Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pohjaan palanut kattila, meneekö roskiin?

Vierailija
12.01.2018 |

Paloi eilen ruoka pohjaan ja yritin puhdistaa sen ensin soodavedessä liottamalla ja sitten pesin normaalisti astianpesukoneessa. Pohjassa näkyy silti vielä vähän palaneita jälkiä ja laitoin sen nyt uudestaan soodaveteen likoamaan. Kysymys kuuluukin, että jos tuo ei silti tule kokonaan puhtaaksi, niin onko vielä käyttökelpoinen vai meneekö roskiin?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat sen täysin puhtaaksi keittämällä siinä konetiskiainetablettia.

Kunnon huuhtelu perään.

Vierailija
2/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite just keitin vettä niin irtos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile laittaa lusikallinen konetiskiainetta ja pari desiä vettä kattilaan, ja kiehautat seoksen. Jos ei tällä konstilla lähde, niin roskikseen.

Vierailija
4/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankaa sokeripalalla.

Vai roskiin...

🙄

Vierailija
5/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen torvelo poltaa ruuan pohjaan, ette kyllä ole vaimo matskua.

Vierailija
6/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää vesihaudetta enemmän niin ei tapahdu pohjaan palamista, vanhalla paistinpannulla onnistuu.

Vierailija
7/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile laittaa lusikallinen konetiskiainetta ja pari desiä vettä kattilaan, ja kiehautat seoksen. Jos ei tällä konstilla lähde, niin roskikseen.

Hirveät myrkkyhöyryt.

Vierailija
8/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martoilla oli joku sellainen ohje, jossa kehotettiin tuon soodaliotuksen jälkeen keittämään? etikkavettä kattilassa.

Tarkista marttojen sivuilta.

Mä olen yleensä saanut pohjaanpalaneet kattilat puhtaaksi pyykkijauheella, liottamalla ja keittämällä.

Vierailija
9/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen torvelo poltaa ruuan pohjaan, ette kyllä ole vaimo matskua.

Niin, tumpelo joka ei koskaan kokkaa on parempi. Ei pääse vahinkoja tapahtumaan.

Vierailija
10/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei roskiin, kierrätykseen siis kuka vielä 2018 ei tajua kierrättää.

Vierailija
11/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soodaa, etikkaa ja kunnon jynssäys. Ei tosiaan roskiin.

Vierailija
12/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen puhtaaksi saa em. vinkeillä, mutta mulla on sellainen kokemus, että myöhemmin siinä samassa kattilassa palaa pohjaan koko ajan herkemmin.

Vierailija
13/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Martoilla oli joku sellainen ohje, jossa kehotettiin tuon soodaliotuksen jälkeen keittämään? etikkavettä kattilassa.

Tarkista marttojen sivuilta.

Mä olen yleensä saanut pohjaanpalaneet kattilat puhtaaksi pyykkijauheella, liottamalla ja keittämällä.

Pyykinpesuainetta minäkin yleensä laitan, pikkumäärän vettä ja kiehautan. Rapsuttelen ( teräskattilaa) lusikan päällä ja yleensä kaikki lähtee pois.

Vierailija
14/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut pikimustaksi palaneen teräskattilan puhtaaksi ja kiiltäväksi pesemällä sen useita kertoja tiskikoneessa. Lisäksi hankasin muutaman kerran Onxon-puhdistuskivellä/savella. Kattilasta tuli yhtä kirkas kuin uutena.

Vierailija
15/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestemistä konetiskiainetta pohjalle, jo on kumma jos ei parissa tunnissa lähde.

Vierailija
16/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soodavettä kannattaa keittää kattilassa, ei pelkästään liottamalla lähde. Tästä ei ainakaan tule myrkkyhöyryjä.

Kannattaa investoida Universal Stone -purkkiin, jos mahdollista. Vuosien kokemuksen omaavana torvelona olen säästänyt pitkän pennin. Siinä on tosi monikäyttöinen ja myrkytön puhdistusaine.

Vierailija
17/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen puhtaaksi saa em. vinkeillä, mutta mulla on sellainen kokemus, että myöhemmin siinä samassa kattilassa palaa pohjaan koko ajan herkemmin.

Tämä pitää paikkansa.

Vierailija
18/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoo olla niin, että kerran palaa niin aina palaa, eli paskaks meni kattila.

Vierailija
19/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon luottanut Patapataan, pesuaineellista teräsvillaa (jos en väärin muista, käytössä niin aniharvoin). Ensin liotus fairyvedellä yön yli ja sitten hankausta pienen vesimäärän kanssa. Aina on puhtaaksi tullut ja jynssääminen sem verran ärsyttävää puuhaa, ettei kovin usein unohdu ruuat palamaan pohjaan edes näin pikkutaaperoiden kotiäitinä.

Vierailija
20/25 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dr. Beckmann  Uunin& Grillin puhdistusgeeli. Olen ikäni kokeillut monenlaisia puhdistusaineita ja menetelmiä uuniin ja pelleille.Huom! olen aina puhdistanut ne käytön jälkeen , käyttänyt kansia jne...Em. tuote on ollut ainoa, joka toimii.Myös palaneelle kattilalle. Kokeile!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän