Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hitossa tk:ssa voi olla jono HETI kun soitat sinne sen avauduttua?!

Vierailija
11.01.2018 |

Kiireetön puhelinlinja aukeaa klo 10, soitin 10.01 ja heti jo he*vetinmoinen jono!? En ymmärrä. Ja tämä ei ole edes mikään iso kaupunki! Istuuko ne siellä aamukahvilla vai miksi sinne ei koskaan pääse puhelimella läpi vaikka mihin aikaan soittaisi!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisinsoittopalvelu JOS soittavat takaisin:

-Mulla tälläinen vaiva.

-Lääkäriajat menevät heti aamusta. Soita aamulla uudestaan.

-Tuuttuuttuut

-?? Olipas taas käypää hoitoa 😂

Vierailija
22/40 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varasin hammaslääkäriin aikaa ja aloitin soittoyritykset jo ennen kuin puheluita alettiin ottamaan vastaan. Kun pääsin jonoon olin seitsemäs jonossa. Parin minuutin kuluttua yritin huvikseni toisella puhelimella ja se pääsi jonoon sijalle 34.

Äänestäkää porvareita että saadaan palut vielä niukemmaksi.

Teillä kertoo monentenako on! Täällä ei. Jonoon vaan ja vaikka päivän jonottaisi, niin läpi et pääse

Kertoo monentenako on jonossa ja kuinka pitkä on arvoitu jonotusaika. Kysyy myös että haluaako jättää numeron takaisin soittoa varten ja moneltako olisi arvioitu takaisinsoittoaika.

Kiireettömän ajan voi varata myös netistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varasin hammaslääkäriin aikaa ja aloitin soittoyritykset jo ennen kuin puheluita alettiin ottamaan vastaan. Kun pääsin jonoon olin seitsemäs jonossa. Parin minuutin kuluttua yritin huvikseni toisella puhelimella ja se pääsi jonoon sijalle 34.

Äänestäkää porvareita että saadaan palut vielä niukemmaksi.

Teillä kertoo monentenako on! Täällä ei. Jonoon vaan ja vaikka päivän jonottaisi, niin läpi et pääse

Kertoo monentenako on jonossa ja kuinka pitkä on arvoitu jonotusaika. Kysyy myös että haluaako jättää numeron takaisin soittoa varten ja moneltako olisi arvioitu takaisinsoittoaika.

Kiireettömän ajan voi varata myös netistä.

Vau. Meillä ei voi netissä kuin perua aikoja ja takaisinsoitosta ei mitään tietoa koskaan. Joskus sitä takaisin soittoa ei ole edes kuulunut. En käytäkään sitä juuri koskaan, koska aina ei voi päivystää puhelimen vieressä sitten koko päivää.

Vierailija
24/40 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki ajat jaetaan heti aamulla ja jos soitat myöhemmin, vastataan, että "onpa ikävää, että olet sairas, mutta meillä ei ole enää vapaita lääkäriaikoja. Yritä uudestaan huomenna asmulla.".

T. Helsinkiläinen, joka menee suosiolla omilla rahoillaan yksityiselle, jotta saa mitään hoitoa

Vierailija
25/40 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja ilmeisesti kaikkina muinakin aikoina... Ihan sama milloin yritän, niin on jonoa. En vain käsitä miten heti aamusta jo niin pitkät jonot. Kuten sanoin, ei edes iso kaupunki. Ei kaupunki ollenkaan. Mistä niitä soittajia riittää!

ap.

Ei niitä soittajia välttämättä ole ketään muuta, henkilökunnalla on vain ohjeena olla vastaamatta puhelimeen. Ajanvaraus olisi tietenkin helppo automatisoida nettiin katsastuskonttorien tapaan, mutta silloin paljastuisi räikeästi ettei aikoja yksinkertaisesti ole lähellekkään tarvetta vastaavaa määrää.

Meillä eivät myöskään vastaa terveyskeskuksessa puhelimeen vaikka vastaanotossa istuu kaksi ihmistä jouten. Heidän seuranaan on vartija auttamassa paikalle tulleiden ajanvaraajien käännyttämisessä.

Harvassa paikassa vastaanoton henkilökunta niihin ajanvarauspuheluihin vastaa, niillä on ihan omat hommansa. Puhelinpalvelut on keskitetty monessa paikassa niin että koko alueen puhelut ohjautuvat pelkästään parille, pääasiassa siihen tehtävään varatulle työntekijälle. Ja sitten kun aamun pari ensimmäistä soittajaa sattuu olemaan puheripulista kärsiviä yksinäisiä muoreja niin siinähän sitä jonoa syntyy... Ja koska puhelut menevät vain yhteen paikkaan niin siten esim. tekniset ongelmat onkin vaikeampi juttu, omassa tk.ssa on vuosikaudet ollut sitä ongelmaa ettei osa puheluista mene läpi operaattorista johtuen. Siinä on ihan turha sille hoitohenkilökunnalle asiasta valittaa, se on kyllä niillä tiedossa. Mutta asioille ei tehdä mitään ylemmillä tahoilla, se kun maksaa...

Vierailija
26/40 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole vieläkään takaisin soittoa tullut, kohta 3h mennyt.

ap.

Vierailija
27/40 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä soita, mene paikalle jonottammaan luukulle

Vierailija
28/40 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

älä soita, mene paikalle jonottammaan luukulle

Niin mä huomenna teen. Olen jo viikon yrittänyt päästä puhelimella sinne.

ap.

Vierailija
29/40 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jono tai ruuhka tarkoittaa sitä, että puhelin on varattu. Siellä on yksi ihminen todnäk vastaamassa.

Samoin sairaalapäivystyksessä on yllätys yllätys, aina kiire. Olen joutunut käymään päivystyksessä useammin kuin toivoisin, ja henkilökunnalla on aina KIIRE!

Tämän he haluavat kertoa potilaille, aivan kuin näillä olisi taskussa lääkäreitä ja sairaanhoitajia.

Jos potilaita on tarkkailussa vain muutama, niin silloin henkilökuntaa ei näy lainkaan. Siellä makaat "tarkkailtavana" tuntitolkulla. Ensin tulee hoitaja, sen jälkeen tulee labrahoitaja ottamaan verikokeita. Sitten ei tapahdu mitään. Voit olla varma, että kukaan ei tule kysymään ja tarkistamaan miten voit. Jos soitat kelloa, ehkä kolmannen soiton jälkeen tulee ärtynyt hoitaja paikalle.

Vierailija
30/40 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finskit lipittävät kahavia ja jauhavat paskaa muista finskeistä

Vierailija
31/40 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se huonostivointivaltio.

Vierailija
32/40 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriajan saa kyllä, jos ei ole sitä vain huvikseen mankumassa. Kannattaisi mennä töihin tai ehkäpä rajoittaa sitä kaljan ja röökin lappaamista niin olisi varaa katsastella nuhia yksityiselläkin. Vähenisi kerta heitolla tuo jatkuva persu-ulinanne. M-mutkun mulla on oikeus..!

Vierailija
33/40 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki soittaa yhtä aikaa?

Vierailija
34/40 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menen nykyään aina Helsingissä suoraan terveyskeskuksen luukulle. Päivystävä lääkäri/hoitaja ottaa yleensä tosi nopeasti vastaan. Kaksi kertaa monen vuoden aikana on käynyt niin että aika onkin ollut parin tunnin päästä, mutta saa ajan! Aina!

Vierailija
35/40 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vastaanotolla aamusta 8 ihmistä vastaamassa puhelimeen. Päivällä on vastaajia vähemmän, mutta esim. ruokatauot ja kahvitauot pidetään porrastetusti eli aina joku vastaa puheluihin. Mutta maanantaina esimerkiksi on koko päivän 40 puhelua jonossa siitä huolimatta, että suu vaahdossa puhutaan puhelimessa. Kuukausittain puheluita tulee n. 5000. Ja lääkäripulaa podetaan eikä päivystysaikoja riitä kaikille vaikka kuinka toivoisi, että riittää.

Vierailija
36/40 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juoksu heti aamusta yritin soittaa ja aina tuli nauha että palvelussamme on ruuhkaa. Menin reilun puolen tunnin päästä paikan päälle ja pääsin heti siihen vastaanottoon ja mainitsin ettei puhelimella tavoittanut ketään. Hoitsu tuumas että oho, nyt hän tajus miksei puhelin ole sointi vielä koko aamuna.... oli laittamatta linjat päälle. Että näköjään se ”ruuhka” voi olla myös sitä että linjat on suljettuna.

Vierailija
37/40 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juoksu heti aamusta yritin soittaa ja aina tuli nauha että palvelussamme on ruuhkaa. Menin reilun puolen tunnin päästä paikan päälle ja pääsin heti siihen vastaanottoon ja mainitsin ettei puhelimella tavoittanut ketään. Hoitsu tuumas että oho, nyt hän tajus miksei puhelin ole sointi vielä koko aamuna.... oli laittamatta linjat päälle. Että näköjään se ”ruuhka” voi olla myös sitä että linjat on suljettuna.

Vierailija
38/40 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu elintarviketeollisuuden tekemästä maitopropagandasta. Ajattele!!! Älä ole lammas!

Vierailija
39/40 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resurssipula. Maanantait varsinkin aina ruuhkaisia ja vaikka useampi hoitaja olisi vastaamassa, ruuhkaa syntyy silti, ihmisillä kun ymnärrettävästi on tapana soittaa heti aamustam Lisäksi niitä hoitajia tarvitaan terveysasemalle myös muihin hommiin kuin puhelimessa olemiseen, joten jokainen hoitaja ei voi jatkuvasti olla puhelimessa. Tähän kun lisätään lääkärinaikojen vähäisyys nii ei ihmekään, että tarjolla on ei oota. Jos itsellä on tarvetta käydä tk-päivystyksessä, menen nykyään aina paikan päälle, jolloin homma etenee huomattavasti nopeammin ja lääkärillekin saattaa päästä. Syvältähän toi on, mutta minkäs teet.

Loppuun pakko sanoa, että oon viime aikoina joutunut käyttämään aiempaa enemmän tk:n palveluita ja oon ollut positiivisesti yllättynyt, kun apua on saanut suhteellisen nopeasti ja henkilökunta on ollut tosi ystävällistä.

Vierailija
40/40 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kaikki ajat jaetaan heti aamulla ja jos soitat myöhemmin, vastataan, että "onpa ikävää, että olet sairas, mutta meillä ei ole enää vapaita lääkäriaikoja. Yritä uudestaan huomenna asmulla.".

T. Helsinkiläinen, joka menee suosiolla omilla rahoillaan yksityiselle, jotta saa mitään hoitoa

Missä päin Helsinkiä asut? Mä asun koillisessa enkä kertaakaan oo jäänyt ilman aikaa kun on ollut akuutimpaa tarvetta. Viimeksi kävin joulukuussa. Soitin aamulla ja meni tietenkin siihen takaisinsoittopalveluun, soittivat takaisin vasta lähempänä 10 ja silti aikoja löytyi puolen päivän jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä