Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

9v tyttö valittanut viikkotolkulla päänsärkyä, kylkikipua ja vatsakipua

Vierailija
11.01.2018 |

Otin yhteyttä opettajaan ja pyysin että lähettäisi tytön terkkarille, ei ollut suostunut menemään! Saa myös hysteerisen kohtauksen, jos vihjaan tilaavani lääkärinajan...
Pää tulee kipeäksi kuulemma aina viimeisellä tunnilla/koulumatkalla, viimeeksi valitti valon käyvän silmiin mutta silti lähti ulos kun paras kaveri ilmestyi ovelle. Touhuaa kavereiden kanssa ihan normaalisti, mutta sitten iltatoimien aikaan itkee pääkipua eli ilmeisesti voi työntää sen jotenkin taka-alalle mikä ei sovi migreeniin.
Toissapäivänä valitti koko päivän rintakipua ja eilen aamulla sattui vatsaan . En oikein tiedä, minkä alan asiantuntijalle tässä varaisi ajan ! :/ Neurologille, gastroentorlogille, psykiatrille?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuraattorille, selvitellään sujuuko koulussa kaikki niinkuin pitää.

Vierailija
2/28 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patologinen valehtelija kehittymässä? Raskaana? Murrosikä on vaikea ikä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän niinkuin meillä. Tosin kyseessä 10v tyttö. Viikon ajan valittanut mahakipua, ja päänsärkyä. Muutamana päivänä oli myös kuumetta, mutta se on mennyt jo ohi. Itkee päivällä / illalla, kuinka masuun sattuu eikä siitä syystä ole syönyt kunnolla. Eikä mennyt kouluun. Ja ehdotuksiin lähteä lääkäriin reagoidaan kovalla itkulla, eikä haluaisi lähteä millään, pelottaa kuulemma. Välillä taas kuitenkin pystyy touhuilemaan ja leikkimään hyvin. Kavereiden kanssa ei ole leikkinyt kun sanoin tytölle, että jos ollaan kipeitä niin sitten ei kavereitakaan tule kylään jne.

Vierailija
4/28 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkää olla koulussa, tykkää opettajasta ja luokkakavereista.  Tietyt oppiaineet ahdistavat mutta  en usko että niiden takia kehittäisi oireita.. etenkin kun tulee kipeäksi koulun JÄLKEEN, ei ennen koulua!

Ap

Vierailija
5/28 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkää olla koulussa, tykkää opettajasta ja luokkakavereista.  Tietyt oppiaineet ahdistavat mutta  en usko että niiden takia kehittäisi oireita.. etenkin kun tulee kipeäksi koulun JÄLKEEN, ei ennen koulua!

Ap

Joku kaverijuttu? Ei ole parasta kaveria, vaan joku pompottaja, joka vaihtelee mieltään.

Vierailija
6/28 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Voisiko olla jokin ruoka-aine yliherkkyys? Esim vehnä voi tehdä vatsakipuja, samoin maitotuotteet. Kokeiltaa jättää kuukaudeksi pois aina yksi aine ja seuraatte helpottaako olo.

-Valoherkkyys päänsäryn kanssa voi kyllä viitata migreeniin, sisukas lapsi haluaa olla kivan kaverin kanssa vaikka olisikin kipeänä (itsellänikin tästä kokemusta).

-Lapsi voi olla myös jostain rasittunut, tarvitsee lepäilyä ja oleilua. Reagoi stressiin mahallaan.

Vierailija
7/28 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita lääkäriin aika.

Vierailija
8/28 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko pääkipu johtua huonontuneesta näöstä? Mulla yläasteella oli näkö huonontunu ilman, että ite ees tajusin sitä, luulin että on normaalia se ettei näe kauas. Sillon mulla oli aina päänsärkyä koulupäivien jälkeen kun oli pitäny siritellä koko päivän.

Vierailija
9/28 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäilmaongelmia koulussa?

Vierailija
10/28 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö ja juoko tyttö koulussa riittävästi? Käykö koulupäivän aikana pissalla? Meillä on ajoittain myös tuota lapsilla, että kotimatkalla on alkanut sattua vatsaan tai päähän. Olo kohenee, kun syövät välipalan. Molemmat ovat todella huonoja juomaan mitään ja vettä varsinkin saa ihan tyrkyttää. Itse olen ajatellut, että on ihan sitä että koulussa ovat syöneet ja juoneet huonosti ja välitunnilla ei malta pissallekaan mennä ellei joku kaverikin mene. Ajatella nyt, jos on aamulla käynyt vessassa seitsemän jälkeen ja juonut aamupalalla lasin maitoa, koulussa lounaalla toisen lasillisen ja seuraavan kerran juo iltapäivällä, kun tulee kotiin ja vessakäynnistä voi olla se 6-7 tuntia! ! Ja on kuitenkin juostu välitunnit, kävelty koulumatkat ja ehkä liikuntatuntikin ollut sinä päivänä. Vesipulloa olen tyrkyttänyt mukaan, mutta avaamattomana se tulee kotiin. Jonkun pitäisi olla sanomassa että juokaa.

Vierailija
11/28 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla laukesi migreeni aina niin, että pystyin olemaan koulussa loppuun ja sen jälkeen makasin kotona pimeässä.

Onko luokassa smartboard? Se voi ärsyttää herkimpiä. Myös ruoka-aineyliherkkyydet tai jos ei syö riittävästi koulupäivän aikana.

Toisaalta, jos kestänyt vasta hetken, voi olla joku kulkutauti, joka menee pian ohi.

Vierailija
12/28 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homekoulu... Ei kenelläkään ole koko ajan pää kipeä. Vatsakivut kuuluvat myös oireisiin. Oireet voivat tulla myös viiveellä.

Vierailija
13/28 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien tehtävä on viedä lapsi lääkäriin, jos on syytä huoleen. Pelkoon toteat ettei lääkäriä tarvitse pelätä, vaan lääkäri on avuksi. Olet itse luottavainen niin lapsi näkee ettei ole hätää.

Miltäköhän sinusta tuntuisi jos oireiden takaa paljastuisikin jotain vakavaa, joka olisi päässyt peruuttamattomaksi siksi ett.et vienyt lasta ajoissa lääkäriin? Suomessa sairastuu keskimäärin 50 lasta aivokasvaimeen joka vuosi....

Vierailija
14/28 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aivan isännän tyttäreltä, ikää nyt 10v ja 6v saakka ollut tuollainen, mitä minä häntä olen tuntenut. Ressaantuneena lapsi on juuri tuollainen epämääräisiä särkyjä valittava, taustalla heikko itsetunto, ei kunnollisia kavereita ja äitinsä vaihtuvat poikaystävät/asuinpaikan muutokset. Oireilee sitten meillä käydessään. Isot väkijoukot pelottaa, on ujo ja kiukuttelee herkästi, ei syö kunnolla.

En ole ennen törmännyt näin sulkeutuneeseen lapseen, mikä välillä osaa olla "normaali" ja kohta taas rypee alakulossa, koska on kateellinen jonkun toisen saamista tavaroista, kavereista tai huomiosta 🤔

Vierailija
15/28 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homekoulu... Ei kenelläkään ole koko ajan pää kipeä. Vatsakivut kuuluvat myös oireisiin. Oireet voivat tulla myös viiveellä.

Luulisi olevan muillakin lapsilla samoja ongelmia, tai työntekijöillä.

Vierailija
16/28 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella on tosi usein koulun jälkeen pää kipeä. Alkaa jo koulussa vikoilla tunneilla. Huonoa sisäilmaa olen epäillyt...

Vierailija
17/28 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä ressaa, kun kotona ei olekkaan niin paljon huomion keskipisteenä ja kehuttava, mitä koulupäivän aikana?

Tai kasvukipuja, äiti on tässä nyt kertoillu, että pikkusiskolla on ollut välillä maha ja pää kipeä ja sitten raukka itkeskelee..meillä kahdella isommalla on alkanu menkat jo 11v, joten varmaan liittyy jollain lailla hormonitoimintaan.

Ostinkin systerille sellaisen lämmitettävä pupujussin, jonka saa laittaa vatsan päälle, kun kipristelee. Lämpö on kuulemma helpottanut.

Omalta kohdalta en muista näitä kipristelyitä

Vierailija
18/28 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä koululääkärin tekemä näkötesti antoi hyvät tulokset, opettaja ei ole myöskään huomannut että lapsen  olisi takarivistä vaikeaa nähdä. Suvussani on migreeniä, mutta minun on vaikea uskoa että sitkeinkään lapsi lähtisi migreenissä ulos leikkimään... Ja sitten on vielä rinta/kylkivatsa-kivut, ei niitä mikään huono sisäilma selitä!  Aion nyt varata ajan yleislääkärille, pelkään vain tytön väittävän lääkärissä  ettei satu mihinkään  :(

Ap

Vierailija
19/28 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syksyllä koululääkärin tekemä näkötesti antoi hyvät tulokset, opettaja ei ole myöskään huomannut että lapsen  olisi takarivistä vaikeaa nähdä. Suvussani on migreeniä, mutta minun on vaikea uskoa että sitkeinkään lapsi lähtisi migreenissä ulos leikkimään... Ja sitten on vielä rinta/kylkivatsa-kivut, ei niitä mikään huono sisäilma selitä!  Aion nyt varata ajan yleislääkärille, pelkään vain tytön väittävän lääkärissä  ettei satu mihinkään  :(

Ap

Migreeniä on lievästä tosi vaikeaan kohtaukseen. Itse mä pystyn migreeniä potevana lievässä migreenissä olemaan kavereiden kanssa. Jos on rajumpi kohtaus, niin sitten ei onnistu.

Vierailija
20/28 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä se lääkäri lapsen vanhempaa uskoo eikä lasta, joka on yhtäkkiä parantunut vaivoistaan ;)