Yltiömustasukkainen mies, rajoittaminen, mitä tää on??
Mulla aiemmat miehet olleet ihan "normaaleja" eli eivät mitenkään kovin mustasukkaisia joten olen edellisten suhteiden aikana tavannut ystäviäni, käynyt ulkona, baarissakin laulamassa ym. Mulla myös miespuolisia kavereita Facebookissa, osa jotain säätöjä menneisyydestä, osa vaan tuttuja. Joidenkin kanssa joskus messengerissä vaihdetaan kuulumisia.
Aloitin tapailemaan tätä nykyistä miesystävääni 4kk sitten. Heti en huomannut kummempaa mustasukkaisuutta kunnes sitä rupesi ilmenemään. Hänen mielestään minkäänlaisia exiä ei tarvitse pitää kavereinaan ja kaikki välit katkaistaan, exät estoon jos eivät muuten jätä rauhaan. Mun mielestäni taas exän kanssa voi olla kaveri aivan hyvin. Facebookista pitäisi potkaista välittömästi pihalle kaikki miespuoliset joiden kanssa on joskus kirjoitellut.
Mies itse välillä työmatkoilla, sinä aikana olen käynyt naispuolisen ystävän kanssa karaokessa. Siitä nyt sitten riitaa, että ei karaokeen tarvitse mennä ilman häntä. Eikä mihinkään. Joka paikkaan pitäisi mennä yhdessä. Karaokekaverit olleet ihmeissään kun sanoin, että en voi enää käydä.
En ikinä ole kokenut tämmöistä kontrollointia tai rajoittamista enkä oikein tiedä miten tuohon pitäisi suhtautua. Vaistoni kai yrittää kertoa mulle, että kohta mut on eristetty muista mutta toisaalta tiedän paljon pareja jotka todella tekevät kaiken yhdessä. Koska alan sokeutumaan tilanteelle ja kaverit hokee, että miesystäväni käytös ei ole normaalia niin kysyisin nyt teidän mielipiteitä ja kokemuksia. Kuulostaako tuo miltä?
Kommentit (33)
Pakko olla provo, ei noin vitun tyhmää voi olla.
Oletteko mistä päin?
Kuulostaa hyvin vahvasti omalta exältäni. Exä juurikin tuon mustasukkaisuuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on tuskin turhaan mustasukkainen, jos flirttailet netissä entisten säätöjen kanssa.
Onko esimerkiksi kuulumisten vaihto flirttailua?
Exien kanssa ei tarvitse vaihtaa mitään kuulumisia paitsi yhteisiin lapsiin liittyen.
Oletko tosissasi? Olin exän kanssa 16 vuotta yhdessä ja sovussa erottiin, kun rakkaus loppui, mutta ystävyys jäi. Olen nyt tavannut uuden miehen ja hänen mielestään on ihan ok, että olen exän kanssa väleissä.
Oivoi kun kuulostaa niin ensirakkaudeltani. Vajaat 3v sitä kesti, nuori kun olin niin ajattelin tämän olevan sitä "tosi rakkautta". Sen, että en saanut oikeastaan mitään enää tehdä itsenäisesti. Jos olin menossa kavereiden kanssa ulos, tätä edelsi 2pv mökötys ja koko ilta tekstareita.
Usko pois, se ei tule helpottamaan vaan sama paska leviää kaikkeen elämässäsi ja lopulta alas itsekin ihan vainoharhaiseksi.
Jälkeenpäin vaan vitutti kun tuli hukattua hyviä nuoruusvuosia kotona nysväämiseen ja kytättävänä olemiseen.
Pitkällä elämänkokemuksella sanon: Mies pettää sinua. En ole tähän päivään nähnyt yhtään mustasukkaista miestä, joka ei jossain vaiheessa olisi jäänyt kiinni kaksoiselämästä. Siitä tuo mustasukkaisuus tuleekin, kun heijastaa omat pettämiset toiseen. Kun itse ei ole uskollinen, ei usko, että toinenkaan voisi olla. Epäloogista? Ehdottomasti, mutta miesten ajattelu ei nyt muutenkaan ole kovin kummosta.
Lähde vielä kun voit! Ei todella ole normaalia. Sairalloinen mustasukkaisuus sairastuttaa myös henkisesti sinut, saati että mies kävisi tulevaisuudessa väkivaltaiseksi sinua kohtaan. Huh, mistä näitä mustasukkaisia miehiä tulee??
Ap, laita hakuun av-ketju "mustasukkaisen kumppaninne sairaimmat aivoitukset"
Sieltä löytyy tarinoita siitä, mihin tuo tilanne johtaa suhteen edetessä. Kaikki noudattavat pitkälti samaa kaavaa, joten luettuasi ne mieto tarkkaan, oletko valmis olemaan kuin vanki.
T. Yksi itsekin ko. ketjuun kokemuksensa kurjoittanut
Jätä se. Se ei kestä että sulla on menneisyys.
Hyvin helppo vastata! Pakene vielä kun voit!
Huolestuttavinta tässä on se että ap ei edes miettii mitä pitäs tehdä??? Kuinka sokea voi olla?
Tuleva ex-vaimoni harrasti myös tätä "ollaan vaan kavereita" -tuubaa, exien kanssa salaa minulta kirjoittelua facessa ja instassa. Tätä oli jatkunut 5-6 vuotta ennenkuin jäi "kiinni"..
Kysyin, että onko joku niistä sinulle velkaa? Oletko sinä niille velkaa? Onko teillä yhteisiä lapsia, eläimiä? tai onko sinulla ja niillä exillä (7kpl !) mitään muuta yhteistä, kuin se että sinä olet niille joskus haarasi avannut ja ne ovat tulleet sinun sisälle?
Jos tilanne olisi se, että facebookkia ja somea ei olisi ikinä edes keksitty niin kirjoittelisitko exillesi viikottain, soittelisit niille päivittäin, katselisitko valokuvia jossa exäsi näkyy päivittäin?
Minä olin vaimoni mielestä sairaan mustasukkainen, pienisieluinen ihminen.
ja hänen mielestä hänen omassa käyttäytymisessä ei ole mitään outoa tai väärää.
Kunnes hain itse facesta pari exää, muutaman todella hyvännäköisen entisen työkaverin ja kirjoittelin käytännössä samat jutut mitä vaimoni exilleen kirjoitteli ja ylläri, kun yht'äkkiä vaimoni olikin mustasukkainen ja rääkyi minun pettävän häntä. Vaikka en ollut tehnyt mitään muuta kuin samat asiat mitkä hänkin oli tehnyt..
Meillä kanssa oli miehellä viatonta kuulumisten vaihtoa facessa exien kanssa. No loppujen lopuksi joku exä oli sitten jossain vaiheessa eronnut miehestään ja sitten alkoi panettaa. No siinä sitten oli viaton kuulumisten vaihto muuttunut ihan muuksi.