Köyhät, miltä tuntuu katsella autoja ruuhkassa...
...ja ajatella, että yhdenkin niistä hinnalla teidän ongelmanne olisi kaikki poispyyhitty?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Missä ruuhkassa? Traktori ja kolme autoa perässä?
Varsinkin sen traktorin hinnalla.
No, kun ei ole. Rahalla, kun ei korjata sitä köyhyyden aiheuttajaa. Mielenterveyttä, kun ei voi rahalla ostaa.
Ajattelen että noidenkin lapset elää helvetissä kun ilmastonmuutos etenee, hahhahaa. Onneksi ei ole lapsia.
Sillä auton kuskilla ei sitten ole ongelmia?
Ei parikyt-tuhatta kenenkään ongelmia poispyyhi. Lykkää korkeintaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin sen traktorin hinnalla.
Juu, pärkkeleen peltopelle maitomoukka edessä pyörii.
Vapauttavalta ja helpottunelta. Itse kuljen päivittäin julkisilla. Pysäkki on melkein talon edessä. Helppoa ja vaivatonta. Ei ole kalliita, auton pitämiseen liittyviä veroja, huoltoja, kunnossapitoa, bensamaksuja, eikä parkkiongelmia.
Helpottaisihan se hetkeksi, mutta tuskin se kauaskantoisesti katsottunut minulle esim. työpaikkaa toisi.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen ongelmat?
Sinä sen sanoit.
Ei huolta mitä söis, ei huolta mihin lähdettäisiin lomalle, ei huolta kuka kuskaa lapset harrastuksiin, kuka vie auton huoltoon, ei huolta kumman puseron siellä kaupassa valitsee. Köyhyys on aika helpottavaa!
Pyöräilen onnellisena ohi ja ajattelen, ettei tarvitse jumia ruuhkassa :p
Mua aina ihmetyttää ne ruuhkassa istujat, että miten ne jaksaa sitä päivästä toiseen, aamuin illoin. Bussit kulkee omaa kaistaansa niin sujuvasti näiden ruuhkassa istujien ohi.
Terveisin köyhä, ei ongelmia.
Kyllä, mun kolmentonnin purkin hinnalla pyyhkäisis heti kaikki ongelmat unholaan!
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilen onnellisena ohi ja ajattelen, ettei tarvitse jumia ruuhkassa :p
Sama täällä. Vaihdoin auton kunnon fillariin. Ihan törkeimpiä pakkasia en konkeloi duuniin. On meillä siis auto, mutta vaimo menee sillä duuniin. Kulosaaren ruuuhkat ei nappaa enää. Varsinkin kalasatamaa ku bygataan oli se erikoistie.. Raivokerroin oli aina aamulla ku liikenne pysähtyny.. Siinä sitä aina kyttäs, kun muut menee metrolla tai konkelilla ohi.
Ajattelen, että onpas hieno tai ruma auto. Autojen kuskeista taas ajattelen, että saakelin läskit miks ette kävelisi tai pyöräilisi sitä muutaman kilometrin työmatkaa!
On huojentavaa olla autoton. Rahaa jää käteen, kun ei tarvitse ostaa kallista bensaa tai dieseliä, eikä tarvi maksaa veroja. Kuljen pyörällä pidemmät matkat (10-60km) (kesät talvet), muutoin kävelen. Pysyy solakkana ja vetreänä! Paitsi jos reissuun lähden, niin sitten juna tai bussi.
Vierailija kirjoitti:
No höpöhöpö. Minun ongelmani saisi pyyhittyä pois jo kymppitonnilla. Maksaisin ulosottovelat ja laskut pois,kävisin hammaslääkärissä,lääkärissä ja ostaisin pari tarpeellista asiaa kuten kengät ja uudet lakanat rikkinäisten tilalle.
No ei se mun ongelmia pyyhkäisis pois, ongelmat kun liittyy terveyteen. Rahaa jos saisin sen auton hinnan verran, sekin menisi sijoituksiin, entisten lisäksi. Ei kaikki autottomat ole köyhiä ongelmaisia. Enemmän mua säälittää autossa hytisevät ihmiset, joillakin karvalakki korvilla. Itsellä aina lämmin kun kävelen reippaasti, kunto nousee kun hyötyliikkuu töihin ja töissä. Ja sitä rahansäästöä kun ei tarvitse maksaa veroja, vakuutuksia, bensoja, huoltoja ja korjauksia. Kaiken sen voi sijoittaa tuottavasti. Ihan mielenvikaista ostaa auto josta maksaa 20 000 € tai enemmän kun sen arvo laskee rajusti jo vuodessa. Pidän uusilla autoilla ajavia hölmöinä tuhlareina, jotka ostaa auton vain heikkoa itsetuntoa pönkittämään, luullen että kävellen/julkisilla liikkuvat heitä jotenkin kadehtisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höpöhöpö. Minun ongelmani saisi pyyhittyä pois jo kymppitonnilla. Maksaisin ulosottovelat ja laskut pois,kävisin hammaslääkärissä,lääkärissä ja ostaisin pari tarpeellista asiaa kuten kengät ja uudet lakanat rikkinäisten tilalle.
Ja eikä menisi aikaakaan, kun olisi jo uudet velat ulosotossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisit toimeentulotukea hakemalla kaikki noi hoidettua, paitsi et laskuja ja ulosottoa. Mutta jos ne maksettaisiin etkä opettelisi rahankäyttöä jää taas laskut maksamatta ja menee ulosottoon.