Miksi äiti ei vain voi uskoa?
Sanoin äidilleni jo hyvän aikaa ennen kuin täytin 18, että en pysty suorittamaan ajokorttia, mutta hän ei uskonut. Hän väittää edelleenkin, että jos olisin lähtenyt suorittamaan henkilöauto- enkä kuorma-autokorttia, minulla olisi nyt ajokortti. Kuorma-autokortti oli nyt jo edesmenneen isän vaatimus, koska hänellä oli kuorma-autoksi rekisteröity Fiat Ducato. Senkin suorittaminen jäi kesken, kun muutin toiselle paikkakunnalle. Sisareni ovat suorittaneet kumpikin henkilöautokortin, ja tämä otti isää päähän, koska hän olisi halunnut heidänkin suorittavan kuorma-autokortin.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna uskoa tai olla uskomatta. Sinä olet täysi-ikäinen ja voit itse päättää hankitko ajokortin vai ei. Moni ei nykyään hanki eikä sillä tee mitään pääkaupunkiseudulla.
Ärsyttää kun hän vain sanoo että minulla olisi se jo.
No oikeassahan tuo on. Sinulla olisi se jo, jos olisit hoitanut homman ja suorittanut autokoulun loppuun, etkä olisi heittänyt hanskoja tiskiin ja jättänyt kesken johonkin tekosyyhyn vedoten. Omassa tuttavapiirissä kaksi ihmistä, joilla diagnostisoitu Asperger - molemmilla ajokortti ongelmitta, inssi ekalla läpi ja ovat hyviä kuskeja. Eli vika on muussa kuin Aspergerissa.
No niillä se Asperger on varmaan sen verran lievä että ei juuri haittaa arkielämää. Ovat varmasti myös yliopiston käyneitä ja tienaavat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä estää ajamasta sen kortin? Kun olet jo kerran aloittanut autokoulun, niin tiedät itsekin että ei se ajaminen mitään mahdottoman vaikeaa ole.
Asperger.
Ei ole este. Asperger-henkilöt ovat kuskeina ehkä jopa parempia. Eivät niin tunteiden vietävinä eikä kilpailuhenkistä kaahausmentaliteettia löydy.
Vanha keskustelu, mutta oletko sama, joka on sanonut tuon myös vuonna 2009 tässä keskustelussa? https://keskustelu.suomi24.fi/t/8658603/asperger-ja-ajokortti
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla kuorma-autokortti, jos sitä ei tarvitse työssä tai ei ole harrastusta, jossa sen tarvitsee? Henkilöauton kortin hommaaminen on siinä jokaisen oma asia.
Kyllä ajokortti yleensä herättää luottamusta muissa.
Juice Leskisellä ei ollut ajokorttia ja hyvä niin. Muuten hänen elämä olisi todennäköisesti jäänyt vieläkin lyhyemmäksi.
Ap, älä hanki ajokorttia. Vastaustesi perusteella olet laiskuri, joka haluaa päästä elämässään mahdollisimman helpolla.
Tänään yksi paskiainen tuli puhumaan minulle ajokortin hankkimisesta ja käskin häntä pitämään turpansa kiinni tai muuten en vastaa seurauksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna uskoa tai olla uskomatta. Sinä olet täysi-ikäinen ja voit itse päättää hankitko ajokortin vai ei. Moni ei nykyään hanki eikä sillä tee mitään pääkaupunkiseudulla.
Ärsyttää kun hän vain sanoo että minulla olisi se jo.
No oikeassahan tuo on. Sinulla olisi se jo, jos olisit hoitanut homman ja suorittanut autokoulun loppuun, etkä olisi heittänyt hanskoja tiskiin ja jättänyt kesken johonkin tekosyyhyn vedoten. Omassa tuttavapiirissä kaksi ihmistä, joilla diagnostisoitu Asperger - molemmilla ajokortti ongelmitta, inssi ekalla läpi ja ovat hyviä kuskeja. Eli vika on muussa kuin Aspergerissa.
No niillä se Asperger on varmaan sen verran lievä että ei juuri haittaa arkielämää. Ovat varmasti myös yliopiston käyneitä ja tienaavat hyvin.
Kyllä minä tiedän Aspergereita, jotka eivät ole työelämässä mutta ajokortti kuitenkin löytyy.
Jos et halua ajaa korttia, niin se on riittävä syy, että ei tarvitse ajaa. Olethan kai täysi-ikäinen ja päätät itse?
Kortista on paljon hyötyä, mutta ei sitä kannata pakosti hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Jos et halua ajaa korttia, niin se on riittävä syy, että ei tarvitse ajaa. Olethan kai täysi-ikäinen ja päätät itse?
Kortista on paljon hyötyä, mutta ei sitä kannata pakosti hankkia.
Olen täysi-ikäinen, mutta vituttaa se, että ihmisille ei mene perille tuo, että en pysty suorittamaan sitä.
Se on isän kuolinpesän omaisuutta, mutta äiti ja isä erosivat monta vuotta ennen isän kuolemaa.