Treffeillä tarjoamisesta valittaville miehille
Tiedättekö, että nainen sallii että hänelle tarjotaan kahvit tai päivällinen tmv.
Nainen ostaa kyllä itse jos haluaa tai ei halua miestä (eli ei halua miehestä mitään). Mutta jos saat tarjota naiselle, se on merkki että olet kiinnostava mies, jonka koen haluttavaksi.
Mikä tässä ärsyttää?
Kommentit (28)
Ihme pihistelyä! Minä naisena tarjoan lähes aina! Tarjoan miehille, tarjoan naisille, tarjoan työkaverille, ystävälle, kummilapselle. Treffeilläkin tarjoan mielelläni!
Raha on tarkoitettu rullaamaan, ja kauneinta masilmassa on lämminsydäminen ja antelias ihminen. Sellainen haluan olla itsekin. Annan juopolle kympin, keräyslippaaseen kaksi, ostan lahjoja ja kukkia tutuille ja ystäville.
Olen itse asiassa paljon onnellisempi nyt, kun ”sijoitan” rahani ihmisiin, verrattuna siihen että säästin sijoitusrahastoon ja tilille.
Ihmettelen syvästi deittailukulttuurin tyyliä jossa vahditaan rahoja kuin haukka (ja tähän syyllistyy naisetkin, se toisella koko ajan maksattaminen on rahoista kiinni pitämistä sekin).
Muista sitten laittaa deitti-ilmoituksiin ja tindereihin näkyvästi esille, että treffeille pääsyn ehtona on saada ilmaista viinaa ja sirkushuveja. Osaan sitten välttää kuluttamasta aikaani hetkeäkään enempää. Joku joka kuvittelee, että miehen pitää yrittää voittaa nainen miellyttämällä. Hyppäämällä palavan renkaan läpi tai ostamalla hänen suosionsa jollain tavalla on selkeästi sellainen nainen ketä en ole kiinnostunut tapaamaan ollenkaan. Mielenstäni parisuhteessa ollaan samanarvoisia ja kumpikaan ei yritä voittaa toista puolelleen. Vähän samalla tavalla kuin parhaan kaverin kanssa ollessa käyttäydytään. En minä kavereidenkaan suosiota yritää rahalla ostaa.
Kuka dorka vielä vuonna 2018 deittailee suomalaisia epänaisellisia, tunnevammaisia miesnaisia? Kääntäkää nyt hyvät miehet katseenne aasiaan, siellä ne oikeat naiset ovat.
Vierailija kirjoitti:
Ihme pihistelyä! Minä naisena tarjoan lähes aina! Tarjoan miehille, tarjoan naisille, tarjoan työkaverille, ystävälle, kummilapselle. Treffeilläkin tarjoan mielelläni!
Raha on tarkoitettu rullaamaan, ja kauneinta masilmassa on lämminsydäminen ja antelias ihminen. Sellainen haluan olla itsekin. Annan juopolle kympin, keräyslippaaseen kaksi, ostan lahjoja ja kukkia tutuille ja ystäville.Olen itse asiassa paljon onnellisempi nyt, kun ”sijoitan” rahani ihmisiin, verrattuna siihen että säästin sijoitusrahastoon ja tilille.
Ihmettelen syvästi deittailukulttuurin tyyliä jossa vahditaan rahoja kuin haukka (ja tähän syyllistyy naisetkin, se toisella koko ajan maksattaminen on rahoista kiinni pitämistä sekin).
Se on vähän eri asia kun ollaan vaatimassa tarjoamista.
Tuskin kovin hyvällä katsot jos työkaverin kanssa olet lounaalle ja hän olettaa itsestäänselvyytenä sinun aina hoitavan maksupuolen. Minulle ainakin jäisi hyväksikäytetty olo tuollaisesta 'kaverista'.
Mihin feministi miestä tarvitsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluiten maksan ihan itse omat syömiseni ja juomiseni. Tuttujen kanssa maksetaan toinen toistemme juomia ja ruokia, mutta deiteillä mieluiten maksan itse. Mutta totta tuokin, jos mies on tarpeeksi kiinnostava hän tavallaan saa tarjota ja auttaa takkia ylleni, kuten joku tuolla ylempänäkin sanoi. Jos en ole yhtään kiinnostunut niin en yleensä anna tarjota vaan maksan vaikka väkisin itse.
Ja nyt kun sen tästä lukee, niin kylläpä kuulostaakin sekopäiseltä!
Toinen tarina kokonaan on sitten se, että aika moni mies vaatii saada maksaa. Vaikka seisot siinä setelit kourassa ja tarjoat niitä kassalle, niin mies vierestä sanoo tiukasti maksavansa. On siinä tarjoilijalla mietittävää, että kenen piikkiin nyt laitetaan...
Kyllä, juuri tätä tarkoitin. Kiinnostava mies saa tehdä asioita hyväkseni.
Miksi? Oletteko te seitsemänkymppisiä mummoja? Mielenkiintoista olisi saada tähän miestenkin näkökanta.
Siksi että minä puolestani haluan tehdä asioita kiinnostavan tyypin hyväksi, kuten tarjota seuraavalla kerralla tms. Mielestäni tasa-arvo tarkoittaa vastavuotoisroisuutta, ei joustamattomuutta.
Kävin yhden vuoden aikana todella usein nettitreffeillä.
Olin aina etuajassa n 15 min. Vakkari kahvila, vakkari pöytä.
Tilasin itse juotavan ja odottelin toisen saapumista. Ei mitään ongelmaa.
Valtaosan kanssa ei tullut toisia treffejä, ei velan tunnetta puolin sun toisin.
1 pyysi, että maksan hänen juotavan, koska olen niin kalliin paikan valinnut. Ehkä n 5 miestä sanoi ai olet jo hakenut. Olisin voinut tarjota.
Se, että joskus tuo nainen, joka haluaa itse maksaa on tehnyt aasiasta niin ison metelin että vähemmästäkin olisin ymmärtänyt, että meitä ei tada olla tarkoitettu yhteen.
Kyse oli naisen sanavalinnoista, joihin en osannut vastata sujuvasti vaan olin vain hieman hämmentynyt. Muutaman minuutin jälkeen sen jälkeen kun olimme kohdanneet ja edenneet jatkamaan tutustumista kahvilaan, niin nainen ilmoittaa tilausta tehdessämme, että olen varmasti aikeissa saada jotain enemmänkin kun haluan maksaa, kun tasa-arvoa olisi, että hän maksaa omansa.
En ehtinyt tai usko ehtineeni muuta kuin kertoa tai tarjoutua maksamaan hänenkin valintansa, kun "maksaisin sekä tämän että hänen... " - vastauksena myyjälle ja vielä tiskillä seisoessamme. (Tiedättehän suomalaiset kahvilat, niissä monessa on itsepalvelu, joka usein alkaa menemisestä tiskille..)
Minusta hyvä pääsääntö on, että ensimmäistä kertaa toista pyytäessä yhteiseen ajanviettoon, oli se sitten vaikka syömään tai juomaan lasilliset, niin pyytänyt maksaa. - Jos sitten toinen haluaa maksaa oman osuutensa, niin siitä ei tarvitse isompaa numeroa kannata tehdä; pelkkä kiitos riittää. Mutta ei myöskäänmaksamisestaan pidä mennä numeroa tekemään. - On enemmän kuin typerää olettaa tai odottaa, että se, että jos toinen maksaa (tai antaa toisen maksaa) - niin tämä olisi lupaus, jostain tulevasta.