Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko leirikoulun järjestää koulun työajan ulkopuolella, esim. kesä- tai joululomalla?

Vierailija
13.01.2018 |

Liittyykö tähän mitään juridisia tai käytännön ongelmia? Mistä esim. opettaja saadaan? Kuka vastaa? Jne.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyy hyvinkin paljon käytännön ongelmia. Jurdisia ei niinkään toki anomuksia yms. kyllä.

Vierailija
2/5 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma-ajoilla koulun vakuutus ei ole voimassa. Lähteekö opettaja töihin loma-ajallaan? Joku voi lähteä, mutta harva haluaa tehdä töitä lomallaan ilman korvausta.

Tavallisen retken voi vapaa-ajallaan toki luokan oppilaille järjestää: huoltajat valvojiksi ja retken vetäjiksi. Sen nimi ei tosin ole leirikoulu eikä koulu ota siitä vastuuta. Muutaman tällaisen matkan tiedän tehdyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse ollut lukioaikana leirikoulussa hiintolomalla (viikko 8). Oltiin kuusi päivää Berliinissä ja joka päivälle oli aktiivista ohjelmaa. Oli siis koulun yhteinen leirikoulu ei luokan. Meitä oli noin 50 hengen porukka joista kuusi oli lukiomme opettajia. Valvojina ei siis ollut vanhempia. En tiedä miten vaikutti opettajien palkkaan  ja vapaapäiviin, mutta jäin käsitykseen että hekin maksoivat matkasta, olisiko ollut puolihintaa. Saksan valtiolta / viranomaisilta tuli myös joku stidendi joka laski kaikkien opintomatkan hintaa.

Vierailija
4/5 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajaa varmaan saa mukaan, mutta opettajan ei ole mikään pakko osallistua muutenkaan yönyli leirikouluihin. Mutta eihän sitä ope mukaan tarvitse, huoltajat vaan valvomaan.

Vierailija
5/5 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki leirikoulutoiminta on opettajille vapaaehtoista, pakko ei ole osallistua minkäänlaiseen leirikouluun.