Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on ollut savipuoli - miten selätitte?

Vierailija
11.01.2018 |

Mikä teillä tehosi savipuoleen? Olen käyttänyt kaksi purkkia hilseshampoota (antanut olla 10-15min ja sitten vasta pessyt pois), mutta ei ole tehonnut!

Ilmeisesti savipuoleen käytetään myös Trosyd, Fungorin, Lamisil, Pevaryl ja Caneson -voiteita, onko joku saanut tuloksia näillä tuotteilla? Tuntuu turhalta laittaa rahaa tuotteisiin, jotka ei sitten tehoaisi...

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla oli ja sai lääkäristä jotain rasvaa. Lähti sillä ihan hyvin, vaikka oli ollut sitä ennen aika pitkään...kun ei ymmärretty mikä se on. En muista lääkkeen nimeä, mutta ihan savipuoleen tarkoitettua. Ei kai se millään hilseaineella lähdekään.

2/29 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tutki jotain rasvaa apteekissa ja luuli, että ohje "kaksi kertaa päivässä savipuoleen" tarkoittaa pers*eeseen. Ihmetteli, että onko tuo joku lääketieteellinen nimitys peräpäälle. :DD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizoral shampoo apteekista, sillä pestään vartalo. On juuri savipuoleen, googleta :) 

Vierailija
4/29 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri määräsi jonkun suun kautta otettavan lääkkeen (pillerin) ja tehosi kerrasta.

Vierailija
5/29 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lähti Nizoral-voiteella. Aamuin illoin levitin, ja parin viikon päästä oli ohi.

Vierailija
6/29 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizoralin (hilse)shampoota nimenomaan olen kokeillut, ei tehonnut.

Ap

Vierailija
7/29 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että savipuoli tarkoittaa persereikää. No, kai se tarkoittaakin, jos persereikä on kerran päässä.

Vierailija
8/29 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uus juttu ja sana savipuoli mulle.

Vierailija
9/29 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

neva höörd kirjoitti:

Kandee hirveesti huudella, jos ei jotain tierä.

Vierailija
10/29 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hilseshampoo tehoo ennen kesää/alkukeväästä.

Nimim. Toista kertaa savipuoli ja odotan kevättä, jotta saisin ihon kuntoon. Ei ole tehonnut talvella se shampoo.

En muista mistä luin tämän kevät jutun vai sanoiko lääkäri asiasta.

Ainakin minulla näin, voi olla, että muilla toimii paremmin.

Vierailija
11/29 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri määräsi jonkun suun kautta otettavan lääkkeen (pillerin) ja tehosi kerrasta.

Sama täällä, sain myös rasvoja mutta en tarvinnut kun lähti tuolla lääkekuurilla pois.

Vierailija
12/29 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2649 kirjoitti:

Mun mies tutki jotain rasvaa apteekissa ja luuli, että ohje "kaksi kertaa päivässä savipuoleen" tarkoittaa pers*eeseen. Ihmetteli, että onko tuo joku lääketieteellinen nimitys peräpäälle. :DD

Ei hitto kuolen nauruun! Ja mul on kauhee yskä et on mahdollista.

Mun mies luuli amorion compeja supoiksi ku olivat niin isoja ja foliossa, järkyttyneenä tuli näyttämään mitä hälle on määrätty!

Vierailija
13/29 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö kysyä apteekista? Ne voi tietää lääkkeistä jotain, muistaa lääkkeiden nimet paremmin ku lääkäri.

Vierailija
14/29 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

neva höörd kirjoitti:

No mutta eikös silloin just HUUDELLA jos ei jotain tiedä.

Vierailija
15/29 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille keskenkasvusille jotka ei tiedä tai ole vielä oppineet käyttämään ihmeellistäkin ihmeellisempää Googlea:

"Savipuoli (lat. Pityriasis versicolor) on rasvahiivoihin kuuluvan Malassezia-hiivan, tavallisesti M. globosan, aiheuttama pinnallinen ja vaaraton hiivasienitulehdus ihossa."

Vierailija
16/29 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi kyllä tuo Nizoral parhaiten, poistaa ne tummat alueet ja siitä lähtee paraneminen.

Eivät ne vakoiset läiskän lähdekään ennen kuin kesällä kun saavat taas aurinkoa.

Vierailija
17/29 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizoral tabletteina, otetaan lääke ja sen jälkeen liikuntaa niin että hikoilee, suihku 12 tunnin jälkeen. Lääkäriltä sain ohjeet, en muista olisiko ollut reseptilääke.

Huutelijoille tiedoksi että savipuoli aiheuttaa kuivia läiskiä iholle, ei ole tarttuva, ja johtuu bakteerista jota on jokaisen iholla, joillekin vain joskus kehittyy näitä läiskiä.

Vierailija
18/29 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

neva höörd kirjoitti:

Aina kandee huudella.

Vierailija
19/29 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizoral voiteella. Kesti tosin kuutisen viikkoa.

Vierailija
20/29 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nizoral tabletteina, otetaan lääke ja sen jälkeen liikuntaa niin että hikoilee, suihku 12 tunnin jälkeen. Lääkäriltä sain ohjeet, en muista olisiko ollut reseptilääke.

Huutelijoille tiedoksi että savipuoli aiheuttaa kuivia läiskiä iholle, ei ole tarttuva, ja johtuu bakteerista jota on jokaisen iholla, joillekin vain joskus kehittyy näitä läiskiä.

Onko hiiva bakteeri?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi