Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä saat elämään iloa? Mikä saa elämän tuntumaan mielekkäältä?

Vierailija
14.04.2006 |

Muusta kuin lapsista.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuasioista, esim minusta on mukava käydä koko perheen kera ravintolassa syömässä ja sitten sen perään ilta-ajelulla ja kuunnellaan musiikkia autossa ja keskustellaan. Lapsia on nyt neljä 1,5v - 15v väliltä. Ja ulkona on nyt kiva kävellä vaunujen ja koirien kanssa, kun kevät tekee tuloaan ja aurinkokin paistaa väillä. Tänään siivosin aamulla koko kämpän ja nyt on kiva olla puhtaassa kodissa, hetken tosin noiden koirien ja lasten takia, mutta kuitenkin, tulipahan siivottua. Ja odotan taas vauvaa, sekin on mukavaa, kun meidän lapset eivät ole " tärpänneet" helposti. Siinä nyt jotain aluksi, kiva nähdä mitä muut vastaavat.

Vierailija
2/20 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin on jotain mielekästä, mitä odottaa tapahtuvaksi, on mielenkiintoa elää eteenpäin ja katsoa miten menee. Sitä voi odottaa, että lapsi oppii ajamaan ilman apupyöriä tai milloin oma loma Irlannissa alkaa. Kunhan on jokin piste, mitä odottaa ja sitten ottaa taas uuden.

Myös antautumalla pieniin nautintoihin... Kaveri soittaa illalla ja pyytää kahville, mutta sulla pyykkivuoro. Noh, kukaan ei kuole, jos et pese pyykkiä juuri tänään. Mene kahville. Ei jaksakaan laittaa stroganoffia, kuten oli mietitty, tilataankin pizzat ja nautitaan illan tv-leffasta.

Ihmiset pitää niin eri asioista, mutta asenteen muutos on se avainasia. Ja ei stressaa kaikesta. Työmatkalla voi lukea ilmaislehdet tai nauttia erikoiskahvin tai kuunnella mp3-soitintaan ja haaveilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitin säännöllisen liikunnan(uinti ja sauvakävely) noin 4 kuukautta sitten. Halusin saada uutta sisältöä elämään epäonnistuneiden lapsettomuushoitojen jälkeen. Olo on ihanan virkeä ja elämä tuntuu elämisen arvoiselta. Laihduttanutkin olen melkein 13 kiloa, että sekin tuottaa mielihyvää.

Vierailija
4/20 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ennen kaikkea ilo on asennekysymys. Jos päätän suhtautua asioihin positiivisesti, saan iloa vaikka mistä: kauniinvärisestä paidasta ylläni, auringosta ulkona, hauskasta jutustelusta työkaverin kanssa - mistä tahansa.

Jos sen sijaan olen huonolla tuulella, nuokin voi kääntää helposti riesoiksi. Onpa minulla ruma paita. Kurjaa istua töissä pääsiäisenä ja perhana, kun ulkona olisi niin kaunis ilma. Ja tuo työkaveri se vasta mölli onkin...

:=D

Tottahan ulkoiset tekijät vaikuttavat mielialaan, ei se nyt IHAN pelkkä tahtoasia ole. Mutta pitkälle kuitenkin noin.

Vierailija
5/20 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Lapset

- Mies, parisuhde

- Seksi

- Ystävät

- Sukulaiset

- Kissamme

- Kotiäitiys

- Shoppailu

- Omat harrastukset

- Hyvä ruoka

- Bileet

- Ulkoilu, vaikka pienikin kävely

- Hyvän kirjan lukeminen

- Musiikin kuuntelu /keikat

- Leffat kotona/teatterissa

- Teatterit, näyttelyt, museot yms

- Matkustelu

- Kaikenlaiset pienet asiat; auringonpaiste, siivoaminen, metrolla kulkeminen, kun bussikuski tervehtii, iloiset vastaantulijat, ihana nimi Hesarin syntyneissä, kävelykierros Hietsun hautausmaalla, kun avaa oven vanhukselle, kesän ensimmäinen vesisade jne... Niitä pieniä asioita, joista elämään saa iloa on aivan valtavasti.. :)

Vierailija
6/20 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kuinka nopeasti kaiken hyvän voi menettää, pyrin siksi olemaan tyytyväinen kaikkeen mitä minulla on. Tietysti tulee pahoja päiviä, jolloin kaikki tympii, mutta koen silti peruskiitollisuutta elämästä.

Suurta tyydytystä tuo tällä hetkellä perheen lisäksi terveys. Iloitsen kun ei koske kättä, ei jalkaa ja pystyn liikkumaan omin jaloin ja suht täyspäinenkin olen :-)

Mietin usein aamuisin, kuinka voisin käyttää aikani oikein. En halua jäädä historiaan naisena, jolla oli koti aina tiptop, mutta töykeä luonne.

Naivia tai ei, pyrin ilahduttamaan/auttamaan ainakin yhtä ihmistä päivässä. Jos ei muuta, niin ryhdyn juttusille jonkun vanhuksen kanssa kaupan jonossa, avaan oven vaunujen kanssa kulkeville, päästän jalankulkijat suojatien yli jne.

En halua pelastaa maailmaa, vaan tehdä sen osaltani helpommaksi paikaksi elää.

Vierailija
7/20 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis perheen kanssa tietenkin. Matkustamme todella paljon ja nytkin odotan seuraavaa reissua, jolloin saamme taas olla koko porukka yhdessä muutaman päivän. Samoin tykkäämme käydä ulkona syömässä ja hemmotella itseämme mökkiviikonlopuilla yms.

Tärkein tietenkin perhe, mutta noi sen jälkeen kyllä raha, jota voi käyttää iloisiin asioihin.

Vierailija
8/20 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mielialalääke... =/ Kaipa tämä tästä vielä iloksi muuttuu.

Vierailija
9/20 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on totaalisen paskaa ja masentaa ja vituttaa kaikki. Mikään ei tunnu mukavalta, ahdistaa niin että voisin seinille hyppiä jos jaksaisin.

Vierailija
10/20 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkavereista. Elämäni onnellisimmat hetket olen viettänyt joko perheen kanssa lomamatkalla jossakin ihanassa paikassa tai sitten ystävien seurassa esim. juhannuksena tai viikonlopun peli-iltana. Siisti, viihtyisä koti ja hyvin hoidettu piha tuovat minulle iloa, mutta tällä hetkellä nuo asiat ovat pahasti kaaoksessa remonttien takia ja yritän olla ajattelematta niitä :/

Vierailija
11/20 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xandris:

Eli ennen kaikkea ilo on asennekysymys. Jos päätän suhtautua asioihin positiivisesti, saan iloa vaikka mistä: kauniinvärisestä paidasta ylläni, auringosta ulkona, hauskasta jutustelusta työkaverin kanssa - mistä tahansa.

Jos sen sijaan olen huonolla tuulella, nuokin voi kääntää helposti riesoiksi. Onpa minulla ruma paita. Kurjaa istua töissä pääsiäisenä ja perhana, kun ulkona olisi niin kaunis ilma. Ja tuo työkaveri se vasta mölli onkin...

:=D

Tottahan ulkoiset tekijät vaikuttavat mielialaan, ei se nyt IHAN pelkkä tahtoasia ole. Mutta pitkälle kuitenkin noin.

Vierailija
12/20 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tiedän kuinka nopeasti kaiken hyvän voi menettää, pyrin siksi olemaan tyytyväinen kaikkeen mitä minulla on. Tietysti tulee pahoja päiviä, jolloin kaikki tympii, mutta koen silti peruskiitollisuutta elämästä.

Suurta tyydytystä tuo tällä hetkellä perheen lisäksi terveys. Iloitsen kun ei koske kättä, ei jalkaa ja pystyn liikkumaan omin jaloin ja suht täyspäinenkin olen :-)

Mietin usein aamuisin, kuinka voisin käyttää aikani oikein. En halua jäädä historiaan naisena, jolla oli koti aina tiptop, mutta töykeä luonne.

Naivia tai ei, pyrin ilahduttamaan/auttamaan ainakin yhtä ihmistä päivässä. Jos ei muuta, niin ryhdyn juttusille jonkun vanhuksen kanssa kaupan jonossa, avaan oven vaunujen kanssa kulkeville, päästän jalankulkijat suojatien yli jne.

En halua pelastaa maailmaa, vaan tehdä sen osaltani helpommaksi paikaksi elää.

Vierailija
13/20 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-älyllinen keskustelu toisen, samalla aaltopituudella olevan ihmisen kanssa

- onnistuminen missä tahansa, oli se sitten leivän leipominen, uuden asian oppiminen, työssä menestyminen

- hyvä kirja, kaunis runo, liikuttava/hauska elokuva, taide

- kaikenlainen hauskanpito tilannekomiikasta bileisiin

- rakastuminen ja rakastettuna oleminen, rakastelu

- vuodenaikojen vaihtelu, luonto

- liikunta, endorfiinit virtaa

- positiivinen palaute tai se että saa toiselle aikaan hyvän mielen

- ystävät

-hyvä ruoka ja juoma

jne.

Moni asia, kun niistä osaa nauttia.

Vierailija
14/20 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TODELLA KAMALAA. Itse olen siinä luopumisputkessa ja kumma jos ei masennu.

Vierailija
15/20 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri Kirsi Pihan kolumnia uudesta 3/ 07 Gloriasta ja siinä mainittiin suomalaisten ilottomuudesta...

Itse saan iloa lapsista, ja ystävistä- paras ystäväni parani vakavasta sairaudesta!

Ja sairas lapseni kuntoutuu!

Aika perustavaa laatua ovat ilojeni syyt siis.

PMP:n musiikki vie minut toiseen sfääriin myös- loistavaa, että nuoret ihmiset osaavat olla NIIN taitavia!

Vierailija
16/20 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Työssäni pyrin olemaan hyvä, se antaa valtavaa tyydytystä kun osaa jotakin ja pystyy saamaan aikaiseksi. Välillä työ on kyllä vastenmielistäkin, mutta silloin auttaa kun ottaa asiaan perspektiiviä.

- Tiedän että olen työpaikallani tarpeellinen ja pidetty, se on tosi mukavaa. Välillä tulee tietenkin mokia, mutta yleensä olen hyvällä mielin

- Lomat, ihanaa olla vaan kotona, kun saa olla perheen kanssa. Lomien odottaminen ja suunnittelu on mukavaa.

- Koti ja sen sisustaminen ja remontoiminen. Ihanaa tehdä jälkeä, joka on meidän aikaansaamaa ja niin hyvännäköistä

- Liikuntaharrastus, harrastan lajia, joka tuo onnistumisen elämyksiä ja parantaa kuntoa ja siten jaksamista ja hyvää oloa.

- Puutarha. Ihanaa että tulee kevät, niin pääsee taas ihastelemaan kukkien puhkeamista jne ja jtuhlaamaan uusiin kasveihin.

- Kampaajalla käynti ja uusien vaatteiden ostaminen. Räjähtäneestä äidistä kuoriutuu ihan mukiinmenevä nainen.

- Miehen kanssa oleminen, rakastettuna oleminen ja rakastaminen. Mies ottaa ihanasti huomioon aina välillä, kyllä tuntuu luxukselta.

- Lasten isovanhemmat, mukavaa kun pitävät niin lapsestamme, siksi minäkin pidän heistä. Aina eivät väimme ole olleet niin hyvät, joten osaan arvostaa.

- Ystävät. Niitten kannssa on mukava vaihtaa kuulumisia. Kotiäitiaikoina varsinkin toiset kotiäidit mahtava henkireikä.

- Terveys perheellä ja läheisillä, se on tärkein ilon aihe.

Vierailija
17/20 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kuin Poets Of The Fall. En tiedä onko se tunnettu bändi kun en jouda radiota kuuntelemaan, mutta kylläpä tekee hyvää kuunnella näin mainioita lyriikoita!

Vierailija
18/20 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisista keskusteluista, aihe vapaan hömppäjutuista, parista tv-sarjasta, riippukeinussa löhöilystä, pienten lasten (muidenkin kuin omien) touhujen seuraamisesta, vanhuksen auttamisesta, läheisen ihmisen kanssa nauramisesta ja miljoonasta muusta asiasta.

Vierailija
19/20 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mukava tehdä jostain epämääräisistä kangaspaloista hieno vaate tms. Siinä saa käyttää luovuuttaan ja mielikuvitustaan ja ratkaista käytännön ongelmia. Koko prosessi tuo flown, ja jos vielä tuloskin palkitsee eli vastaa omaa esteettistä ihannetta ja tavoitetta, onnistumisen tunne on hykerryttävä.

Vierailija
20/20 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On perjantai-ilta, rankasta työviikosta selvitty kunnialla. Kuuntelen Kesäillan valssia YLE:n Elävästä arkistosta, juon teetä. Tyttäreni piirtävät ensi kesän perhosia lähelläni ja juttelevat kanssani päivän tapahtumista, toinen istuu tuolilla uusissa lakerikengissään niistä niin iloisena. Kotona tuoksuu puhdas pyykki. Ystävät ovat soitelleet ja mulla on paljon tuttuja. Mikäs tässä elämässä?

Rahaa ei kummemmin ole, terveyskin vähän niin ja näin, mutta olen onnellinen!!!