Kootaan tähän presidenttiehdokkaiden kuprut eli syyt, joiden takia heitä ei voi äänestää
Kommentit (62)
edellisellä kerralla äänestin Haavistoa, koska homouden puolustaminen ja vihreä aate oli muotia. Häntä äänestämällä vastustin myös sukupuolisten ja muiden vähemmistöjen sortamista. Myös ihmiset jotka tulivat muista kulttuureista tarvitsivat tukea.
Nyt ajat ovat muuttuneet. Meillä on paljon, jopa ongelmiksi asti muista kulttuureista tulevia. Enää ei sukupuolisten tai muiden vähemmistöjen etujen ajaminen ole mun pääjuttu.
Eurooppa on muuttunut levottomammaksi. Sodanuhka kasvanut. Nyt tarvitsemme Suomeen vahvaa, kokenutta ja viisasta johtajaa. Ei sellaista kuin Niinistö, joka haluaa Suomen itärajasta Naton ja Venäjän välisen rajan, ja Suomen tasellisten tukikohtien sotatantereeksi. Eikä sellaista kuin huhtasaari, joka muuten vahva mutta jolla ei lainkaan kokemusta ulkopolitiikasta. Ei myöskään Haavisto enää käy minulle., kuten jo mainitsinkin. Haatainen on mulle täysin mitäänsanomaton ja väritön, KYllönen varmaankin ihan hyvä labranhoitaja. Vanhanen vois olla kyllä loistava diplomaatti ja rauhanrakentaja, sovitteleva johtaja. Varmaan viisaskin, mutta ehkä hiukan väritön.
Mutta ei voi mitään, eniten pidän tuon Väyrysen sisukkuudesta ja sitkeydestä. Ja älykkyydestä. Ja kokemuksesta...oikeastaan kaikki ne asiat joista häntä pilkataan , ovatkin nyt hänen ansioitaan. Demaritoimittajien jatkuva koulukiusaaminen on vain vahvistanut häntä, nostanut esiin myös tosikivan itseironian.
Suomen lapin lahja meille kaikille, ankarien olojen kasvatti tulee ja näyttää....
Paavohan onkin varsinainen suomalaisen sisukkuuden perikuva. Ei anna periksi,. kuokkii kivisen suonsa pelloksi vaikka kuinka halla välillä panee ...
Väyrynen on koulutukseltaan valtiotieteen tohtori, se on totuus. Eli kaikkein korkein koulutustaso.
Haavistolla ei mitään tutkintoa, hän on vain ylioppilas. Eli kaikkein alhaisin koulutustaso ehdokkaista.. Torvalds myös pelkkä ylioppilas?
MYös Vanhasella ja Haataisella on valtiotieteen ylempi korkeakoulutukinto, eli maisteri. Eli hiukan Väyrystä alempi koulutustaso. Myös Huhtasaari taitaa olla tällä tasolla.
Niinistöllä vielä hiukan alempi korkeakoulutukinto, eli kanditason tutkinto oikeustieteessä.
Kyllösellä myös alempi korkeakoututkinto, AMK