Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon tavallinen yleislääkäri ymmärtää aivojen toiminnasta?

Vierailija
10.01.2018 |

Kuinkahan paljon erikoistumattomalla yleislääkärillä tyypillisesti on tietoa aivojen toiminnasta, jos ajatellaan varsinkin psykiatristen potilaiden hoitamisen kannalta relevantteja kysymyksiä? Erityisesti: Paljonko tavallinen yleislääkäri mahtaa ymmärtää aivojen lukuisista reseptorijärjestelmistä ja niihin vaikuttavien lääkeaineiden farmakologiasta?

MTV:n uutisen mukaan erikoistumaton yleislääkäri korvaa psykiatrian erikoislääkärin yhä useammin psykiatrisessa erikoissairaanhoidossa, koska psykiatreja on niin vaikea saada rekrytoitua julkisen puolen psykiatrisille poliklinikoille:

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/yleislaakari-korvaa-psykia…

Itse olen vähän huolestunut, enkä vähiten omien huonojen kokemusteni takia...

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko ap parempi olo?

Jos ei ole edes lukion bilsan kursseja kahlannut, ei kannata kimottaa.

Harmittaako, ettei dg ollutkaan tarkkaavaisuus vaan harhaluuloisuus? Meni muuten nappiin näin vierestä katsoen.

Vierailija
22/27 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo kohta 70-vuotias enkä enää vuosikymmeniin ole luottanut yleislääkäreiden valmiuksiin parantaa sairaita (tunnetut/tunnustetut erikoislääkärit - joiden vastaanotolle on kuukausien jonotukset - ovat asia erikseen). Yleislääkäri voi tietysti esim. uusia jtkn reseptejä tai antaa muutaman päivän sairauslomaa nuhakuumeen vuoksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se yleislääketiede ole ihan samalla tavalla erikoistumisala kuin psykiatria?

Ei ole,psykiatrit voivat toimia myös yleislääkäreinä,psykiatria on jatkokoulutus

Vierailija
24/27 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrit eivät ymmärrä aivojen toiminnasta tuon taivaallista, kun kehtaavat vieläkin jauhaa mm. serotoniiniteoriasta, vaikka koko teoria on kumottu jo vuosikymmeniä sitten. Minulle eräs psykiatri totesi ettei tiedä Zeldox-nimisestä lääkkeestä yhtään mitään. Se siitä asiantuntemuksesta. Ovat pillerien puskijoita, eivät mitään muuta. 

SSRI/SNRI ja antipsykoottisten lääkkeiden on todettu aiheuttavan vaurioita aivojen neurotrasmittereihin sekä dopamiini -ja serotoniinireseptoreihin. Ettekö viitsi edes sen vertaa etsiä tietoa luotettavista lähteistä, ja lukea tutkimuksia jotka eivät ole lääketehtaiden sponsoimia ja totaalisen valheellisia. Itse olen yksi näistä harhaanjohdetuista hömelöistä, joka uskoi jokaikisen sanan jota nämä puoskarit suolsivat suustaan.

Näiden lääkkeiden takia olen nyt hieman päälle parikymppisenä työkyvyttöyyseläkkeellä, koska ne aiheuttivat lukuisia eri vaurioita aivojen eri osiin, mm. muistini ja keskittymyskykyni ovat paljon huonommat kuin aiemmin. Ihan turha lässyttää, että masennus tai muukaan ns. mielensairaus aiheuttaisi mitään tällaista. PSSD:stä puhumattakaan. Googlettakaa ihmisten kokemuksia näistä lääkkeistä, tapauksia on lukemattomia eri puolilla maapalloa.

Vierailija
25/27 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatria on ihmisoikeusrikkomus kirjoitti:

Psykiatrit eivät ymmärrä aivojen toiminnasta tuon taivaallista, kun kehtaavat vieläkin jauhaa mm. serotoniiniteoriasta, vaikka koko teoria on kumottu jo vuosikymmeniä sitten. Minulle eräs psykiatri totesi ettei tiedä Zeldox-nimisestä lääkkeestä yhtään mitään. Se siitä asiantuntemuksesta. Ovat pillerien puskijoita, eivät mitään muuta. 

SSRI/SNRI ja antipsykoottisten lääkkeiden on todettu aiheuttavan vaurioita aivojen neurotrasmittereihin sekä dopamiini -ja serotoniinireseptoreihin. Ettekö viitsi edes sen vertaa etsiä tietoa luotettavista lähteistä, ja lukea tutkimuksia jotka eivät ole lääketehtaiden sponsoimia ja totaalisen valheellisia. Itse olen yksi näistä harhaanjohdetuista hömelöistä, joka uskoi jokaikisen sanan jota nämä puoskarit suolsivat suustaan.

Näiden lääkkeiden takia olen nyt hieman päälle parikymppisenä työkyvyttöyyseläkkeellä, koska ne aiheuttivat lukuisia eri vaurioita aivojen eri osiin, mm. muistini ja keskittymyskykyni ovat paljon huonommat kuin aiemmin. Ihan turha lässyttää, että masennus tai muukaan ns. mielensairaus aiheuttaisi mitään tällaista. PSSD:stä puhumattakaan. Googlettakaa ihmisten kokemuksia näistä lääkkeistä, tapauksia on lukemattomia eri puolilla maapalloa.

Tämä se av live sketsi yllä, ylläpito ihan pikkusen idiootti😆

Vierailija
26/27 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatria on ihmisoikeusrikkomus kirjoitti:

No, juoppo ei päässyt työkyvyttömäksi... Nillitys jatkuu, kun sekopäiden on tapaista. Suuri kärsimys on hällä juu.

Vierailija
27/27 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä psykiatriakaan tajua, ks toinen nillitys😆

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi