Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4 päivän ruokaostokset 98 euroa

Vierailija
11.01.2018 |

Kallista vai halpaa?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä jotain Prismaskeidaa tuolla saa.

Mutta ei tuoretta kalaa, eikä luomutuotteita.

Eikä mitään kunnon leikkeleitä.

Miten olet laskenut mukaan jauhot, sokerit, mausteet, öljyt yms. mikä kuluu hitaasti?

Vierailija
22/31 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustatiedot kertoisivat paljon:

1. Monelleko?

2. Onko tuo keskimääräinen summa, vai harvinaisempi "tuhlausputki"? Onko tuolla ostettu tavalliset kotiruoan ainekset vai syöty vaihteeksi hienommin/ulkona? Ei ratkaise niinkään se, paljonko menee muutaman päivän sisällä, vaan se paljonko menee pitkällä aikavälillä.

3. Miten iso osa ostoksista syötiin loppuun tuon neljän päivän aikana? Sisältyikö summaan myös muita, kauemmin kestäviä asioita?

Minulle yksin asuvana tuo kuulostaa hurjalta, sillä itse ostaisin tuolla ainakin kahden viikon ruoat. Jos saisin melkein satasen, jonka saisi käyttää vain neljän päivän ruokiin, niin pitäisi jo käyttää luovuutta, että keksisin mihin niin ison summan saa käytettyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olet laskenut mukaan jauhot, sokerit, mausteet, öljyt yms. mikä kuluu hitaasti?

Kaikki eivät edes syö mitään lihoja, kaloja, kanoja, munia, maitotuotteita.

Vierailija
24/31 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli ehkä aloittajalle (?), mutta vastaan silti. Budjettimme on 15 eur/päivä riippumatta mitä ostamme. Eli siihen sisältyy myös ne hitaasti kuluvat aineet. Cittarista, Prismasta ja Lidlistä. Ei luomutuotteita, mutta mikäli mahdollista kotimaisia kyllä. Harvoin ostamme leikkeleitä, silloin kalkkunaa. Tuorekalaa käytämme: lohta ja muikkuja (aina tarjouksesta!).

t. 5+5 olentoa

Vierailija
25/31 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille melko normaali,. 2+1.

Vierailija
26/31 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista

Vierailija
27/31 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee päivässä tuo.

T. Rahamies

Vierailija
28/31 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli ehkä aloittajalle (?), mutta vastaan silti. Budjettimme on 15 eur/päivä riippumatta mitä ostamme. Eli siihen sisältyy myös ne hitaasti kuluvat aineet. Cittarista, Prismasta ja Lidlistä. Ei luomutuotteita, mutta mikäli mahdollista kotimaisia kyllä. Harvoin ostamme leikkeleitä, silloin kalkkunaa. Tuorekalaa käytämme: lohta ja muikkuja (aina tarjouksesta!).

t. 5+5 olentoa

Kuka mitäkin arvostaa.

Mielipidettä kysyttiin, ja mun arvio on että tuolla summalla ei irtoa monipuoliset, hyvät ja pääasiassa luomulaatuiset raaka.aineet ruokaan. Kahdesti olen ostanut prismasta leikkeleitä "tuoretiskistä", kerran kalaa. Pilalla olivat, enkä saanut hyvitystä.

Maksan ruoasta sen verran kuin pitää.

Toisaalta säästän keräämällä marjat ja sienet metsästä ja kalat järvestä. Pihalla kasvaa yrtit ja monet vihannekset.

Alkoholiin en tuhlaa.

Vierailija
29/31 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä menee yksin neljässä pv 50e. Onko paljon hiukan yli kympin per päivä yhdeltä. Ei ole. En jaksa vetää mitään hernerokkia ja muuta mahd halpaa mitä nää "3e kahdessa viikossa ihmeihmiset". Kukin toki syököön miten lystää..

Vierailija
30/31 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko kallista.

Mulla on mennyt kahden viikon sisään kauppaan noin 50e. Siihen sisältyy neljä askia röökiä.

Elän työttömyystuella ja laskeskelin että ruoka-avusta sain pyhien jälkeen ruokaa n 250 euron edestä, leipiä, juustoja, kinkkuja, lohia, kasvisruokia ja kaikenlaista mihin ei edes työssäkäyvänä olisi varaa. 

Ihana olla köyhä ja työtön tällaisina aikoina!

Vierailija
31/31 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee 5 hengen taloudessa , 7 pv ostoksiin 110-130 €. Summa sisältää ruoan ja hygienia tarviikkeet.

Ruoat tehdään itse ja jälkkärit /herkut myös itse tehtynä.

Suunnittelen viikon ruoat tarkkaan ja sen mukaan ostoslistan.

Tämä summa pätee koulun aukioloaikoina, muutoin lomaaikoina menee hiukan enemmän sillä lapset syövät silloin lounaan kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä