Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä (raskaus)

Vierailija
10.01.2018 |

Tänään 6+3.Olin ajatellut varailla ensimmäistä neuvola-aikaa juuri näinä päivinä, kun nyt sitten tänään iltapäivällä tunsin jotain hulahtavan vauhdilla> vessaan ja verta tuli reippaasti. Vuotoa tuli noin puolen tunnin ajan, viimeisenä tummanpun.verihyyrymä ja sitten lakkasi yhtä nopeasti kuin oli alkanutkin.Minkäänlaisia kipuj/tuntemuksia ei ollut eikä ole vieläkään.Mitään ei ole enää vuotanut.Mitään kudoskappaleita en erottanut vuodosta.

Nyt mietin mitä tehdä.Varaanko kuitenkin aamusta ekan neuvola-ajan, jonka voin sitten perua jos ei tarvikaan (vaikka selvältä keskenmenolta tämä vaikuttaakin, realisti kun olen). Kannattaako ekaa ultraakaan yksityiselle varata ns.turhaan?

Joo vaikeaa on, mutta kun oon niin alussa etten ollut edes kertonut raskaudesta kellekään, joten en vo/halua kysellä keltään tutulta raskaanaolevilta/-olleilta vinkkejä.Tämä oli siis ensimmäinen raskauteni ja nyt ihan ulalla miten asiat toimii. Ei ole tuttuja juttuja mulle, vaan ihan hepreaa.Täältä luulisi ainakin kokemuksia saavan ja vinkkejä, vaikkei kukaan lääkäri olekaan.

Huomenna soitan aamulla neuvolaan ja kysyn miten menetellä.Mutta onko jollakulla kokemuksia, lohdun sanoja? Sen tiedän että siskoni vuosi molemmissa raskauksissa verta, ja terveet tytöt tuli, mutta nyt ahdistaa...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis koitin jo heti vuodon alettua soittaa neuvolaan mutta puhelinpalvelu oli juuri mennyt kiinni. 😢 Päivystyksedtä nauraisivat pihalle kun vuoto siis lakkasi ja nyt ihan normaali olo.

t.ap

Vierailija
2/22 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy paikkakuntasi naistentautien päivystyksessä. Siellä ultraavat ja selviää kuinka kävi.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha kai sinne neuvolaan on soittaa. Käy terveyskeskuksessa.

Vierailija
4/22 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee parin päivän päästä uusi raskaustesti.

Ei siellä neuvolassakaan voida mitään muuta tehdä.

Vierailija
5/22 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en viitsisi "turhaan"sairaalareissua tehdä. Täytyy tehdä testi muutaman päivän päästä, ja seurailla tilannetta ja vointia. Ehkä varaan ajan yksityiselle ultraan ensi viikolle ja soitan huomenna heti aamusta neuvolan "neuvontapuolelle". Jos ei pahoja kipuja/oireita tule enne sitä. Nyt olo täysin ok.

Kiitos kaikille jotka vaivautuivat vastaamaan 😊 olette ihania, kaikkea hyvää teille ja virtuaalihalauksia

Vierailija
6/22 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos testi näyttää muutaman päivän kuluttua miinusta täytyykö mihinkään ns.jälkitarkastukseen mennä jos vointi hyvä. Niin alussa oltiin kuitenkin. Vaiko uutta yritystä vaan tulemaan ☺

Vierailija
7/22 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä päivystykseen voi soittaa ja kysyä neuvoa. Käskevät sitten joko odottaa huomiseen tai pyytävät käymään jos tilanteesi sitä vaatii.

Vierailija
8/22 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varasin vastaavassa tilanteessa ajan yksityiselle gynelle. Siellä todettiin keskeytynyt keskenmeno ja sain lähetteen sairaalaan kohduntyhjennystä varten.

Vierailija
9/22 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että tyhjennyksestä huolimatta testi näytti positiivista 2 kk jälkeen, kun ensimmäiset kunnon kuukautiset olivat tulleet. Eli raskaustestiin ei voi luottaa. Viestin 8 kirjoittanut

Vierailija
10/22 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle ultraan, saat varmistuksen,

Vierailija
11/22 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että tyhjennyksestä huolimatta testi näytti positiivista 2 kk jälkeen, kun ensimmäiset kunnon kuukautiset olivat tulleet. Eli raskaustestiin ei voi luottaa. Viestin 8 kirjoittanut

Siis näytti negatiivista vasta 2kk jälkeen

Vierailija
12/22 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi maksaa yksityisestä? Kyllä tuossa tilanteessa kuuluu päästä joko päivystykseen tai huomenna terveyskeskukseen.

Vierailija
13/22 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta pk seudulla ei pääse minnekkään tarkistukseen. Ne käskee ottaa särkylääkettä ja pärjäile!

Soita neuvolaan ja käy siellä. Saat sitä kautta ilmasen ultran. Ja hei btw, itse vuodin monta kertaa ja paaaljon. Niin paljon ettei siteet riittäny ja oon nyt edelleen 37vk raskaana (:

Vierailija
14/22 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta kokemuksesta pk seudulla ei pääse minnekkään tarkistukseen. Ne käskee ottaa särkylääkettä ja pärjäile!

Soita neuvolaan ja käy siellä. Saat sitä kautta ilmasen ultran. Ja hei btw, itse vuodin monta kertaa ja paaaljon. Niin paljon ettei siteet riittäny ja oon nyt edelleen 37vk raskaana (:

Joo meidänkään kaupungissa ei takuuvarmasti tällaisessa tilanteessa (rv6,verta ei enää tule, vointi suorastaan hyvä eikä minkäänlaisia kipuja) nopsaan hoitoon pääse kunnalliselle. Turha mennä päivystykseen pois käännytettäväksi kun voi maata kotisohvallakin.

Mutta soitanpa heti aamulla neuvolan terveydenhoitajalle jos saisin neuvontaa ☺ ja yksityiselle ultra-aikaa viimeistään ensi viikolla varmistamaan tilanne. Taloudellinen tilanne on hyvä eli ei harmita tosiaan käydä yksityisellä.

Sitten soitan vinkkienne mukaan päivystykseen/naistentaudeille jos kivut/vuoto lähtee käsistä.

Kiitos avusta kaikille

Vierailija
15/22 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä keskustelun aloittaja. Soitin aamulla neuvolan neuvontapuolelle. Vuodon määrän ja kirkkauden perusteella ei hoitajan ääni kuulostanut ollenkaan toiveikkaalta. Sanoi, ettei kotitestien tekemisestä ole tässä vaiheessa mitään apua. Kertoi, että mitään ei välttämättä tarvitse tehdä, mutta jos haluan varmistuksen asialle, voin ensin ottaa yhteyttä omaan terveyskeskukseen ja sitten sitä kautta naistentaudeille.

Olen kokopäivätyössä joten ei napannut soittaa ensin terv.keskuksen ajanvaraukseen aikaa yrittämään ensin sinne ja sitten käynti sinne naistentaudeille. Mitä pomollekin sanoisin poissaolojeni syyksi (en halua kertoa). Päätin siis soittaa yksityiselle ja varata ultran tälle illalle. En olisi millään jaksanut odottaa ensi viikkoon tai edes huomiseen.

Töiden jälkeen menin ultraan. Siellä lääkäri totesi: "katso, kyllä täällä sikiö on kohdussa."

Sykekin löytyi, ja koko vastasi viikkoja. En ollut uskoa korviani. ❤ Olen niin onnellinen ja pöllämystynyt kun olin varautunut huonoihin uutisiin.

Lääkäri kertoi että vuodot on suht yleisiä alkuraskaudessa, ja että mitään huolestuttavia verenvuotoja ei kohdussani näkynyt. Epäili liittyvän istukan kehittymiseen.

Eli jos joku tätä vielä lukee vastaavasaa tilanteessa, niin toivoa on näköjään aina 💕

16/22 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla ap, että kaikki onkin hyvin! Kaikkea hyvää jatkoon 💗

Vierailija
17/22 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mulla kävi just vähän aika sitten noin!

Oisinko ollut rv12+jotain (pari päivää nt-ultran jälkeen) kun aloin yhtäkkiä vuotaa runsaasti kirkkaanpunaista verta. Vuoto kesti noin puoli tuntia, tiputteli vielä seuraavan yön. Ei hyytymiä, ei kipuja. Päivystyksessä oltiin sitä mieltä, että joku verisuoni varmaan katkesi.

Nyt menossa rv17 ja pikkuisella kaikki hyvin, just tänään neuvolassa kuunneltiin sydänäänet. :)

Vierailija
18/22 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee parin päivän päästä uusi raskaustesti.

Ei siellä neuvolassakaan voida mitään muuta tehdä.

Raskaustesti ei välttämättä näytä negatiivista tulosta pitkään aikaan vaikka keskenmeno olisikin tullut.

Itselläni oli keskeytynyt keskenmeno (keskenmeno ilman mitään vuotoa), joka löydettiin yksityisellä varhaisultrassa viikolla 9 . Raskaus oli päättynyt jo viikolla 6... Tyhjennettiin lääkkeellisesti marraskuun lopussa ja vielä kuukautta myöhemmin raskaustesti oli positiivinen, koska istukkahormoni saattaa poistua elimistöstä tosi hitaasti.

Keskenmeno on valtavan surullinen kokemus, otan osaa ap.

Vierailija
19/22 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa ap! Onnea suunnattomasti!

Aina on toivoa ja raskaudessa kun kaikki tarkottaa kaikkea ja mikään ei mitään.

T:Se myös vuotanut, nyt viimisillään

Vierailija
20/22 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä keskustelun aloittaja. Soitin aamulla neuvolan neuvontapuolelle. Vuodon määrän ja kirkkauden perusteella ei hoitajan ääni kuulostanut ollenkaan toiveikkaalta. Sanoi, ettei kotitestien tekemisestä ole tässä vaiheessa mitään apua. Kertoi, että mitään ei välttämättä tarvitse tehdä, mutta jos haluan varmistuksen asialle, voin ensin ottaa yhteyttä omaan terveyskeskukseen ja sitten sitä kautta naistentaudeille.

Olen kokopäivätyössä joten ei napannut soittaa ensin terv.keskuksen ajanvaraukseen aikaa yrittämään ensin sinne ja sitten käynti sinne naistentaudeille. Mitä pomollekin sanoisin poissaolojeni syyksi (en halua kertoa). Päätin siis soittaa yksityiselle ja varata ultran tälle illalle. En olisi millään jaksanut odottaa ensi viikkoon tai edes huomiseen.

Töiden jälkeen menin ultraan. Siellä lääkäri totesi: "katso, kyllä täällä sikiö on kohdussa."

Sykekin löytyi, ja koko vastasi viikkoja. En ollut uskoa korviani. ❤ Olen niin onnellinen ja pöllämystynyt kun olin varautunut huonoihin uutisiin.

Lääkäri kertoi että vuodot on suht yleisiä alkuraskaudessa, ja että mitään huolestuttavia verenvuotoja ei kohdussani näkynyt. Epäili liittyvän istukan kehittymiseen.

Eli jos joku tätä vielä lukee vastaavasaa tilanteessa, niin toivoa on näköjään aina 💕

Hei aivan ihana juttu, että kävi näin hyvin! Onnea tulevasta pienestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme