Mitä ulkomaalaiselle poikaystävälleni tapahtuu kuoleman jälkeen?
Poikaystäväni on Kanadan kansalainen, mutta asuu vakituisesti Suomessa. Mitä hänelle tapahtuu kun hän kuolee? Olenko minä jotenkin vastuussa hautajaisten järjestämisestä kun olen hänen avopuolisonsa? Saadaanko sairaalassa yhteyttä hänen omaisiinsa muuta kuin minun kauttani? Kuljetetaanko ruumis Kanadaan vai haudataanko hänet Suomessa? Jos kuljetetaan Kanadaan, niin kuka sen maksaa?
Kiitos jo etukäteen :)
Kommentit (8)
Kun hän kuolee on sinun velvollisuutesi viedä hänet lähimpään biojäteastiaan ja tehdä asiasta somepäivitys.
Tuo on toissijaista. Ensisijaista on se, mitä hänen sielulleen tapahtuu. Onko hän uskova kristitty vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Tuo on toissijaista. Ensisijaista on se, mitä hänen sielulleen tapahtuu. Onko hän uskova kristitty vai ei?
sielu menee Kanadalaisten taivaaseen jossa pelataan lätkää ja ryypätään Molsonia.
Koraanin lupaus neitsyistä oli käännösvirhe. Tarkoitettiin jotain tuoreita hedelmiä tms.
Siellähän järsivät rusinoita.
Omaisiin saadaan yhteys suurlähetystön kautta. Hautaus voidaan järjestää Suomessa tai ruumus kuljettaa kotimaahan, kuluista vastaa vakuutus (jos sellainen on ja se kattaa ruumiinkuljetuksen), muussa tapauksessa omaiset. Moni omainen valitsee tuhkauksen jos kulut joutuu itse maksamaan koska se on huomattavasti halvempaa.