Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äiti ei vain voi uskoa?

Vierailija
11.01.2018 |

Sanoin äidilleni jo hyvän aikaa ennen kuin täytin 18, että en pysty suorittamaan ajokorttia, mutta hän ei uskonut. Hän väittää edelleenkin, että jos olisin lähtenyt suorittamaan henkilöauto- enkä kuorma-autokorttia, minulla olisi nyt ajokortti. Kuorma-autokortti oli nyt jo edesmenneen isän vaatimus, koska hänellä oli kuorma-autoksi rekisteröity Fiat Ducato. Senkin suorittaminen jäi kesken, kun muutin toiselle paikkakunnalle. Sisareni ovat suorittaneet kumpikin henkilöautokortin, ja tämä otti isää päähän, koska hän olisi halunnut heidänkin suorittavan kuorma-autokortin.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä estää ajamasta sen kortin? Kun olet jo kerran aloittanut autokoulun, niin tiedät itsekin että ei se ajaminen mitään mahdottoman vaikeaa ole.

Vierailija
2/30 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä estää ajamasta sen kortin? Kun olet jo kerran aloittanut autokoulun, niin tiedät itsekin että ei se ajaminen mitään mahdottoman vaikeaa ole.

Asperger.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asperger.

Ei ole este. Asperger-henkilöt ovat kuskeina ehkä jopa parempia. Eivät niin tunteiden vietävinä eikä kilpailuhenkistä kaahausmentaliteettia löydy.

Vierailija
4/30 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asperger.

Ei ole este. Asperger-henkilöt ovat kuskeina ehkä jopa parempia. Eivät niin tunteiden vietävinä eikä kilpailuhenkistä kaahausmentaliteettia löydy.

Ei sinänsä olekaan, mutta minun kohdallani on.

Vierailija
5/30 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna uskoa tai olla uskomatta. Sinä olet täysi-ikäinen ja voit itse päättää hankitko ajokortin vai ei. Moni ei nykyään hanki eikä sillä tee mitään pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
6/30 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna uskoa tai olla uskomatta. Sinä olet täysi-ikäinen ja voit itse päättää hankitko ajokortin vai ei. Moni ei nykyään hanki eikä sillä tee mitään pääkaupunkiseudulla.

Ärsyttää kun hän vain sanoo että minulla olisi se jo.

Vierailija
7/30 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asperger.

Riippuu täysin henkilöstä. Voivat kyllä olla hyvinkin vaarallisia kuskeina.

Vierailija
8/30 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oikeassahan tuo on. Sinulla olisi se jo, jos olisit hoitanut homman ja suorittanut autokoulun loppuun, etkä olisi heittänyt hanskoja tiskiin ja jättänyt kesken johonkin tekosyyhyn vedoten. Omassa tuttavapiirissä kaksi ihmistä, joilla diagnostisoitu Asperger - molemmilla ajokortti ongelmitta, inssi ekalla läpi ja ovat hyviä kuskeja. Eli vika on muussa kuin Aspergerissa.

Vierailija
9/30 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä pääkaupunkiseudulla asukaan mutta kuitenkin yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista.

Vierailija
10/30 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oikeassahan tuo on. Sinulla olisi se jo, jos olisit hoitanut homman ja suorittanut autokoulun loppuun, etkä olisi heittänyt hanskoja tiskiin ja jättänyt kesken johonkin tekosyyhyn vedoten. Omassa tuttavapiirissä kaksi ihmistä, joilla diagnostisoitu Asperger - molemmilla ajokortti ongelmitta, inssi ekalla läpi ja ovat hyviä kuskeja. Eli vika on muussa kuin Aspergerissa.

Minähän sanoin, että se jäi kesken siksi, kun muutin toiselle paikkakunnalle. En olisi alun perinkään halunnut lähteä koko autokouluun, mutta isän vaatimuksesta lähdin suorittamaan kuorma-autokorttia. Ja kyllä se vain on niin, että kaikki Asperger-ihmiset eivät nimenomaan sen takia sitä voi suorittaa.

Vierailija
11/30 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten toinenkin syy siihen on se, että en halua joutua näkemään kaikkea sitä vaivaa, mitä joutuisin näkemään, jos minulla olisi auto.

Vierailija
12/30 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään tarvitse hankkia autoa, vaikka olisi ajokortin hankkinut. 

Vierailija
13/30 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta mitä minä sitten sillä kortilla teen?

Vierailija
14/30 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit ajaa autoa, jos tarve vaatii. Monissa töissä on hyödyllistä osata ajaa autoa, voi olla jopa työllistymisen este, ettei ole ajokorttia. 

Vierailija
15/30 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit ajaa autoa, jos tarve vaatii. Monissa töissä on hyödyllistä osata ajaa autoa, voi olla jopa työllistymisen este, ettei ole ajokorttia. 

En halua sellaisiin töihin.

Vierailija
16/30 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia ette usko, että oireet voivat olla sen verran vakavat, että ajokortin suorittaminen ei onnistu? Pitäisihän tuo nyt tajuta sanomattakin.

Vierailija
17/30 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla kuorma-autokortti, jos sitä ei tarvitse työssä tai ei ole harrastusta, jossa sen tarvitsee? Henkilöauton kortin hommaaminen on siinä jokaisen oma asia.

Vierailija
18/30 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla kuorma-autokortti, jos sitä ei tarvitse työssä tai ei ole harrastusta, jossa sen tarvitsee? Henkilöauton kortin hommaaminen on siinä jokaisen oma asia.

No kun isällä oli kuorma-autoksi rekisteröity Fiat Ducato. Hän käytti sitä työhönsä liittyvissä ajoissa.

Vierailija
19/30 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ajokortin hankkimisen vaatiminen sellaiselta, joka ei sitä tarvitse, on sama kuin vaatisi jotakuta uskonnotonta liittymään kirkkoon. Turhaa kulua ja vaivaa ilman että saa mitään vastineeksi. Eri asia on, jos henkilö itse haluaa sitä.

Toisaalta miksi kenenkään sellaisen, joka ei tunne kykenevänsä ajamaan autoa, pitäisi hankkia ajokortti. Vaikka ei olisi minkäänlaista diagnoosia, niin voi olla kykenemätön ajamaan tai sen voi kokea niin epämiellyttäväksi, ettei siinä ole järkeä.

Vierailija
20/30 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun isällä oli kuorma-autoksi rekisteröity Fiat Ducato. Hän käytti sitä työhönsä liittyvissä ajoissa.

Onko auto siis vieläkin olemassa? Sano äidillesi, että hankkii itse sen kuorma-autokortti tai myy auton pois, jos se on hänen omistuksessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän