Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ammatillinen itsemurha jäädä äitiyslomalle heti valmistuttuaan ilman työkokemusta...? No on varmaan, mutta tällaisen

Vierailija
13.04.2006 |

asian kanssa täällä painin... Vai venyttääkö opintoja ja ottaa todistus ulos vasta sitten kun on halukas palaamaan työelämään?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on vain kerran elämässään pieniä,jos niitä tulee edes koskaan saamaan. Kaduttaako jos vuosien päästä uralla ollessasi huomaat että ei tulekkaan haikara silloin kuin haluat. Parhaat ja hedelmälliset vuodet olet uhrannut pomollesi. Ja töitä voin tehdä eläkevuosiin saakka. Ottaako työnantajat lapsetonta lisääntymisiässä olevaa naista töihin? Kuvittelevat että jää kohta kuitenkin mammikselle. Omista arvoistasi kaikki on kiinni. Osa pitää uraa lapsia tärkeämpänä. Niin kuin arvaat, itse valitsin toisin enkä ole katunut. Eikä ammatillisuuteni roiku narun jatkona ;)

Vierailija
2/3 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan paljon alastakin eli kuinka nopeasti tiedot vanhenee.

Itse kävin kurssit kahta vaille loppuun eli enää ei puutu kuin nuo 2 kurssia + päättötyö. Meillä onneksi tärppäsi heti ja vauva täyttää syksyllä vuoden, ensi syksyn ja kevään mittaan sitten koitan vääntää nuo puuttuvat jutut. Vauvakin on silloin jo sen verran iso, että voi olla mummulla hoidossa aina muutaman tunnin. Ja tekee varmaan itsellekin hyvää kun saa vähän jotain muutakin puuhaa.

Mä en ole kyllä pätkääkään katunut, vaikka jossain vaiheessa vähän ahdistikin kun ei ole vielä niitä papereita enkä ihan teinikään ole. Mutta uskon kyllä löytäväni helpommin töitä, kun olen ns. vastavalmistunut sen sijaan, että mulla olisi tutkinto ja olisin ollut muutaman vuoden kotona (juu, toista vauvaa jo vähän haaveillaan.. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin alle puoli vuotta töissä kun saimme esikoisemme ja toisen teimme heti perään. En ollut kolmeen vuoteen töissä ja hoidin lapsiamme kotona. Kun tuntui siltä että haluaisin palata työelämään, sain heti ensimmäisenä hakemani paikan ja olen nauttinut nyt täysillä ja pomo on maailman ihanin, ymmärtää täysin, että kaikki asiat ei ole aina tuoreimmassa muistissa. Tietysti olisi ollut helpompaa mennä heti töihin ja hankkia työkokemusta yms. mutta minusta oli tärkeämpää saada lapset siinä elämänvaiheessa kuin työ. Kyllä työtä vielä ehtii tekemään monta kymmentä vuotta myöhemminkin. Hyvin olen pärjännyt nyt vaikka kauan pois työelämästä olinkin. Pientä kertausta ja asioiden selvittämistä ja tietysti koulutuksia kaipaan nyt saadakseni taas uusimman tiedon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme