Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori mies yksin baarissa?

Vierailija
12.01.2018 |

Miten suhtauduttu siihen ja mitä ajattelette, jos näette jonkun yksinäisen nuoren miehen baarissa tai yökerhossa? Minkälaisia ajatuksia iltaansa yksin viettävä nuori mies teissä oikein herättää?

Oon itse kohta 30v mies Helsingistä ja ongelmani on se, kun haluaisin käydä joskus baareissa, mutta kun mulla ei vaan ole ketään kavereita, joiden kanssa voisi sinne lähteä, niin sen vuoksi en ole sitten pystynyt käymään baareissa. Pelottaa ja jännittää hirveästi se asia, että mitä kaikki muut ihmiset siitä oikein ajattelisivat, jos näkisivät mu yksin baarissa ja miten he suhtautuisivat mua kohtaan sen yksinäisyyden takia.

Entä mitkä ovat teidän mielestänne hyviä syitä siihen, jos nuori mies käy yksin baareissa?

Mitä ajattelisitte siitä, jos joku yksinäinen nuori mies tulisi baarissa teille juttelemaan? Olisiko se miehen yksinolo baarissa jo sellainen asia, mikä saisi teidät karttamaan kyseisen miehen seuraa tai voisitteko itse kuvitella ikinä menevänne juttelemaan baarissa yksin olevalle nuorelle miehelle?

Olisi kiva kuulla sekä miesten, kun myös naistenkin vastauksia.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhun on suhtauduttu tosi epäluuloisesti, kun oon ollut yksin baarissa. Ihan kuin olisin raiskaaja etsimässä uhria. Ei ehkä kannata kokeilla varsinkaan pienemmissä paikoissa

Vierailija
2/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäinen mies nähdään kummajaisena/pervona jne. Yksinäinen nainen taas on itsenäinen ja rohkea. Valitettavasti menee näin. Itse olen mies, joka joskus käynyt yksin baareissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ajattelee yhtään mitään. Jos ollaan porukalla lähdetty kaupungille, niin usein käy niin että porukka hajoaa ja itsekin tulee yksin palloiltua baareissa.

Riippuu toki itsestäsikin. Jos vaikutat epäluuloiselta, alistuneelta, epävarmalta ym pälyilet ympärillesi ja säikähdät muita ihmisiä niin sen kyllä huomaa. Rento ja iloinen asenne niin kaikki ajattelevat vain, että ompa kiva kundi. Sitten onkin jo kohta joku pubiruusu housujen etumuksessa kiinni.

Vierailija
4/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile liittyä baarissa joidenkin ikäistesi miesten seuraan, jos tuntuu että naiset torjuvat tai yksinolo pelottaa. Niin voi tehdä. Ei ole hoomoa. Saattaisit saada kavereita joiden kanssa käydä baarissa.

Vierailija
5/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hitsiä sä mietit sitä mitä muut ajattelee? Jos haluu mennä baariin niin sit menee. Mä oon 30v varattu nainen ja käyn yksin baarissa silloin tällöin. Mä meen sinne vaa vetämään muutaman drinksun ja ajattelemaan ja olemaan, juttelen myös ihmisten kanssa jos pöytään joku istuu.

Mulle on ainaki se ja sama mitä muut ajattelee ja tuskin kukaan aattelee yhtään mitään siitä et yksin istun baarissa.

Vierailija
6/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse oon nähny vaikka kuinka paljon miehiä siellä yksinään, enkä aattele heistä koskaan mitään. Tiedän paljon miehiä, jotka menevät yksin baariin sen takia että tahtovat olla yksin. Joten sinne vain muitten sekaan ! Ei siinä oo mitään hävettävää. Ja jos joku ajattelee sinua vaikka pervona, niin se on hänen ongelmansa.

Itse naisena en kyllä koskaan yksin mene, vaikka välillä kaipaisin vain sitä omaa rauhaa ja muutaman kaljan.

Vierailija
7/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn baarissa tai yökerhoissa toisinaan yksin. (Kiitos tai moite,koska olen sinkku). Toki voisin pyytää seurakseni, jonkun kaverini tai ystäväni, mutta viihdyn kenties muutoinkin liiankin hyvin itsekseni omiin töihin ja aktiviteetteihini itseni "hukaten." (-Toki läheiset ihmiset, kuten sisarusteni perheet, vanhempani ja ystäväni ja kummilapseni ovat minulle mittaamattoman arvokkaita).

Varsin  moni kavereistani on pariutunut ja melkein yhtä monella on jo perhettä enemmänkin, joten uskon tai luulen, että heillä saattaa olla muutakin tekemistä kuin lähteä ex.temporee kanssani perjantai -illaksi. - Vaikka toki toisinaan ovat lähteneet, kuten minäkin olen lähtenyt heidän kanssaan. (Ihan yhtä hölmöä olisi parisuhteessa/ perheellisillä olevalta olettaa, että sinkku olisi aina valmis lähtemään, kun vain kysäisee. - Tai ellei olisi, niin lähtemättömyyteen täytyisi olla, jokin erinomaisen hyvä syy).   

Baarit ja yökerhot eivät ole paikkoja joissa voisin sanoa parhaiten viihtyväni.  Mutta kyllä, niisssäkin voi yrittäää tutustua ja kohdata uusia ihmisiä. Tai ainakin itse olen onnistunutkin, vaikkei niistä ole yleensä kehkeytynyt mtään pidempi aikaista. (Miksi aina pitäisikään, jos ja kun molemmat tietävät mitä ovat tekemässä?)  - Kieltämättä joskus myös käy mielessä, että mikä olisi  "oikea paikka" kohdta ja tavata avoimesti "Se" potenttiaalinen kumppani, jos tai kun baarit ja yökerhot ei kamalasti nappaa.

Tiedän kyllä, että tuon kumppanin voi löytää vaikka seuraavan kulman takaa. Vaan vaivaton ja mutkaton toista lähestyminen toista ei aina ole kovin helppoa. Tai on; vaan kuinka ottaa se seuraava askel, ettei lähestymiseni kohde säikähdä...

Vierailija
8/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuttavapiirissäni ainakin kaksi tapausta, jossa nuori mies tai nainen on mennyt 1. kertaa elämässään ravintolaan, toinen tapaus on Bottalla ja toinen Josafatissa, miehet ovat menneet yksinään ja Josafatin nainenkin yksin.  Kaikilla meni lapsuudenkodissaan huonosti ja he olivat onnellisia löytäessään kaverin. Illan mittaan he ovat tutustuneet toisiinsa, tapauksista on ainakin 20 vuotta aikaa ja parit ovat vieläkin yhddessä. Jos menee yksin baariin, kannattaa mennä vaivihkaa istumaan yksinäisen naisen tai miehen viereen. Jos joku on hyvin innokkaasti juttelemassa jonkun kanssa, ei siihen väliin sovi mennä. Kannattaa odotella, jos ehdokas jääkin yksin.

Vierailija
9/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tuttavapiirissäni ainakin kaksi tapausta, jossa nuori mies tai nainen on mennyt 1. kertaa elämässään ravintolaan, toinen tapaus on Bottalla ja toinen Josafatissa, miehet ovat menneet yksinään ja Josafatin nainenkin yksin.  Kaikilla meni lapsuudenkodissaan huonosti ja he olivat onnellisia löytäessään kaverin. Illan mittaan he ovat tutustuneet toisiinsa, tapauksista on ainakin 20 vuotta aikaa ja parit ovat vieläkin yhddessä. Jos menee yksin baariin, kannattaa mennä vaivihkaa istumaan yksinäisen naisen tai miehen viereen. Jos joku on hyvin innokkaasti juttelemassa jonkun kanssa, ei siihen väliin sovi mennä. Kannattaa odotella, jos ehdokas jääkin yksin.

- Niin. jos, erityisesti sinkkuna  haluaa saada ja löytää seuraa, niin täytyy (yleensä) uskaltautua lähteä ulos, omista oloista muiden ihmisten pariin... Baari ja yökerhot (yms). ovat siinä mielessä hyviä mutta myös huonoja paikkoja, että monesti niissä tapaa ihmisiä jotka ovat enempi vähempi nauttineet alkoholia.  Alkoholi taas tapaa saada aikaan estojen poistumista ja muuten hiljaiset ja varautuneet suomalaiset(kin) avoimemmiksi. Toisaalta baareissa ja yökerhoissa on jotenkin sosiaalisesti hyväksyttävämpää yrittää tutustua uusiin ihmisiin kuin monessa muussa paikassa. Kuten joku täällä jo kirjoittikin, niin olisi toki kiva tietää mikä olisi oikeastaan  sovelias tai paras paikka yrittää kohdata tai tavata avoimesti uusi kumppani silloin kun baarit tai yökerhot tms. eivät houkuta.

Vierailija
10/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin yksin baariin ihmisten ilmoille kuin kotona jumittaa. Itse käyn paljon yksin baareissa ja ei siellä tanssilattialla yksin tarvi olla. Oot vaan positiivisella asenteella matkassa!

Vierailija
11/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäinen mies nähdään kummajaisena/pervona jne. Yksinäinen nainen taas on itsenäinen ja rohkea. Valitettavasti menee näin. Itse olen mies, joka joskus käynyt yksin baareissa

Ihan samanlaisena kummajaisena sitä yksin baarissa käyvää naista pidetään, joskaan ei ehkä pervona. Kokemusta on. 

Sivumennen sanoen, baarissa yksin käyminen on melko tylsää ellei sitten pysty sitä riemua repimään pelkästä juomisesta tai siellä satu olemaan jotain ohjelmaa. Mutta kokeile ihmeessä, sittenpähän sen tietää.

Vierailija
12/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dark Fear on kylläkin jo noin nelikymppinen. Mitähän hänelle kuuluu nykyään? 

Vierailija
13/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seuraa haet niin yksin on aina mentävä. Kaveriporukalla et ainakaan naisseuraa saa. Toimi ainakin minun kohdallani. Ja ohan niitä naisiakin yksin baarissa, älä sitä sure. Jos et kelpaa omana itsenäsi niin ne ei ole sinun arvoisiasi.

Vierailija
14/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä se pervo, ainakin minusta ajatuksesi on kumma. Mutta kerro toki viisampana, että mistä sinkun sitten on parhain hakea itselleen seuraa, jos ei halua ottaa kannustusjoukkoja mukaansa. - Vaikeutan kysymystäni vielä niin, että älä ehdoita Tinderiä tai netin kautta, vaikka varmasti saattavat olla ihan toimivia nekin. Tai ainakin siinä  mielessä reiluja paikkoja hakea seuraa, että tavoite on niihin itsensä likoon laittaneilla ainakin selvä. Ja kukaan niihin itse kirjautunut tuskin voi pahastua vain siitä, että joku yrittää iskeä. Kun taas baariin tai yökerhoon voi mennä vaikka vain juomaan lasillisen.   

Vierailija
15/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo aiemmin todettu, niin siitähän se on kiinni, että miten käyttäytyy, eikä siitä, että kenen kanssa on liikkeellä. Etenkin jos olet seuraa menossa hakemaan, niin eikö se osuus pääty joka tapauksessa aika lyhyeen, jossa kavereista on jotain hyötyä. 

Jos aktiivisesti menee juttelemaan ihmisille ja omaa normaalit sosiaaliset taidot ja on ulkonäöllisesti ok, niin ei pitäisi olla yhtään mitään ongelmaa, etkä ole baarissa pitkään yksin. Vaikka oletkin yksin, niin siinä on valtava ero, että istutko siellä rennon näköisenä vai hermostuneena. Olen joskus sanonut tuon jollekin, joka on kysynyt miksi olen yksin baarissa ja silti he ovat olleet sitä mieltä, että ei baariin voi lähteä yksin. Osa taas on ollut samaa mieltä. Ei noista kommenteista kannata ottaa itseensä. 

Vierailija
16/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin on ehkä helpompi mennä baariin, jos siellä on pientä ohjelmaa, joku muusikko esiintymässä tms. Eli kun on selkeästi jokin syy miksi ihmiset ovat menneet sinne, tuntuu luonnollisemmalta olla paikalla ja jutella siitä mitä tapahtuu, heittää juttua kenelle vain. Ja jos asennoidut siihen siten, että olet tullut kuuntelemaan musiikkia, näytät myös itsevarmemmalta, vaikka yksin oletkin. M38

Vierailija
17/25 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin on ehkä helpompi mennä baariin, jos siellä on pientä ohjelmaa, joku muusikko esiintymässä tms. Eli kun on selkeästi jokin syy miksi ihmiset ovat menneet sinne, tuntuu luonnollisemmalta olla paikalla ja jutella siitä mitä tapahtuu, heittää juttua kenelle vain. Ja jos asennoidut siihen siten, että olet tullut kuuntelemaan musiikkia, näytät myös itsevarmemmalta, vaikka yksin oletkin. M38

Bändin paikalla olo on tärkeää nimenomaan siksi, että on joku paikka, johon voi katseensa luontevasti suunnata. Yksin pöydässä istuessaan on aika vähän paikkoja, joihin voi katsoa ilman, että näyttää oudolta. Melkein ainoa vaihtoehto on katsella puhelinta, lehteä tai jotain muuta vastaavaa. Ympäriinsä pälyilyä pidetään outona jos joku touhuasi vierestä seuraa pidempään. Tosin aika harva varmaankin seuraa, eikä hänelläkään ilmeisesti kovin mielenkiintoista ole jos käyttää iltansa jonkun istumista seuraten. 

Tietenkään yksin baariin mennessä ei kannata jämähtää istumaan, vaan etsiä aktiivisesti sen näköisiä ihmisiä, jotka haluaisivat alkaa juttelemaan. 

Vierailija
18/25 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi mieluummin jokin terveellinen harrastus. Esim liikunta. Baarit on kuitenkin nopeasti nähty.

Vierailija
19/25 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tieteellisesti tutkittu, että naiset kartoittavat miesporukan 'johtajan' ja se on se, joka saa pesää. Eli on ihan sama, oletko yksin liikenteessä vai se porukan ulkokehän Ville, jonka rooli on räkättää Alfa-Markon kertomuksille.

Vierailija
20/25 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en kyl kehtais yksi baariin mennä kaikki kattoo mikä toiki luuseri on :DD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi