Kerroin eilen miehelleni että mulla oli mukava päivä
Mies ilkeilee, kiusasi ja raivosi koko illan että sai mut itkemään. Hänellä oli ollut huono päivä ja halusi sellaisen mulle. Diagnoosi?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juokse.
En voi.
Etkö ollenkaan välitä lapsestasi?
Tottakai välitän ja nämä tapahtuvatkin vain silloin kun hän on poissa mm harkoissa, kavereilla. Mulla ei ole sosiaaliturvaa. Olen ne asiat ottanut selvää.
No sitten sun täytyy mennä katsomaan niitä harkkoja tai harrastamaan jotain, ettet ole miehesi kanssa kahdestaan.
Mä käyn aina välillä Katsomassa niitä ja peleissä olen sitten aina mukana.
Olisi siis eilenkin kannattanut olla katsomassa. Eli älä syytä vain miestä, syytä myös itseäsi.
Niin olisi pitänyt olla.
Odotatko jo iltaa, että olette kaikki kolme kotona ja vietätte iltaa ja laskette leikkiä ja naureskelette, kun elämä on niin ihanaa<3
Sadisti ja masokisti ne yhteen soppii.
Vierailija kirjoitti:
Mies ilkeilee, kiusasi ja raivosi koko illan että sai mut itkemään. Hänellä oli ollut huono päivä ja halusi sellaisen mulle. Diagnoosi?
Ilkeilee = ei tullut nostamaan sinua sohvalle syliinsä ja pyytänyt kertomaan 30min monologia siitä, mitä se päiväsi kokonaisuudessaan sisälsikään?
Kiusasi = heitti jonkun mustan huumorin läpän em. monologin osasesta ja sinä vedit siitä herneen nenään, kun et sitä ymmärtänyt?
Raivosi = sanoi "voi himskatti taas sun kanssas" ja meni 10min reissulle vessaan (=koko ilta)?
Sai sut itkemään, koska jätti sut em. tunteissa yksin siksi 10ksi minsaksi?
Hänellä oli ollut oikeasti huono päivä, mutta hänen päivästään (tai tuntemuksistaan) ei oltu vielä puhuttu sanaakaan.
Ei tarvinnut haluta enää sinulle yhtään mitään, koska "valitsemasi" moodi on jo päällä ihan koko illaksi.
Pusu!
Vierailija kirjoitti:
Odotatko jo iltaa, että olette kaikki kolme kotona ja vietätte iltaa ja laskette leikkiä ja naureskelette, kun elämä on niin ihanaa<3
Mies nyt on aika pitkään töissä ja ollaan kaksin lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko sä haluat, että poika joutuu elämään ja kasvamaan tuollaisessa ilmapiirissä?
Sun elämäsi ei VOI mennä huonompaan suuntaan. Ei vaikka tekisit mitä. Ja jotain kannattaa tehdä eli nyt vihdoin kymmenen vuoden jälkeen lähteä POIS siitä mökistä. Suomessa on niin kattava sosiaaliturva, että sä todellakin pärjäät omillasi.
Kerroin jo että tuo tapahtui kun lapsi oli urheilu harkoissa. On niissä useamman kerran viikossa. Ja olen yrittäjä joten mulla ei sellaista sosiaaliturvaa ole.
Nyt petät itseäsi ja tiedät sen. Lapsi todellakin tunnistaa, kuinka kireä ja vihamielinen ilmapiiri kotona on ja molemmat vanhemmat kuin viulun kielet.
Oma siskoni eli vastaavassa perhehelvetissä ja vakuutti samaa, että onneksi lapsi ei tajua mitään. Erosivat vihdoin kun lapsi oli 8. Se lapsi on nyt aikuinen ja on kertonut monesti, kuinka karmea lapsuus oli ja kuinka hirveää oli tietää, että äiti ja isä vihaavat toisiaan. Eivätkä hekään koskaan riidelleet lapsen aikana.
Ei me olla kireitä eikä vihamielisiä toisiamme kohtaan silloin kun on lapsi paikalla. Ihan normaalisti jutellaan, lasketaan leikkiä.
Kun tunteet toista kohtaan on sellaiset kuin teillä, se "normaali juttelu", leikinlaskusta puhumattakaan on mahdotonta. Se on sellaista teatteria että oksat pois. Lapset ei ole tyhmiä ja sun poikasi on tajunnut ajat sitten, mikä tilanne teidän välillä on. Sillä ei vaan ole kykyä eikä taitoa sanoittaa sitä. Mutta se kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko sä haluat, että poika joutuu elämään ja kasvamaan tuollaisessa ilmapiirissä?
Sun elämäsi ei VOI mennä huonompaan suuntaan. Ei vaikka tekisit mitä. Ja jotain kannattaa tehdä eli nyt vihdoin kymmenen vuoden jälkeen lähteä POIS siitä mökistä. Suomessa on niin kattava sosiaaliturva, että sä todellakin pärjäät omillasi.
Kerroin jo että tuo tapahtui kun lapsi oli urheilu harkoissa. On niissä useamman kerran viikossa. Ja olen yrittäjä joten mulla ei sellaista sosiaaliturvaa ole.
Nyt petät itseäsi ja tiedät sen. Lapsi todellakin tunnistaa, kuinka kireä ja vihamielinen ilmapiiri kotona on ja molemmat vanhemmat kuin viulun kielet.
Oma siskoni eli vastaavassa perhehelvetissä ja vakuutti samaa, että onneksi lapsi ei tajua mitään. Erosivat vihdoin kun lapsi oli 8. Se lapsi on nyt aikuinen ja on kertonut monesti, kuinka karmea lapsuus oli ja kuinka hirveää oli tietää, että äiti ja isä vihaavat toisiaan. Eivätkä hekään koskaan riidelleet lapsen aikana.
Ei me olla kireitä eikä vihamielisiä toisiamme kohtaan silloin kun on lapsi paikalla. Ihan normaalisti jutellaan, lasketaan leikkiä.
Kun tunteet toista kohtaan on sellaiset kuin teillä, se "normaali juttelu", leikinlaskusta puhumattakaan on mahdotonta. Se on sellaista teatteria että oksat pois. Lapset ei ole tyhmiä ja sun poikasi on tajunnut ajat sitten, mikä tilanne teidän välillä on. Sillä ei vaan ole kykyä eikä taitoa sanoittaa sitä. Mutta se kärsii.
Onko sillan alla asuva äiti sitten parempi äiti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Mikään ei oo lapsen kehitykselle myrkyllisempää, kuin se onnellisen kodin teatteri jonka ilmaa voi leikata veitsellä. Kyllä se lapsi näkee sen teidän esityksen läpi, se ei van osaa/uskalla puhua siitä ettei pahenna tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Mikään ei oo lapsen kehitykselle myrkyllisempää, kuin se onnellisen kodin teatteri jonka ilmaa voi leikata veitsellä. Kyllä se lapsi näkee sen teidän esityksen läpi, se ei van osaa/uskalla puhua siitä ettei pahenna tilannetta.
Vai niin. Minusta sillan alla on vaikea asua ja auttaa lasta.
Vaikka sinulle ei ehkä ole kauhalla annettu, tiedät erinomaisesti, etteivät äiti ja lapsi koskaan joudu Suomessa sillan alle. Kunnan vuokra-asunto napsahtaa tuollaisessa tapauksessa heti kuin Manulle illallinen. Ja sinulla on rahaa odottaa sitä, että alat saamaan kaikkia sinulle kuuluvia tukia.
Sinä et halua lähteä pois miehen hirmuvallan alta, koska sinä nautit siitä ja etenkin valittamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sinulle ei ehkä ole kauhalla annettu, tiedät erinomaisesti, etteivät äiti ja lapsi koskaan joudu Suomessa sillan alle. Kunnan vuokra-asunto napsahtaa tuollaisessa tapauksessa heti kuin Manulle illallinen. Ja sinulla on rahaa odottaa sitä, että alat saamaan kaikkia sinulle kuuluvia tukia.
Sinä et halua lähteä pois miehen hirmuvallan alta, koska sinä nautit siitä ja etenkin valittamisesta.
Mulla on 2000 euroa rahaa. Tiedät ettei sillä pitkälle pötkitä kun yrittäjä joutuu toimeentulotukea odottamaan vaikka kuinka kauan.
Ei tuollainen äijä mihinkään muutu. Lapsellista kiukuttelua eikä osaa käsitellä tunteitaan. Kannattaa miettiä, jaksatko tuollaista käytöstä yhdessäolonne loppuun asti.
Beowulf kirjoitti:
Ei tuollainen äijä mihinkään muutu. Lapsellista kiukuttelua eikä osaa käsitellä tunteitaan. Kannattaa miettiä, jaksatko tuollaista käytöstä yhdessäolonne loppuun asti.
Ei se aina ole tuollainen ollut. Ajattelen että se muuttuu kun saa käsiteltyä omaisten kuolemat, sairaudet ja kenties vaihdettua sellaiseen työhön jossa viihtyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sä nyt asut, ammattivalittaja? Ajoiko se mies sut pois kotoa?
Samassa paikassa. Ei ajanut vaikka onhan se entisestään taas lisää muuttunut siis mies.
Taas nähtiin, miten palstalaiset tuntevat paremmin miehesi kuin sinä itse, vaikka toisin väitit.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3065040/maanantaina-pitaa-lahtea?page=6…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juokse.
En voi.
Kärsi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juokse.
En voi.
Kärsi sitten.
Niin ajattelin tehdä ja säästää samalla rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juokse.
En voi.
Kärsi sitten.
Niin ajattelin tehdä ja säästää samalla rahaa.
Ja teet sen lapsesi kustantannuksella. Olet ihmishirviö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei narsismidiagnoosia tuosta kuvauksesta voi antaa. Mutta sen voi sanoa, ettei hänellä ole tunne-älykkyyttä, tai ehkä kyse on itsetuntemuksen puutteesta, mutta siihen ei ole omaa diagnoosinumeroa.
Sitä ei kyllä ole ja hän on itsekin sanonut ettei ole empaattinen.
Empaattisuuden piirre kyllä liittyy narsisimiin, mutta ollakseen narsisti pitää olla muistakin narsismin piirteitä. Empatiaa ei myöskään ole esim. Aspergerilla.
Asperger voi olla hyvinkin empaattinen. Sen ilmsiseminen onkin sitten toinen asia, se joko onnistuu tai sitten ei niin että muutkin sen tajuaa.
T. Erittäin empaattisen aspergerin äiti
No miksi sä annat miehesi ulista sulle? Sano vastaan. Ihan voit avata ääneen, että kuule pertti sulla taisi olla tänään tosi huono päivä ja voisit siitä kertoa, jos haluat. Vaikka sulla oli huono päivä, niin älä ole minulle ilkeä sen vuoksi. Miehesi tunne-elämä on kehittymätön eikä sinunkaan tunnetaidoissa ole kehumista.
Olisi siis eilenkin kannattanut olla katsomassa. Eli älä syytä vain miestä, syytä myös itseäsi.