Miten lisätuloja nopeasti
Tilanne on se, että minua odottaa hyväpalkkainen työ, joka kuitenkin alkaa vasta maaliskuussa. Siihen asti pitää pärjätä epäsäännöllisillä osa-aikatyön tuloilla, jotka on keskimäärin 700e kuussa. Kun asuntolainaa lyhentää 500e kuussa ja maksettavana on vielä sähköt, vesi, puhelinlaskut, opintolaina, lapsiperheen ruoat ja muut menot, niin lisätuloja tarvitaan.
Ensin masennuin ja panikoin, mutta sitten päätin selvitä. Otan kiitollisena kaikki ideat vastaan, miten saan mahdollisimman nopeasti lisätuloja?
Kommentit (12)
Onko vahva selkä, onko kuorma-auton ajokortti, onko taksiliite henkilöautokortissa, oletko pätevä ravintolan ovimieheksi, oletko hyvä ihmisten kanssa vai paremminkin hyvä asioiden kanssa?
Tuosta avauksesta ei selviä edes miltä elämänalueelta ne opinnot ovat, joiden velkoja nyt hoidetaan.
Mä tein aikanani pientä bisnestä kirppismyynnillä. Tietysti omat tarpeettomat ensin pois, mutta myös niin, että ostin halvalla ja myin kalliimmalla pois. Vaatii kiertelyä kirppareilla ja kierrätyskeskuksissa ja vanhan tavaran kaupoissa, ja tietämystä esim. Desingnista ja antiikista, mutta ala kiinnostaa mua muutenkin. Kirppispöytää ei kannata vuokrata, vaan myydä Facebookissa. Ei tossa hirveisiin summiin pääse käsiksi, mutta ruokarahoja tienattiin kyllä.
Myy tavaraa. Kyllä sulla varmaan jotain arvokasta on tyhjän panttina. Myy pois ja sit ku on rahaa, niin osta uus jos tarvii.
Vierailija kirjoitti:
Mä tein aikanani pientä bisnestä kirppismyynnillä. Tietysti omat tarpeettomat ensin pois, mutta myös niin, että ostin halvalla ja myin kalliimmalla pois. Vaatii kiertelyä kirppareilla ja kierrätyskeskuksissa ja vanhan tavaran kaupoissa, ja tietämystä esim. Desingnista ja antiikista, mutta ala kiinnostaa mua muutenkin. Kirppispöytää ei kannata vuokrata, vaan myydä Facebookissa. Ei tossa hirveisiin summiin pääse käsiksi, mutta ruokarahoja tienattiin kyllä.
Riskitön muunnelma halvalla ostoon: Kysy (iäkkäämmiltä) sukulaisilta, onko heillä tavaraa, josta haluavat luopua. Lupaa, että laitatte tuoton puoliksi. Ihmisillä on nykyään valtavasti arvokastakin tavaraa, jota he eivät tarvitse, mutta eivät itse viitsi tai jouda laittaa myyntiin.
Hae tekemään keikkaa ruokakauppaan tai ravintolaan, jos asut jossain suuremmassa kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riskitön muunnelma halvalla ostoon: Kysy (iäkkäämmiltä) sukulaisilta, onko heillä tavaraa, josta haluavat luopua. Lupaa, että laitatte tuoton puoliksi. Ihmisillä on nykyään valtavasti arvokastakin tavaraa, jota he eivät tarvitse, mutta eivät itse viitsi tai jouda laittaa myyntiin.
Aika törkeää ikäihmisten hyväksikäyttöä, jos arvotavarasta myyntiprovikka 50%. Kuka kehtaa sukulaistaan noin nylkeä? Eri asia, jos henkilö itse tätä ehdottaisi. Omaiset saattavat tehdä tutkintapyynnön kavalluksesta, jos arvotavarat kuppaat tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Aika törkeää ikäihmisten hyväksikäyttöä, jos arvotavarasta myyntiprovikka 50%. Kuka kehtaa sukulaistaan noin nylkeä? Eri asia, jos henkilö itse tätä ehdottaisi. Omaiset saattavat tehdä tutkintapyynnön kavalluksesta, jos arvotavarat kuppaat tuolla tavalla.
Oletat siis muitta mutkitta, että "iäkkäämpi" tarkoittaa seniiliä vanhusta, eikä esim. sellaista, jolle on tavaraa kertynyt. Keski-ikäisillä aktiiviväestöön kuuluvilla sitä liikaa tavaraa on usein siksi, että kaksi aikuista on lyönyt hynttyyt yhteen ja silloin niitä Hackmaneja ja Mielejä on tuplamäärä tarpeeseen nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletat siis muitta mutkitta, että "iäkkäämpi" tarkoittaa seniiliä vanhusta, eikä esim. sellaista, jolle on tavaraa kertynyt. Keski-ikäisillä aktiiviväestöön kuuluvilla sitä liikaa tavaraa on usein siksi, että kaksi aikuista on lyönyt hynttyyt yhteen ja silloin niitä Hackmaneja ja Mielejä on tuplamäärä tarpeeseen nähden.
Näitä aikuisena yhteenmuuttaneita ei varmaan kovin montaa yhdestä suvusta löydy ja silloinkin normaali ihminen hankkiutuu tarpeettomasta ja ylimääräisestä rojusta eroon muuton yhteydessä. Jos ei, niin kyseessä on hamstraaja, jonka tarvitsema apu ei ole tavaran myynti. Mitä arvoa on jollain vuosikymmeniä vanhalla sähkölaitteella?
Yhdistin kaikki löytämäni ja keksimäni vinkit yhdeksi listaksi:
http://kukkaronrouva.fi/25-toimivaa-keinoa-ansaita-lisatuloja/
Itse saan pieniä lisätuloja täyttämällä erilaisia kyselyjä, noin 100e kuukaudessa tulee ekstraa. Kyselyt on kaikki suomeksi ja liittyvät erilaisiin ajankohtaisiin asioihin tai esim. tuotteisiin, josta haluavat tietää mielipiteitä. Enemmänkin mahdollista saada rahaa tämän kautta, jos englanti sujuu ja haluaa tehdä erinäisiä tehtäviä sivuston kautta. Luotettava on, maksut tullu mulle aina ajallaan.
Pyydä lyhennysvapaata pari kuukautta. Monissa pankeissa onnistuu se ihan automaattisesti netin kautta ilman muuta yhteydenottoa. Vie tarpeettomat tavarat kirpputorille, ja arvokkaampaa tarpeetonta voit myydä netissä (tori tai fb:n kirpputorit).