Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaa kasvatus vs. tiukka kuri

Vierailija
11.01.2018 |

Kumpaa kannatat? Itse säälin lapsia, joiden koko lapsuus koostuu sääntöjen noudattamisesta ja vanhempien tiukasta kurinpidosta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpaa kannatat? Itse säälin lapsia, joiden koko lapsuus koostuu sääntöjen noudattamisesta ja vanhempien tiukasta kurinpidosta.

Kerran lapsen yksi kaveri itki meillä epätoivoisesti, oli rikkonut jotain äitinsä asettamaa sääntöä muistaakseni. Kyseessä oli joku pikku asia, siksi en sitä edes muista. Lupasin olla kertomatta äidille tätä rikettä, Ja lapsen paniikki meni ohi. Hän kertoi mistä kaikista asioista lähtee kännykkä tai tulee arestia. Mm huonosta koenumerosta lähti sekä känny että tuli arestia. Vierailut peruuntuivat vähän väliä näiden sanktioiden vuoksi.

Vierailija
2/3 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen keskitien kannattaja. oma kasvatukseni on sekä rentoa että tiukkaa.. riippuu asiasta ja päivästä.

olen vain ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaalla kasvatuksella tarkoitat varmaankin välinpitämätöntä kasvatusta - kasvatusta ilman rajoja? Lapselle sellainen on haitallisempaa kuin kasvatus, jossa on ehkä vähän liiankin tiukat rajat, kunhan niiden valvontaan ei liity henkistä tai fyysistä väkivaltaa. Näin siis  tutkimuksen näytäisivät asian olevan. Parastahan on tietenkin sensitiivinen, rakkaudellinen kasvatus, jossa lapselle asetetaan myös vaatimuksia ja rajoja, ja niiden toteuttamista valvotaan. Rankaisemiseen perustuvan kasvatuksen on taas todettu kasvattavan ulkokultaisuutta, vihaa ja uhmaa, eli (mielivaltaiset ) rankaisut eivät tuota toivottavaa kasvatuksellista tulosta. On muuten tutkittu, että äidit, jotka vaativat tytöiltä tiettyjä toimintatapoja ja käyttäytymistä - siis itseohjautuvuutta ja itsehillintää - ja jotka "nalkuttavat"  vaikuttavat lastensa kehitykseen siten, että lapset pärjäävät keskimääräistä paremmin opinnoissa ja elämässä yleensäkin. Eli lapselle pitää asettaa kehitystason mukaisia vaatimuksia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan