Voiko punaviini värjätä ulosteen lähes mustaksi?
Otin eilen illalla pari lasia punaviiniä ja yöllä tuli ihan tummanruskeaa ulostetta, lähes mustaa. Nyt aamulla taas normaalin väristä. Onko jokin vialla?
Kommentit (17)
Mustikat, mustat herukat, veriletut, mustamakkara ja punaviini voivat värjätä ulosteen tummaksi ja myös tekevät sen, mutta jos määrät pieniä muuhun ravintoon verrattuna, niin ei välttämättä huomaa sitä.
Meillä on aina sekoitettu puoli litraa punkkua kiloon paskaa. Ihanan mustaksi värjäytyy.
Kyllä voi kuten mustikka ja punajuurikin. Kun juon yli puolipullollista punkkua,
niin uloste on melkein mustaa. Kun en juo sitä, niin ihan normaalinväristä.
Itse juon kerralla 3 litran tönikän ja uloste on mustaa vaikka sitä joisi :)
Kyllä se voi värjätä. Herranen aika kun mä litkin ysärillä kotiviini punkkua. Pahimmillaan monta päivää.
Mistä helvetistä te kaivoitte esiin 6 vuotta vanhan ulostekeskustelun?? Mitä te haitte palstalta että tähän ketjuun päädyitte ja vielä vastasittekin???
No ei. Sulla on suolistossa jotain vikaa tai sit vedät tonkkakaupalla sitä punkkua.
Vierailija kirjoitti:
Mistä helvetistä te kaivoitte esiin 6 vuotta vanhan ulostekeskustelun?? Mitä te haitte palstalta että tähän ketjuun päädyitte ja vielä vastasittekin???
Sensuuri saa aikaan tämmöistä.
dsj
Minulle käy juuri samoin kun joskus juon punkkua- pelkkä lasi riittää. Mutta minulla on muutenkin herkkä vatsa, ehkä AP:lla sama.
Ei huolta, ihan normaalia on.
Ei voi. Viinissä ei ole rautaa sentään niin paljon tuohon tapaukseen.