Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloittaako terot vaiko ei? Mielipiteitä...

13.04.2006 |

Olemme siis kovasti toivoneet vauvaa reilun puolen vuoden ajan (tiedän että monilla on yritystä paljon pidempään.. =( ) . Miehen sperma on tutkittu, oli oikein loistokamaa. Minulta otettiin verikokeet kp21: prolaktiini 326, prog. 73 ja kaikki muutkin arvot kunnossa. Omalääkäri määräsi kuitenkin terot, koska kerroin, että viimeaikoina vuodot ovat olleet niukat, kunnon vuotoa 1, korkeintaan 2 päivää, jonka jälkeen vain tiputtelua. Kierrot ovat ~25-33pvää. Vuodon alkamispäivää on myös vaikea sanoa, kun vuoto on tiputtelua aluksi, tai voi jopa ilmoitella itsestään yhtenä päivänä, jättää seuraavana päivänä näkymättä ja jatkua taas seuraavana...Lääkäri sanoi, että jos 3 kk:n terojen syönnin jälkeen ei ole tärpännyt, laittaa hän lähetteen jatkotutkimuksiin. Kun kävimme vielä yksityisellä, oli vastaus täysin toinen. Lääkäri käski vaan rauhoittua, hankkia erotiikkaa elämään ja heittää raskaustestit+teroresepti nurkkaan. Tottavie toivoisin että tuo onnistuisi, mutta kun en ainakaan tähän päivään mennessä oo löytäny sitä stressin off-nappulaa vielä itsestäni - on-nappi sen sijaan löytyy vähän kaikkialta! :) Joten nyt kaipaisimme mielipiteitä, mitä itse tekisitte? Tuntuu hassulta, että kunnallisella puolella hoitoihin lähetettäisiin " jo" 10 kk:n yrityksen jälkeen, kun taas yksityinen lekuri sanoi, että vielä pitäisi tämän vuoden loppuun odotella.

Anteeksi sekava teksti, pääni on vähintään yhtä sekava kuin tämä! Hauskaa pääsiäistä kaikille!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna minä kyllä kokeilisin tuon kolmen kuukauden terolut-kuuri. Ja sitten vaan lisätutkimuksiin ei kannata viivytellä, jos vaan jo pääsee hoitoon. Itse aikoinaan tuli viivyteltyä lääkäriin menon suhteen.

Toivottavasti jo teroille tärppäis!

Vierailija
2/4 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kokeilet kolmen kuukauden kuurin, eihän niistä mitään haittaakaan ole. Voivat tasata kiertoa ja ehkä saat juuri sen verran lisäpotkua, että toisi vaikka tärpinkin.

Itse olen syönyt teroja kahteen eri otteeseen. Ennen esikoista söin 3 kk kuurin ja heti, kun lopetin terot, olinkin raskaana. Esikoista tehtiin lähes vuosi. Nyt toisen yritystä kohta takana 2,5 vuotta, eikä vielä plussan plussaa. Viime kesänä söin terojakin jopa 6 kk, mutta ei tainnut tällä kertaa olla siitä kiinni.

Mullakin on ollut tosi niukkoja ja lyhyt kestoisia kuukautisia, kestänyt jopa vain päivän jne. Nyt on noin kolme päivää ja vähän runsaammat. Olen kysynyt monelta lääkäriltä, onko tällä vaikutusta siihen, ettei vauvaa kuulu, mutta ei kuulemma ole.

Eli ei muuta kuin kokeilet teroja ja jos ei tärppää, niin sitten lisäselvityksiin. Hyvinhän teillä onkin jo asioita selvitetty, kun on simpat ja hormonit. Jospa tuo kevätkin toisi luonnon apuja hommaan, joten tsemppiä ja plussasäteitä sinulle:))))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiintoista, että teroja syödään jotain 3 kk. siis niin lyhyt aika. onko niistä jotain haittaa, ettei syödä pidempään? siis, kun eka odotellaan yleensä kait vuosi ennen kun neuvotaan menemään lääkärin puheille. kun kuukaudessa on niin vähän päiviä, jolloin tulla raskaaksi ja osa raskauksista päättyy jo ihan alussa ennen kuin ite tietää mitään.

meillä odoteltu raskautta reilu 1,5 vuotta ja musta tuntuu, et noi terot vois auttaa, kun mun kierto on niin epäsäännöllinen. eiköhän tästä lähdetä lekurin puheille, jos ei pian tärppää.

Vierailija
4/4 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri siis sanoi, että koska mulla ei sen suurempia ongelmia kierrossa ole, pitäisi terojen kolmessa kuukaudessa tasata ne ja saada vuodot normaalimmaksi. Tämän jälkeen ilmeisesti tutkitaan, onko piuhat auki ym.