Mitä tehdä (raskaus)
Tänään 6+3.Olin ajatellut varailla ensimmäistä neuvola-aikaa juuri näinä päivinä, kun nyt sitten tänään iltapäivällä tunsin jotain hulahtavan vauhdilla> vessaan ja verta tuli reippaasti. Vuotoa tuli noin puolen tunnin ajan, viimeisenä tummanpun.verihyyrymä ja sitten lakkasi yhtä nopeasti kuin oli alkanutkin.Minkäänlaisia kipuj/tuntemuksia ei ollut eikä ole vieläkään.Mitään ei ole enää vuotanut.Mitään kudoskappaleita en erottanut vuodosta.
Nyt mietin mitä tehdä.Varaanko kuitenkin aamusta ekan neuvola-ajan, jonka voin sitten perua jos ei tarvikaan (vaikka selvältä keskenmenolta tämä vaikuttaakin, realisti kun olen). Kannattaako ekaa ultraakaan yksityiselle varata ns.turhaan?
Joo vaikeaa on, mutta kun oon niin alussa etten ollut edes kertonut raskaudesta kellekään, joten en vo/halua kysellä keltään tutulta raskaanaolevilta/-olleilta vinkkejä.Tämä oli siis ensimmäinen raskauteni ja nyt ihan ulalla miten asiat toimii. Ei ole tuttuja juttuja mulle, vaan ihan hepreaa.Täältä luulisi ainakin kokemuksia saavan ja vinkkejä, vaikkei kukaan lääkäri olekaan.
Huomenna soitan aamulla neuvolaan ja kysyn miten menetellä.Mutta onko jollakulla kokemuksia, lohdun sanoja? Sen tiedän että siskoni vuosi molemmissa raskauksissa verta, ja terveet tytöt tuli, mutta nyt ahdistaa...
Kommentit (22)
Testi voi näyttää viikkokaudet vielä positiivista keskenmenon jälkeen, eli typerintä on "odottaa pari päivää ja tehdä uusi testi." Kannattaa soittaa neuvolaan ja kysyä sieltä. Itse keskenmenon kokeneena 8 viikolla voin kuitenkin sanoa, että silloin vuodin päivätolkulla ja makasin sängynpohjalla, kun koski aivan törkeästi. Tuo siis voi olla ihan muutakin vuotoa, tosin runsas, kirkas (tuore) vuoto yleensä valitettavasti on huono merkki. Ei tietenkään aina.
Kiitos! Ja kiitokset teille eilen minua neuvoneille ja tsempanneille ❤
Sen tämä kokemus muutti, että aion nyt viikonloppuna kertoa vanhemmilleni ja sisaruksilleni että olen raskaana koska oli kamalaa miehen kanssa tai oikeastaan yksin (mieheni oli juuri työmatkalla)panikoida ja miettiä mitä ihmettä teen. Enkä halunnut äidilleni soittaa tänä aamuna että "Olinpa muuten hetken raskaana mutta en ehkä enää.Mitä teen?"
En ollut halunnut kertoa siis vielä näin aikaisessa vaiheessa kellekään raskaudestani mutta nyt kerron. Nimenomaan HALUAN että mulla on tukiverkko ympärillä heti jos jotain negatiivista tapahtuu.