Lapsen isoäiti on mielestäni seonnut
Lapseni urheilee aktiivisesti 5 krt viikossa.
Yhteensä 9,5h ohjattua liikuntaa, korkean sykkeen treeniä 50% ajasta.
Pituutta 135cm ja painoa 30kg.
Ikää 9v.
Lapsi on alavartaloltaan atleettinen. Ylävartalo hieman kevyempi.
Mummo kertoi minulle että lapseni ei hänen mielestään kuluta syömäänsä ruokaa.
Ja on minun vikani jos lapsesta tulee lihava.
Lapsi ei ole lihava. Ei sinneppäinkään.
Mutta tämä on päättänyt ettei lapsi tarvitse kyläillessään kuin aamupalan ja yhden lämpimän ruuan päivässä.
Koska on kuulemma päässyt kertymään ylimääräistä. (3viikon treenitauon aikana)
Mummo on siis aina haukkunut minua lihavaksi, huomautellut painostani ja huomautellut kaikesta.
Hän kokee että on jopa velvoitettu moiseen, muut eivät kuulemma kehtaa.
Oonko hullu vai onko mummo seonnut?
Kommentit (20)
Voi lapsi parkaa. Hulluja suku täynnä.
Siis kyseessä on äitisi vai äitisi äiti?
Mummolla omia käsittelemättömiä traumoja joita nyt siirtää teihin. Yrittäkää olla välittämättä jos ei liikaa häiritse mutta jos häiritsee niin harventakaa vierailujanne.
Mummo on seonnut. Älä anna näännyttää lastasi. Ei olisi ihme jos mummo saisi vaikka syömishäiriön lapsellesi.
Lapsi seuraavan kerran kylään vasta sitten kun varmuus että saa mummon luona riittävästi ravintoa. Mitään riskiä et voi tässä asiassa ottaa.
Siis kyseessä äitini.
Itse olen tästä kärsinyt aina.
Nyt hermostuin kun alkoi lapsen painon kommentointi.
Sanoin jo ettei tartte kohta ollenkaan nähdä lasta jos tuollaista hänen annat ymmärtää.
Ap
Jos lapsi on vain osan päivästä kylässä niin ihan ok, vaikka luulisi, että lapsi syö kotona aamiaisen ennen kyläilyä.
Jos lapsi on kylässä aamusta iltaan, niin tyhminkin tietää ettei lapselle riitä kaksi ruokailukertaa päivässä. Lapsi ei siis voi enää kyläillä mummolassa kuin lyhyempiä aikoja, ellei osaa sitten itse jo tehdä ruokaa.
Lapsen ei tartte kyläillä sitten, tai sinä olet seonnut. Tai lapsen isä jos hänen äitinsä ja pakottaa kyläilemään...
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi on vain osan päivästä kylässä niin ihan ok, vaikka luulisi, että lapsi syö kotona aamiaisen ennen kyläilyä.
Jos lapsi on kylässä aamusta iltaan, niin tyhminkin tietää ettei lapselle riitä kaksi ruokailukertaa päivässä. Lapsi ei siis voi enää kyläillä mummolassa kuin lyhyempiä aikoja, ellei osaa sitten itse jo tehdä ruokaa.
Harvoin onkaan pitkiä aikoja mutta jos on yökylässä niin tilanne on tämä.
😔
Ap
Onko lapsi paljon äidilläsi? Äitisi ei jaksa laittaa kahta lämmintä ruokaa?
Eihän se mitenkään nyt seonnut ole, vaan on ollut koko ajan. Jos kerran on sinun lapsuudessakin kommentoinut. Hänellä on omat traumat ja pelko/halveksunta lihavuutta kohtaan ja siirtää sitä kätevästi eteenpäin. Älä altista lastasi sille.
Jep, ei lasta mummolle kylään enää! Mun äitini alkoi arvostella lapseni painoa jo vauvana. Olihan hän pullea vauva mutta vauvan kuuluukin olla. Painon arvostelu on mun lähisuvussani hyvin yleistä hupia enkä ymmärrä sitä ollenkaan. Nyt lapseni ei uskalla syödä kunnolla kun pelkää lihomista ja ikää on vasta 6 vuotta. Kiitos lähisuvun hän on laihtunut niin että neuvolassa jo huolestuttiin. Onneksi asutaan nyt kaukana, eikä tätä painoa kontrolloivaa sukua näe kuin muutaman kerran vuodessa...
Vierailija kirjoitti:
Onko lapsi paljon äidilläsi? Äitisi ei jaksa laittaa kahta lämmintä ruokaa?
Ei ole paljoa.
Tässä yksi syy miksi ei.
Ja se lämmin ruoka ei mun mielestä ole se ongelma. Kuhan sais jonkun välipalan tms. Pari kertaa aamupalan ja päivällisen välissä.
Olen koittanut sanoa että lapsi tarvitsee 4-5 ateriaa päivässä. Isoja ei tarvitse olla, mutta aamupala ja päivällinen on liian vähän.
Ap
Lisäksi normaalisti urheilevan lapsen on syötävä jotta kasvaa.
Urheilu kuluttaa niin paljon, että muuten ei kasva kun kaikki energia menee urheiluun.
Valitettavasti isoäiti ei tässä ole ainoa seonnut.
9v tyttö treenaa 5krt/vko yhteensä 9,5h.
Kroppa on timmi...
Onko teillä vanhemmat enää mitään järkeä? 9v on viellä täysi lapsi. Voi lapsi raukka! Ei teinien syömishäiriöt ole mikään ihme vaan vanhempien aiheuttamaa.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti isoäiti ei tässä ole ainoa seonnut.
9v tyttö treenaa 5krt/vko yhteensä 9,5h.
Kroppa on timmi...
Onko teillä vanhemmat enää mitään järkeä? 9v on viellä täysi lapsi. Voi lapsi raukka! Ei teinien syömishäiriöt ole mikään ihme vaan vanhempien aiheuttamaa.
Siis oikeasti?
Hän itse haluaa harrastaa näin.
Enkä sanonut että kroppa on timmi vaan ettei hän ole lihava.
Minä jopa joudun joskus uhkaamaan ettei pääse treeneihin jossei muut sovitut asiat ole kunnossa.
Esim. Läksyt tehty, käyttäydytään huonosti, ei ole menty nukkumaan ajoissa tms.
Lapsilähtöisesti meillä on harrastettu.
Koskaan ei ole vaadittu mitään lapselta.
Itse saa päättää osallistuuko kilpailuihin yms.
Jossei halua lähteä harjoituksiin niin ei mennä.
Ap
Mikä laji jos alavartalo vain atleettinen eikä koko kroppa?
Miksi lapsi on niin paljon mummonsa kanssa jos tilanne tuo mitä kerroit. Hoida ja kasvata lapsesi itse.
Vierailija kirjoitti:
Mikä laji jos alavartalo vain atleettinen eikä koko kroppa?
Miksi lapsi on niin paljon mummonsa kanssa jos tilanne tuo mitä kerroit. Hoida ja kasvata lapsesi itse.
😂
Ei todellakaan ole paljoa äitini kanssa. Pari kertaa vuodessa on pidemmän aikaa (lue yli vuorokauden) hänen kanssaan.
Laji voi olla esim. Ringette, jalkapallo, juoksu, laskettelu tms. sikäli mikäli sillä on merkitystä.
En koe että tämän tarkemmin tarvitsee avata tätä.
Kasvatan kyllä itse. Älä siitä murehdi.
Ap
Lapsi pois mummolta nääntymästä.
Ei oo lapselle tervettä olla tollasessa ympäristössä.