Mies ei anna lasten leikkiä
Mies on erittäin tarkka ja siisti. Tekee paljon kotitöitä ja siivoaa. Mut ongelmana tässä on se, ettei hän halua että lapset levittää lelujaan edes omanhuoneensa lattialle. Aamu alkoi sillä kun lapset kaatoivat duplot siistin lastenhuoneen lattialle. Mies suuttui. En ymmärrä häntä. Mielestäni lapsilla on oikeus leikkiä, ei lapsiperheessä voi kokoajan olla kaikki paikat tip top. Tulen hulluksi hänen kanssaan.
Kommentit (17)
Terapian paikka miehelle. Hänellä ei ole oikeutta rajoittaa lasten luonnollista leikkimistä.
Lasten täytyy saada leikkiä. Miehesi tarvitsee apua,tuo ei ole normaalia
Miehesi voisi tosiaan hakea ammattiapua tuohon neuroottiseen pakko-oireyhtymäänsä, jotta voisi elää normaalia elämää toisten normaalien ihmisten kanssa.
Taas yksi miesvihan nostatusketju.
Rasittavinta tässä on se että mies syyllistää tästä minua. Hän sanojensa mukaan suuttuu siksi, koska tietää, että hän kuitenkin siivoaa ne lasten lelut. Mikä on ihan totta, koska minua ne ei samalla tavalla häiritse... Toki miehestä on myös todella suuri apu, koska hän siivoaa paljon ja aina oma-aloitteisesti. En vaan jaksa tätä painetta ja syyllistämistä..
Vierailija kirjoitti:
Pönkittääkö tämä kommentti sinusta jotenkin tyypillistä mieskuvaa? Siivoava pirttihirmu?
Vierailija kirjoitti:
Rasittavinta tässä on se että mies syyllistää tästä minua. Hän sanojensa mukaan suuttuu siksi, koska tietää, että hän kuitenkin siivoaa ne lasten lelut. Mikä on ihan totta, koska minua ne ei samalla tavalla häiritse... Toki miehestä on myös todella suuri apu, koska hän siivoaa paljon ja aina oma-aloitteisesti. En vaan jaksa tätä painetta ja syyllistämistä..
Valheesi ei mene läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pönkittääkö tämä kommentti sinusta jotenkin tyypillistä mieskuvaa? Siivoava pirttihirmu?
Eihän täällä olekaan tarkoitus pönkittää mieskuvaa, vaan nostattaa vihaa kaikkia miehiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän täällä olekaan tarkoitus pönkittää mieskuvaa, vaan nostattaa vihaa kaikkia miehiä kohtaan.
Sinusta "miesvihan nostatusta" on jokainen kommentti, jossa esiintyy sana "mies" ihan missä tahansa yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinusta "miesvihan nostatusta" on jokainen kommentti, jossa esiintyy sana "mies" ihan missä tahansa yhteydessä.
Mitä muuta teidän jatkuvien valeiden keksiminen muka on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta teidän jatkuvien valeiden keksiminen muka on?
Niin, totta kai kaikki miehiä koskevat ketjut ovat keksittyjä tarinoita, koska miehethän eivät ikinä tee mitään väärin. Johan se olisi miesvihaa, jos niin tapahtuisi! Vaihda jo vihdoinkin levyä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapset eivät itse siivoa omia jälkiään?
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi jonka on mahdotonta uskoa että neuroottisia miehiä on. Sullakin on neuroosi, se vaan kohdistuu kuviteltuun miesvihaa. Yhden tietyn yksilön käytöksen kuvailu ei kohdistu koko sukupuoleen eikä ole miesvihaa. Pieleen meni, fail!
Lapset on vasta 1 ja 2 vuotiaita. Vanhempi osaa toki jo auttaa lelujen raivaamisessa
AP
Vierailija kirjoitti:
Lapset on vasta 1 ja 2 vuotiaita. Vanhempi osaa toki jo auttaa lelujen raivaamisessa
AP
Meillä on kyllä 1-vuotiaskin otettu mukaan siivoukseen. Homma menee niin että äiti tai isä istuu lattialle Duplo-laatikon viereen ja kertoo lapsille että leikin loppuun kuuluu palikoiden laittaminen takaisin laatikkoon. Sitten näytetään itse mallia miten palikat menevät laatikkoon. Tarvittaessa voi ottaa pienemmän syliin ja hänen kädestä kiinni pitäen poimia palikoita. Tuon ikäisiltä ei voi odottaa oma-aloitteista toimintaa vaan he tarvitsevat aikuisen konkreettista apua ja ohjausta.
Siinä mielessä miehesi on oikeassa että sinäkin voisit osallistua lelujen keräilyyn vaikka se ei sinua niin kovasti häiritsisikään. Mitä pienemmästä opetat lapset siihen että lelut siivotaan leikin jälkeen, sitä vähemmän joudut heidän kanssaan isona asiasta tappelemaan.
Mutta kyllä lasten pitää saada leikkiä, se on selvä. Sinä voit osaltasi vaikuttaa siihen että asia ei vaivaa miestäsi niin paljon. Jos hän silti suuttuu leikkimisestä vaikka lelut on korjattu leikin jälkeen, silloin on terapian paikka.
Jaahas. Ap hävisi jonnekin kun tuli puhetta siitä että hänen pitäisi osallistua jotenkin...
Up