Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ansiosidonnainen työttömyyskorvaus pitää poistaa

Vierailija
09.01.2018 |

Kuka tekisi kansalaisaloitteen. Miksi naapurin työtön saa yli 2000 euroa korvausta työttömyydestään ja minun pitää kärvistillä 700 eurolla.
Se on saanut säästöjä ollessaan töissä suurella palkalla ja nyt sitten vielä saa 3 kertaa enemmän rahaa.
Onko tämä muka oikeudenmukaista?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri on maksanut rahaa työttömyyskassaan. Oma vika kun et ole kassassa.

Älä murehdi jos naapuri ei saa töitä niin hän tipahtaa myös pienemmälle tuelle.

Vierailija
2/25 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tekisi kansalaisaloitteen. Miksi naapurin työtön saa yli 2000 euroa korvausta työttömyydestään ja minun pitää kärvistillä 700 eurolla.

Se on saanut säästöjä ollessaan töissä suurella palkalla ja nyt sitten vielä saa 3 kertaa enemmän rahaa.

Onko tämä muka oikeudenmukaista?

On. Sun pitää vain tottua ajatukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin se on töissä ollessaan maksanut enemmän veroja kuin sä, eli myös maksanut sun työttömyyskorvaustasi.

Eiköhän tuossa ole ollut se ajatus takana, että heti työttömyyden alkamisen jälkeen pudotus elintasossa ei ole kellekään niin suuri että tulisi ylitsepääsemättömiä ongelmia elämisessä, vaan annetaan ylimenoaikaa sopeutua pienempiin tuloihin rukkaamalla menoja.

Vierailija
4/25 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaisen on jokainen sen saaja maksanut ihan itse. Sen vuoksi olisi reilua että henkilö joka lähestyy eläkeikää, muttei ole ollut paljoa työttömänä voisi lopettaa työnteon 400 työpäivää ennen eläköitymistä ja saada ansiosidonnaista sen aikaa.

Vierailija
5/25 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ansiosidonaisen voisi lopettaa jos ei työt kelpaa miksi muiden pitäisi elättää

Vierailija
6/25 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin tuolta irtoo ilman ansiosidonnaistakin.

487 on yhden hengen osa anyway, vaikka mullakin vuokra 700€.

Työkkärit 6 ja jotain maksimi asumistuki ja tt-tuki yhteensä liki 1400€.

Vierailija
7/25 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa kenenköhän rahoista nuokin tuet maksetaan... Ärsyttää tämä jatkuva valitus ansiosidonnaisista työttömyys- ja vanhempainrahoista, rikkaiden lapsilisistä jne. Se on rahaa jonka hyvätuloiset maksavat itselleen. Hyvätuloiset perheettömät perheellisille ja työssäkäyvät työttömille. Sitten on erikseen ne tulonsiirrot, jotka ovat tarkoitettu välttämättömän toimeentulon takaamiseksi köyhille. Ne ovat sitä rahaa joka siirretään hyvätuloisilta köyhille.

Joidenkin on vaan niin kovin vaikea hyväksyä sitä, että hyvätuloiset saavat pitää edes osan omista rahoistaan itse.

Vierailija
8/25 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa liittyä liittoon tai kassaan. Ei se montaa euroa kuukaudessa maksa.

Vierailija
9/25 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin tuolta irtoo ilman ansiosidonnaistakin.

487 on yhden hengen osa anyway, vaikka mullakin vuokra 700€.

Työkkärit 6 ja jotain maksimi asumistuki ja tt-tuki yhteensä liki 1400€.

Mun palkka on pienempi kuin sun tuet. Ja työkin suht raskasta.

Vierailija
10/25 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaisen on jokainen sen saaja maksanut ihan itse. Sen vuoksi olisi reilua että henkilö joka lähestyy eläkeikää, muttei ole ollut paljoa työttömänä voisi lopettaa työnteon 400 työpäivää ennen eläköitymistä ja saada ansiosidonnaista sen aikaa.

Ei muuten ole itse maksettu, perusosa tulee valtiolta ja ns ansio-osa liitolta ja se parikymppiä mitä sinne liittoon maksaa ei pitkään riitä.

Vierailija
11/25 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se naapuri on maksanut työssäoloaikana palkastaan työttömyys kassaan, samoin hänen työnantajansa työttömyysvakuutusmaksua maksamistaan palkoista.

Työttömyyskorvausta ei kateta ainoastaan verovaroista, vaan sen maksuun osallistuvat niin työntekijät, kuin työnantajat.

Ja kyllä Suomi olisi melkoinen takapajula, jos työttömyyskorvaus poistettaisiin, sillä jo nyt Eu on antanut huomautuksen sen pienuudesta ja se on alle kaikkien Eu-maiden keskitason.

Ja ihan yleissivistyksenä, ei työttömyyskorvaus ole suinkaan 2000€ vaan tuohon vaaditaan jo 4000€ keskiansio työssä.

Mikä sinua estää tekemästä 4000€ duunia.

Vierailija
12/25 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole itse maksettu, perusosa tulee valtiolta ja ns ansio-osa liitolta ja se parikymppiä mitä sinne liittoon maksaa ei pitkään riitä.

Niinpä, verorahoista suurin osa, osan maksavat työnantaja ja työntekijä keräämillään maksuilla.

Vierailija
13/25 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. YTK:n jäsenmaksu on 100 e/vuosi, miten pitkään luulet sen kattavan parin tonnin ansiosidonnaiset kuukausikorvaukset? Ei ansiosidonnaisia tai eläkkeitä kukaan itse maksa itselleen.

Vierailija
14/25 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtiolle maksetaan 1,60% joka palkasta työttömyysvakuutusmaksua. Vasta sitten kun se poistetaan, voidaan keskustella työttömyysturvan heikennyksistä.

Vierailija
15/25 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin siihen pitäisi laittaa 2000e katto. Ei miljonäärit mitään työttömyystukia tarvitse.

Vierailija
16/25 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://duunitori.fi/tyoelama/peruspaivaraha-ansiosidonnainen-paivaraha…

Ansiosidonnaista päivärahaa saava maksaa itse 5,5 prosenttia. Repikää siitä oikeudenmukaisuutta.

Vierailija
17/25 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen työttömyysvakuutus voidaan järjestää myös maksuperusteisesti. Eli mitä enemmän maksat sittä enemmän saat ilman ylärajaa.

Vierailija
18/25 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://duunitori.fi/tyoelama/peruspaivaraha-ansiosidonnainen-paivaraha…

Ansiosidonnaista päivärahaa saava maksaa itse 5,5 prosenttia. Repikää siitä oikeudenmukaisuutta.

Sehän on kaiken vakuuttamisen idea. Maksat vakuutusmaksun ja riskin realisoituessa saat täyden korvauksen.

Vierailija
19/25 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölhöt, ei se 100e vuosimaksu liiton työttömyyskassaan ole se hyvätuloisen maksama osuus, vasn joka ikisestä palkasta kuukausittain maksetaan rläkevakuutus- työttömyysvakuutus ja sosiaalivakuutusmsksut. Siis ihan joka kuukausi useiden vuosien ajan.

Omaveroprosenttini on kaikkien noiden maksamisrn jälkeen jo 50 vaikken ole mikään kovapalkkainen. Maksan 3500 veroja ja noita sotumaksujahoka kuukausi. Kyllä tällä maksutasolla pitäisi olla oikein saada parempaa ansiosidonnaista kuin naspurin juopon ja työttömän Peran, joka ei ole maksanut mitään maksuja kun mitään ei tienaakaan.

Vierailija
20/25 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, siis kansanedustajien sopeutumiseläkelakiakaan ei olisi pitänyt perua, koska hankkivat niin paljon. Ilmankos Sauli joutui epäsuosioon sitä vaadittuaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi