Saako kaupasta jo Runebergin torttuja?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Runeberg kuoli jo 1800-luvulla, hänen torttunsa on syöty. Sen sijaan runebergintorttuja saattaa hyvinkin jo olla kaupoissa.
Digi- ja väestätietoviraston sukunimitilaston mukaan Suomessa on tällä hetkellä 55 Runebergia.
Eiköhän siihen joukkoon mahdu montakin tortuntekijää.
Itseasiassa ihan jokainen vääntää ainakin jo syötyä torttua. Ihan ympäri vuoden.
Oon vetänyt Runeberhintorttuja jo viikon, ja aionkin vetää itse päivään asti. Sitten vasta laskiaispullaa, koska Runebergintortut on ihan parhaita!
Jossain ketjussa väitettiin Lidlin torttujen olevan pakasteesta sulatettuja ja joidenkin muiden olevan tuoreita. Onko lisätietoa?
Rostenin ja Fazerin tortut parhaita.
Laitilan leipomon tuotoksella ei ole mitään yhteistä Runebergin tortun kanssa.
Paikallisessa Cittarissa oli ainakin viiden eri valmistajan torttuja. Mistä niistä tietää, mikä on paras? Onko tänä vuonna ollut vertailuja lehdissä?
Vierailija kirjoitti:
Rostenin ja Fazerin tortut parhaita.
Laitilan leipomon tuotoksella ei ole mitään yhteistä Runebergin tortun kanssa.
On paljon paikallisia leipomoita, joista et voi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään Runebergista vain kulttuuripersoonana!
Sano sitten Fazer, Karl Fazer, kun haluat hyvää.
Sano sitten Fazer, Karl Fazer, kun haluat palmuöljyä ja halpuutettuja reseptejä.
Mäkilän leipomon Runebergin tortut ovat myös mahdottoman hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se on nyt ruvettava juhannusvalmisteluja tekemään.
Juu, ja pitää alkaa valmistella tämän vuoden joulua.
Siemenkuvastoja on jo alkanut tulla. Sieltä valitaan perunalajikkeet, joita kasvatetaan kesällä. Ja osa uusista perunoista pakastetaan seuraavan joulun juhlaruokia varten.
Mitä ihmeen uusia perunoita ne on, jos niitä on puoli vuotta lojuutettu pakastimessa? Pakasteperunoita ne on. Varmaan ihan hyviä, jos muutenkin tykkää kaiken kierrättää ensin pakastimen kautta.
Loppuu onneksi tuo rienaus taas kohta. En halua syödä niitä kuin ruuneperin päivänä.
Lidlillä niitä ollut jo kaksi viikkoa. Sietämätöntä.
No kyllä saa. Kaupasta ostamalla. On saanut jo jonkin aikaa. Niitä voisi itsekin leipoa.
Niitä kärrätään jo biojätteisiin ja tilalle kasataan tippaleipiä.
Kiitos ketjusta. Mä voisin kerrankin tehdä näitä itse kun nyt sopivasti tuli muistutus.