Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annetaanko synnytysosastoilla helposti vauvalle lisämaitoa

Vierailija
14.04.2006 |

jos äidiltä ei tule vai pitävätkö nälässä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. seinäjoella lisämaitoa annetaan automaattisesti ja usein jopa unohdetaan siitä äidille mainita. Mutta joissain sairaaloissa ei mielellään anneta ollenkaan

Vierailija
2/9 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs äiti ei halunnut antaa lapselleen lisämaitoa, mutta parin päivän päästä hoitajat sanoivat, että on annettava, kun lapsi huutaa nälkäänsä ja paino putoaa liikaa. Tämä äiti oli leikattu, eikä maito noussut heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja molemmat samasta sairaalasta. Että riippuisko myös jkv henkilökunnasta.

Vierailija
4/9 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein rukoilla, että lisämaitoa saa. Vauva imee 24/7 ja siitä huolimatta ei lisämaitoa anneta. Tuore äiti saa siinä tosin hyvin levättyä ennen kotiin lähtöä kun vauva on koko ajan tissisä kiinni. Hoitajat vain tuumaavat, että semmoista se sitten on kotona.

Vierailija
5/9 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sillä hetkellä kun itse olit siellä, olivat maitovarastot sairaalassa vähissä? Jossain vaiheessa nimittäin luovuttajista oli kova pula.

Vierailija
6/9 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenklinikalla on harvoin luovutettua maitoa ja peptiditutteli on saanut lapseni yökkäämään joten omat semperit mukaan. (minulla maito on noussut vasta 3-4 päivänä)

Vierailija
7/9 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mulla ainakin riitti vauvalle aivan hyvin ne tipat sitä ensimaitoa, mikä ikinä se onkaan nimeltään, vaikka maito varsinaisesti nousikin vasta neljäntenä päivänä synnytyksestä. Ja koskaan mulla maitoa ei ole tullut tulvimalla, päin vastoin, pumppaamalla 50ml:kin oli työn ja tuskan takana. Silti vauvani oli tyytyväinen ja paino nousi rintamaidollakin.

Esikoinen taas sai synnärillä lähes joka imetyksen päälle lisämaitoa, ja imetys ei missään vaiheessa lähtenyt kunnolla toimimaan ja lopetinkin imettämisen n. 1,5 kk:n kuluttua. Ja koko ajan annettiin lisäksi tuttelia, kun lapsi ei suostunut rintaa tarpeeksi imemään.

Vierailija
8/9 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanottiin, että parempi antaa, että saan vlillä nukkua, enkä mä kaksi yötä valvoneena jaksanut pistää vastaankaan. Sen jälkeen vauva alkoi itse huutaa sitä lisämaitoa vähän väliä. No, kotiin päästyä ei enää tarvinnut antaa, mutta oli se turhaa siellä sairaalassakin. Odottaisivat, että maitoa pyydetään, jos mitään lääketieteellistä syytä lisämaidolle ei ole.

Vierailija
9/9 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran herkässä on lastenhoitajien halu sitä väkisin ilman syytä juottaa......

No onneksi ei tullut ongelmia joten en joutunut olemaan hetkeäkään erossa lapsestani joten ei edes tullut tilannetta, että sitä olisi kukaan huomaamattani pystynyt antamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi