Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

9v tyttö valittanut viikkotolkulla päänsärkyä, kylkikipua ja vatsakipua

Vierailija
11.01.2018 |

Otin yhteyttä opettajaan ja pyysin että lähettäisi tytön terkkarille, ei ollut suostunut menemään! Saa myös hysteerisen kohtauksen, jos vihjaan tilaavani lääkärinajan...
Pää tulee kipeäksi kuulemma aina viimeisellä tunnilla/koulumatkalla, viimeeksi valitti valon käyvän silmiin mutta silti lähti ulos kun paras kaveri ilmestyi ovelle. Touhuaa kavereiden kanssa ihan normaalisti, mutta sitten iltatoimien aikaan itkee pääkipua eli ilmeisesti voi työntää sen jotenkin taka-alalle mikä ei sovi migreeniin.
Toissapäivänä valitti koko päivän rintakipua ja eilen aamulla sattui vatsaan . En oikein tiedä, minkä alan asiantuntijalle tässä varaisi ajan ! :/ Neurologille, gastroentorlogille, psykiatrille?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alkamassa?

Vierailija
22/28 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka epäterveellisesti te syötte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lapsena päänsärkyä ja vatsakipuja. Syyksi paljastui virtsatulehdus, joka ei juuri oireillut, mutta vaikutti jo munuaisiin.  Sisätauteihin erikoistuneelle lastenlääkärille veisin. Vatsakipujen syynä voi olla myös ummetus, lievempikin.

Vierailija
24/28 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jos lapsi ei halua lääkäriin niin sitten ei aikaa varata? Jos jatkuvasti kipuja niin kyllä minä ainankin varaisin ajan lääkäriin tai ainankin ottaisin yhteyttä kouluterveydenhoitajaan. Sinne voi mennä myös lapsen mukaan. Ja kannattaakin. Kouluterkkaan voi olla yhteydessä Wilman kauttaa tai soittamalla. Ei niin että ope araa ajan ja lapsen pitää mennä sinne yksin.

Ei lapsi pysty tekemään päätöstä meneekö lääkäriin vai ei. Tottakai se jännittää ja pelottaa ja silloin aikuisen tehtävä on tukea, mutta olla myös napakkana että nyt sinne vaan mennään.

Kyse voi olla jostain psykosomaattisesta tai sitten jostain sairaudesta tai sitten ihan jostain mitättömästä. Tutkia kuitenkin pitää.

-Hoitaja

Vierailija
25/28 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla puhkesi 9-vuotiaana umpisuoli.

Oli epämääräisiä mahakipuja pitkän aikaa ja sitten yhtenä yönä kipu yltyi kovaksi ja lähdettiin päivystykseen mutta sairaalassa se jo ehti puhjeta.

Vierailija
26/28 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin laboratoriokokeet otetaan, niistä selviää, jos on jotain pielessä.

Vierailija
27/28 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkutyttö.. kirjoitti:

Kuulostaa aivan isännän tyttäreltä, ikää nyt 10v ja 6v saakka ollut tuollainen, mitä minä häntä olen tuntenut. Ressaantuneena lapsi on juuri tuollainen epämääräisiä särkyjä valittava, taustalla heikko itsetunto, ei kunnollisia kavereita ja äitinsä vaihtuvat poikaystävät/asuinpaikan muutokset. Oireilee sitten meillä käydessään. Isot väkijoukot pelottaa, on ujo ja kiukuttelee herkästi, ei syö kunnolla.

En ole ennen törmännyt näin sulkeutuneeseen lapseen, mikä välillä osaa olla "normaali" ja kohta taas rypee alakulossa, koska on kateellinen jonkun toisen saamista tavaroista, kavereista tai huomiosta 🤔

Tulin surulliseksi tästä tekstistä tytön puolesta. Isälleen ja sinullekin on mahdoton ajatus kylvettää häntä välittämisessä niin, että hänen mielensä korjaantuisi. Ihmisestä riippuen se ei välttämättä vaadi paljoakaan. Olen itse kovan taustan lapsi ja tiedän, kuinka helposti ruokahalu lähtee ja kuinka helposti se myös palautuu ja kuinka helposti koko itsetunto murenee ja kuinka helposti se myös pysyy kasassa. 

Vierailija
28/28 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syksyllä koululääkärin tekemä näkötesti antoi hyvät tulokset, opettaja ei ole myöskään huomannut että lapsen  olisi takarivistä vaikeaa nähdä. Suvussani on migreeniä, mutta minun on vaikea uskoa että sitkeinkään lapsi lähtisi migreenissä ulos leikkimään... Ja sitten on vielä rinta/kylkivatsa-kivut, ei niitä mikään huono sisäilma selitä!  Aion nyt varata ajan yleislääkärille, pelkään vain tytön väittävän lääkärissä  ettei satu mihinkään  :(

Ap

Esim. stressi voi selittää kaikki nuo kivut. Onko lapsi psyykkisesti hyvässä kunnossa ja elämä raiteillaan?