaan ihan kaikesta... ja kyllä miehemme tietää että puhumme ja heitä se ei haittaa.
Ja tosiaan siis puhutaan vaan tämän yhden kanssa en minä näistä asioista muille puhu.
Ja kai me sitten vaan ollaan niin hyviä ystäviä että mein mielestä tässä asiassa ei ole mitään outoa.
Ja me kyllä melkein sentilleen tiedetään toistemme raha-asiat. =)
No mutta sanottakoon että jokainen tyylillään, me ollaan kaikki 4 keskään kavereita että en yhtään ihmettelis vaikka puhuttas ihan ukkojenkin kanssa näistä asioista kaikki keskenään, mein mielestä siinä ei ole mitään salailtavaa.
AP
Aivan vastaavasti minusta ei ole oikein kertoa ystävän salaisuuksia miehelle.
Kyse siis on luottamuksen pettämisestä, jos menee juttelemaan miehen seksitavoista kaverille. Tai kaverin miesasioista miehelle.
Jos rajanveto on vaikeaa, voi kuvitella, haluaisiko mies itse kertoa ko. asiaa sille, jonka kanssa juttelen.