Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylåkouluikäisten/lukiolaistenne vrk-rytmi?

Vierailija
09.01.2018 |

Eli mihin aikaan käyvät yöpuulle, heräävät aamuisin jne, siis arkisin varsinkin?
Tuntuuko, että saavat tarpeeksi unta ja mistä moinen päätelmä, suuri(n) osa ihmisistä, varsinkin teineistä, nukkuu liian vähän mikä taas näkyy mm oppimisessa ym. On aika suolesta ja ristiriitaista, että neurologisesti aivojen unentarve kasvaa ja suurenee murrosiässä taaperon tasolle ollessaan n.10-11h/yö (lainatakseni erään neuropsykologin sanomaa koulutustilaisuudessa) ja samalla aivot muuten valvottaisi illalla/yöllä vaikkei aamulla saisikaan nukkua pitkään. Ja toisaalta taas se pitkään nukkuminen ei korvaa sitä yöllä saatua, riittävää, unta.

Eli vastuu tässä(kin) (kasvatus)asiassa on vanhemmilla!!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kysyy?

Vierailija
2/12 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat ihan itse päättää. 

Kaksi on jo kirjoittanut ylioppilaaksi erinomaisin arvosanoin, joten en näiden nuorempienkaan kanssa muuta linjaa. 

Uskon, että oma säätely on jo luotu eli ei ole minun asiani komentaa nukkumaan. Omaan huoneeseen kyllä vaihtelevasti, jos kotona ovat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksäsluokkalainen tyttö nukkuu viikolla aivan liian vähän, keskimäärin varmaan 7 tuntia yössä. Käy kyllä useimmiten ajoissa nukkumaan, mutta uni ei vain tule. Aamulla herää jo n. 6.30, jos menee kahdeksaan kouluun, eli lähelle puolta yötä menee nukahtaminen. Viikonloppuisin nukkuu pitkään ja kyllä se uni aamupäivälläkin on ihan hyvää ja syvää. Ei sillä ole merkitystä, mihin aikaan kunnon unet nukkuu. Koulu sujuu loistavasti vähästä nukkumisesta huolimatta.

Vierailija
4/12 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yläkoululainen ja menen nukkumaan hyvin vaihdellen 22.00-01.00, mutta ehkä keskimäärin 23.00 ja herään arkisin aina 6.40.

Vierailija
5/12 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen tuo "kuka kysyy" vastaus...

Vierailija
6/12 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Edelleen epäselvää kuka täällä paasaa.

Vierailija
7/12 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ihan lukiolaisena itse kommentoida. Nukun arkisin 7-9 tuntia. Yleensä noin kahdeksan. Viikonloppuisin nukun vähintään 9 tuntia, joskus jopa 12 tuntia. Pidän nukkumisesta sekä unien näkeminen on yksi lempi asioistani, jonka takia tykkään nukkua paljon. Asun omillani joten ei ole ketään herättelemässä :)

Vierailija
8/12 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiojannu. Nukkuu 00-01  - 07-08 ja tulee koulusta, syö, ottaa tunnin päikkärit ja lähtee harrastuksiinsa tai kavereidensa kans/ovat meillä.

Vierailija
9/12 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

16v poika nukkuu arkisin varmasti liian vähän, mutta kun ei saa ajoissa unta. Aina nukkunut vähän/huonosti.

Vierailija
10/12 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä eikä kiinnosta.

Vierailija
11/12 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petra Karoliina Viljamaa synt. 1.1.80 Lahdessa.

Vierailija
12/12 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petra Karoliina Viljamaa synt. 1.1.80 Lahdessa.

En usko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän