*-*- SYYSVÄEN-04 PÄÄSIÄISHÖPINÄT -*-*
Kommentit (46)
Onpa kyllä tosiaan sitkas tämä flunssa. Havahduin siihen, että on viides sänkypäivä. Tänään on ihan pakko käydä pari tuntia toimistossa tekemässä pari rästihommaa. Ibumaxia naamaan ja kyllä se siitä. Tuntuu kyllä vielä aika huteralta olo.
Lapset mässyttävät mämmiä naamaan innoissaan. Antsakin maistoi sitä eilen ensimmäistä kertaa ja nyt oli jo jälkiruoaksi osoittelemassa. Suklaankin makuun on poika päässyt....Isommat eivät vielä parivuotiaina olleet karkkia tai suklaata maistaneetkaan, mutta kaipa tämä sitten pienimmän kohdalla menee näin.
Nyt mentävä!
Mukavaa pääsiäistä siskot!
SaaMa
Pojat on ulkona ja typy nukkuu..possupaisti uunissa,samassa perunat,porkkanat ja sipulit..voi vaan olla ja odotella :-)
Eilen oli kivaa Enkelin luona,lapsukaiset leikkivät nätisti yhdessä ja saatiin rauhassa kahvitella :-)
Kahviteltu ja herkuteltu onkin,Taas!!!Pitää heti ti ottaa kurinpalautus!!
Taisin ostaa " vähä" liikaa munia....JA kaverit toi myöhäseks synttärilahjaks isonevyn suklaata ja punkkupullon...
Meilläkin typy sai tänää oman,pienen suklaa munan..voi ku tykkäs!
Vertauksena poika oli 2½v ku sai eka kerran suklaata..Saamuskahan se tästä lattokin..PAranemista pohjoseen!Kurja nämä pyhät sairastaa
:-(
TiPi:Älä siitä pottailusta huoli..Poika oli yli2v enneku suostu siihen istumaa...ja kun eka kakka tuli sanoi:Kato äiti,tuli banaani...että osasi jo hyvin puhua ;-) Mutta ennen 3v:tä oli täyskuiva eikä vahinkoja tullu..Että kaikki ajallaan!Sillähän mä niin yllätyny olinki ku typy halus potalle..mun ajatus et ai nyt jo!
jatu
Täällä on niin tylsää, että. Ja muutenkin laiskottaa ja väsyttää vaikka Onni nukkui hyvin yön. Kunhan sain ensin nukkumaan illalla.. Anoppi se ei tajua, että niitä vauhdikkaimpia leikkejä ei olis hyvä just ennen nukkumaan menoa harjoittaa. Onni nukkui heräämättä 20.30-7 eli tunnin pidempi yö kun kahteen viikkoon normaalisti. Ja eiliset päikytkin oli 3h. Tänäänkin yli 2h. Eli osaa meidän poika sittenkin nukkua.
Onni oli aamulla ja päikyiltä herätessä aika kuuma. Mutta perälämpö (kauniisti sanottu;) oli 37,9 eli aika normaali kai.
Sitkeitä tauteja liikkellä, kun ei Saamuskakaan ole vielä tervehtynyt. Paranemista sinne päin! Veljen poika oli viikko sitten vähän oksennustaudissa samoin kun vanhempansa. Nyt oli taas vähän ruikulla kun oli pari yötä toisen mummun ja papan luona, jossa nyt jyllää tauti. Oulussa kai sitä on ollut myös kovasti liikkeellä.
Jatu: Juu, mä en ota yhtään stressiä pottailusta. Äiti vaan siitä aina mainitsee silleen vihjaavasti;) Omatoimisesta syömisestäkin se on varmaan eri mieltä. Aina jos antaa ruuan silleen, etten minä ole paikalla, kertoo sitten, että Onni _ihan itse_ söi. Ja kun minä sitten aina syötän. Huono äiti, juu juu. Kyllä mäkin annan pojan lappaa ruokaa suuhun mutta siinä menis ikä ja terveys, jos sitä odottais. Ja puuroaikaan Onni vaatii sokerikupin, jota hämmentää, kun minä syötän. Ei yritäkään syödä itse.
Miesten kommenteista. Mun mies on joko tajunnut, miten voi yrittää miellyttää naista tai sitten sille kelpaa mikä tahansa kehäraakki vaimoksi;) Mun tukka on tätä nykyä ihan hirveä. Yritän kasvattaa ja se on liian pitkä lyhyeksi mutta liian lyhyt pitkäksi tukaksi. (onneksi ke pääsen kampaajalle väriin ja leikkaukseen, kun viime kerrasta on puoli vuotta!) Mies totes tänäänkin kun mun tukka oli todella karsean näköinen, että tuohan on tosi siisti. Pieleen menee nuo kommentit;) Ei tehoa muhun.
No, jokohan tämä riittää pinon kasvatukseksi. Huomenna junalla Ouluun, ihanaa pääsee takaisin normaaliin elämään.
T-P
Monta kertaa päivässä luen viestejä, mutten saa kirjoitettua mitään.
Lapset oli eilen ulkona tuntitolkulla. Ensin aamupäivällä mummin kanssa yli tunnin. Sitten iltapäivällä 1,5h ja mies haki suoraan ulkoa ja toi meidän taloyhtiön pihalle jossa oltiin pari tuntia ainakin. Ihanaa, kun viihtyivät. Grillauskausi avattiin, vaikka vesisade yllätti hetkeksi. Onneksi vain hetkeksi.
Tänään on setvitty asioita miehen kanssa, mutta tuskin mitään ratkaisevaa saatu aikaiseksi. Mua vaan nykyään ahdistaa tää elo, vaikka aikaisemmin olin ihan ok lähes vastaavaan tilanteeseen. Ehkä nyt korostuu jotkut asiat enemmän. En tiedä.
En muistakaan mitään kommentoitavaa. Lähden takaisin telkkarin ääreen...
T: Ynis
Tauti armahti Väkkärän - nou moor ripuli&oksennus. Vikat löysät tuotti torstai aamuna. Rohjettiin mökille pariksi päiväksi, en siis päässyt heti kertomaan tätä riemua :)
Kiitos, kun olette jaksaneet kannustaa, mahatauti on viheliäinen seuralainen. Ei sillä, että muut tauditkaan kivoja olisi, mutta silti.
I' ll be back, alkavalla viikolla ehkä kyllästymiseen asti :) Ukko-kulta on melkein koko ensi viikon reissussa.
että kun olin tekemässä tutkimusta yhdessä ekaluokassa siellä oli kiertävä kirkon pääsiäisnäytelmä. Harvinaisen hyvä nukketeatteri. Lapset, ne vilkkaimmatkin istui hievahtamatta, melkein tunnin. Tuosta aiheesta on minusta todella haastavaa saada vetoava ja samalla " oikein menevä" esitys, joka tuo esille oikean sanoman, muttei näyttäydy lapsille ahdistava eikä toisaalta vesitä asiaa.
Tuli vain mieleen, kun luin nuo omat traditioni, joihin ei siis liittynyt suoraan mitään itse asiaan viittaavaa....
että näin eteenpäin
hk igen