Mistä tunnistaa hyvän miehen?
Hyvä mies on lempeä, ymmärtäväinen, tasa-arvoinen, oikeudenmukainen, omaa hyvät kommunikointitaidot, on tarpeeksi älykäs älykkyyden eri osa-alueilla, on itsenäinen ja omaa riittävän hyvän itsetunnon. Mistä tällaisen miehen tunnistaisi mahdollisimman nopeasti?
En jaksa enää deittailla ja pettyä joka kerta. Minusta tuntuu että tuollaista minulle sopivaa miestä ei olekaan. Miehet ovat kivoja muutamien ensimmäisten treffien ajan, mutta sitten ilmenee aina jotain hälyyttävää. Deittailemani miehet ovat paljastuneet esim liian kontrolloiviksi, mustasukkaisiksi, joustamattomiksi, epäkohteliaiksi, alistaviksi tai ajattelultaan ehdottoman mustavalkoisiksi.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä mies on lempeä, ymmärtäväinen, tasa-arvoinen, oikeudenmukainen, omaa hyvät kommunikointitaidot, on tarpeeksi älykäs älykkyyden eri osa-alueilla, on itsenäinen ja omaa riittävän hyvän itsetunnon. Mistä tällaisen miehen tunnistaisi mahdollisimman nopeasti?
En jaksa enää deittailla ja pettyä joka kerta. Minusta tuntuu että tuollaista minulle sopivaa miestä ei olekaan. Miehet ovat kivoja muutamien ensimmäisten treffien ajan, mutta sitten ilmenee aina jotain hälyyttävää. Deittailemani miehet ovat paljastuneet esim liian kontrolloiviksi, mustasukkaisiksi, joustamattomiksi, epäkohteliaiksi, alistaviksi tai ajattelultaan ehdottoman mustavalkoisiksi.
Eihän nuo näin nopeasti ajateltuna ole liikaa vaadittu. Siihen miten tunnistat miehen joka täyttää kriteerisi en osaa sanoa neuvoa.
Jos taas tarkoitat näillä vioilla seuraavaa:
Kontrolloiva, mustasukkainen = Mies ei tykkää kun flirttailet jokaiselle vastaantulevalle miehelle ja roikut baareissa joka vkl
Joustamaton = Sinä haluat sitä ja tätä, kaikki pitää mennä sinun pillin mukaan ja mies ei tähän suostu
Epäkohtelias = Miehen pitää maksaa kaikki treffeille ja avata ovet ja muut perustemput, because reasons.
Alistava = Mies luulee että olet 50-luvun kotiäiti kun oletat hänen maksavan ja tekevän herrasmiestemppuja, mutta ei, oletkin tasa-arvon kannattaja paitsi sillon kun kyseessä on naiselle hyvä "perinne". Moderni feministi siis.
Mustavalkoinen = Mies kritisoi m aahanmuuttopolitiikkaa sekä median ja yhteiskunnan pakottamista ja suoranaista valehtelemista asioiden suhteen, ilman että otetaan asian vaarat ja ongelmat huomioon. Mies on mielestäsi luonnollisesti r asisti ja vauhkoat itsesi s uvaitsevaiseen hurmioon sen sijaan että kuuntelisit ja keskustelisit ihmisen kanssa joka on poliittisesti eri mieltä jostain asiasta kanssasi.
Jos listaamasi deittailemien miesten viat tarkoittavat tätä, kannattanee jo katsoa vähän peiliin. Sen jälkeen kannattaa ruveta harkitsemaan niitä kissoja.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas haluaiain alistavan miehen ja jopa kotikurisuhteen. En löydä sellaista millään vaan kaikki ovat lempeitä ja kunnioittavia ja tasa-arvoisia. Meitä on moneen junaan.
Missä olet tavannut tuollaisia miehiä? Oletko tapaillut heitä kauan ja silti säilyttänyt tuollaisen vaikutelman heistä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirry naisiin. Luettelit aika paljon feminiinisiä ominaisuuksia.
Esim?
lempeä, ymmärtäväinen, tasa-arvoinen
Ja miksi mies ei voisi olla lempeä ja ymmärtäväinen? Ja tasa-arvoinen minkä suhteen siis?
Vierailija kirjoitti:
loppujen lopuks sä kyllästyt ton sun listan miehiin. noita miehiä on paljon, mutta 2v styylauksen jälkeen siinä ei ole sitä jotain sittenkään. mustasukkaseks tulee yleensä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnistan ainakin kattomalla peiliin ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas haluaiain alistavan miehen ja jopa kotikurisuhteen. En löydä sellaista millään vaan kaikki ovat lempeitä ja kunnioittavia ja tasa-arvoisia. Meitä on moneen junaan.
Missä olet tavannut tuollaisia miehiä? Oletko tapaillut heitä kauan ja silti säilyttänyt tuollaisen vaikutelman heistä?
Ap
Baareissa tavannut
Vierailija kirjoitti:
Ekoilla treffeillä lähes kaikki normaalit ihmiset yrittävät esittää parhaat puolet itsestään, myös psykopaatit ja narsistit ovat siinä erittäin hyviä, usein liiankin täydellisiä!
Luota omaan vaistoosi, miltä sinusta tuntuu? Onko miehen kanssa helppoa, mukavaa keskustella vai jotenkin vaivaantunut olo? Kuuntele, mitä hän sanoo? ( vai peesaako vain sinua, vanha kikka) Tuoksuuko mies hyvältä? ( tästä on jotain tutkimuksiakin; nainen ilman hormoniehkäisyä haistaa oikean miehen?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaudun täten masteriksesi :)
Hei, kerropa mistä masterin tunnistaa livenä vieraasta ihmisestä?
Huoh, panit pahan. Yleensä tuollainen henkilö nauttii alistamisesta ja toisen hallinnasta, sitä puolta on vaikea havaita ohimennen ihmisistä, mutta tutustuminen hieman syvemmin yleensä paljastaa "oikeita" piirteitä.
Siis sitä on väkivaltaista ja useimpien mielestä inhottavaa (ellei sitten ole täysmasokisti), ja taas "fiksua", joten jälkimmäinen on myös opettelua ja oman luonnekuvan syventämistä kumppanin kanssa ja/tai ilman.
Ei semmoista voi tunnistaa, mitä ei ole olemassakaan!
On ystävällinen kaikille eikä vain niille joista hyötyy
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat kivoja muutamien ensimmäisten treffien ajan, mutta sitten ilmenee aina jotain hälyyttävää. Deittailemani miehet ovat paljastuneet esim liian kontrolloiviksi, mustasukkaisiksi, joustamattomiksi, epäkohteliaiksi, alistaviksi tai ajattelultaan ehdottoman mustavalkoisiksi.
"Minulla on keinoni -olen inhottava, inhottava"
3. nainen
Et puhu mitään ulkonäöstä. Deittaileppa rumiluksiakin.
Et voi löytää tuollaista muuten kuin tutustumalla, jolloin on luonnollisesti varauduttava pettymyksiinkin.
Minä kuulemma olen tällainen täydellinen mies.
Miehen määrittelee se mitä hän puhuu ja se miten hän käyttäytyy. Nämä ovat opittuja tai perittyjä ominaisuuksia. Opetan samaa pojilleni. Toivon tyttöjen oppivan samalla.
Hyvä perhe on paras ponnistuslauta. Mies on sellainen kuin isä on opettanut. Jos isää ei ole ollut kuvioissa, isä on ollut kelvoton, niin sellainen on poikakin. Jos anoppi on tyytyväinen eikä roiku pojassa, lienee poikakin aika ok.
Järkevä anoppihan rakastaa vävyään, sillä hän on lapsen lähin ihminen loppuelämän.
Olen minkäkin mustasukkainen, mutta puhun sen ääneen, koska luotan vaimooni ja ymmärrän konstekstin asialle: mustasukkaisuus ei ole valintakysymys.
Vaimo on näyttävä nainen ja voin sanoa, että hän valitsi minut pitkälti muista syistä kuin ulkonäön perusteella. Hän kuunteli, kirjoitti, kertoi ja rakastui. Lupasin ettei meillä tule olemaan yhtään tylsää päivää ja sitä hän on nyt yhteisen aikamme aina muistanut kiitellä. On perustettu firmoja, kirjotettu kirjoja, matkusteltu lasten kanssa ympäri ämpäri, pidetty yhtä, annettu toisen mennä välillä vapaasti.
Myös se, että miehellä on työpaikka, jossa hän viihtyy hyvin, lienee yksi juttu. Näitä jotka eivät tule toimeen missään työpaikassa ja aina kaikki on muiden vikaa tuntuu riivaavan sama ongelma myös vapaalla.
Ulkonäkö on usein mimmeille ongelma. Sen kanssa kannattaa tehdä nopeasti itselleen selväksi, että mitä haluaa. En ole perinteisellä tavalla komea, mutta kuulemma itsevarmuus kuittaa tämän.
Noh, olen siittänyt vaimolle komeita ja kauniita penskoja, elättänyt ja antanut elää. Vaimo kiittää aika ajoin siitä, että olen "täydellinen mies" mikä tietysti tuntuu kivalta. On vielä reilusti puolet elämästä edessä, joten kiva kumppani on hyvä löytää.
Kaikissa on kuitenkin jotain, mikä ärsyttää.
Notkeamielisen miehen löytäminen (sellaisen joka pystyy muuttamaan mielipidettään) lienee yksi validi kriteeri.
No älä deittaile. Kaveripiirissäsi lienee mies, jonka olet tuntenut vuosikausia, mutta jota et ole siinä mielessä katsonut tarkemmin. Katso ja koeaja.
Ja joka tapauksessa prinssi osoittautuu sammakoksi viimeistään viiden vuoden jälkeen.