Syökö joku muka oikeasti aamiaista?
Siis varsinkin työssäkäyvät, joilla tietty deadline aamuissa? Kiireettömästi, siististi ja kodikkaasti aamutakkiin kääriytyneinä viimeisen päälle menyyn tyyliin joku Salkkarit (että inhoan sitä voileivän närkkimistä ja mussuti-mössöti - ruoka suussa puhumista)?
Herääminen oksettaa ihan fyysisesti; kahvi, vesituopillinen ja ehkä pari syöpäkäärylettä saattaa mennä, mutta muuten ei juu. Aikaa olisi, mutta aamuahdistusta vielä enemmän.
Kommentit (66)
Söisin jos tekisi mieli, mutta en pysty. Juon kahvin kermallaja luen uutiset netistä kaikessa rauhassa. Syön töissä kunnollisen lounaan sitten hyvässä seurassa.
Aamulla mustaa kahvia pahimpaa tärinään ( viskillä tottakai)
Pari tasottavaa vielä ja muutama kolmiolääke. Töihin lähdössä vielä kirkasta ja jointti.
Syön töissä pari tuntia heräämisen jälkeen. Ei siellä mikään kiire ole.
Ei maistu klo 3.30 mikään. Vaatteet niskaan ja lumitöisen kautta töihin. Syön banaanin ja kahvin joskus seiskan maissa ja sekin oksettaa.
Polttaako joku dorka vielä tupakkaa. Tupakan poltto on todella junttimaista.
Vierailija kirjoitti:
Paistan munakkaan esim. kesäkurpitsalla ja sienillä tai ihan vaan kalaa. Juu kunnon proteiiniaamiainen aina. Hoituu samalla kun meikkaan. Lounaaksi myös kunnon proteiinia, mutta illalla sitten jotain kasvispitoista.
Miten sie jaksat? Meinaan, että meikkaaminen itsessään käy työstä, mutta että siinä sivussa vielä omeletit...
no HUH-HUH! (Olettaen, ettet kieli poskessa kirjoittanut ;) )
Syön AINA aamupalaa ja juon muutaman kupin kahvia! Ei lähde todellakaan päivä käyntiin muuten! Aamupala on mulle päivän tärkein ateria.
En ole ikinä milloinkaan koskaan lähtenyt omalta tai vakituiselta asumukselta ilman aamupalaa , joskus tosin aika rajoitettua , mutta kuitenkin . Veren-sokerit on aivan pihalla niillä , kun eivät tätä noudata . Ei ihme , kun seuraa vakavia onnettomuuksia , työmaiden ristiriitoja ym. ym . Aamu-syönti on päivän tärkein syönti ( =pääsee sipseistä ja kiloista eroon helpolla ) . Ja lähimmäiset kiittää !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paistan munakkaan esim. kesäkurpitsalla ja sienillä tai ihan vaan kalaa. Juu kunnon proteiiniaamiainen aina. Hoituu samalla kun meikkaan. Lounaaksi myös kunnon proteiinia, mutta illalla sitten jotain kasvispitoista.
Miten sie jaksat? Meinaan, että meikkaaminen itsessään käy työstä, mutta että siinä sivussa vielä omeletit...
no HUH-HUH! (Olettaen, ettet kieli poskessa kirjoittanut ;) )
Siis täh? Heität jutut pannulle ja siinähän ne itsekseen paistuu. Kerran tai pari vähän möyhennät.
Vai oliko viestisi joku vitsi? Meikkaan siis 10 minuutissa.
Heti herättyä smoothie ja aamulääkkeet.
Kun enimmät aamutoimet on tehty, puuroa maidolla ja lusikallisella hilloa + hedelmä. Kahvia en juo.
Lounaan syön myöhään, joten aamiaisen ja lounaan välissä tulee vielä vedettyä pieni välipala.
Mun elämästä ei tule mitään jos en syö riittävästi tasaisin väliajoin. En halua olla illalla nälkäkiukkuinen, kärsiä päänsärystä tai sortua syömään roskaruokaa.
Syön aina aamupalaa. Joka päivä. Yksi päivän parhaimpia hetkiä on keittää aamukahvia ja syödä aamupalaa 😍 ai että. Eikä mulla ole koskaan kiire aamulla, sillä herään oikein mielelläni ajoissa, jotta voin rauhassa olla aamuisin.
Jep! Kaurapuuroa pieni kulhollinen joka aamu. Valmistuu nopeasti muiden aamukiireiden lomassa, ei ole iso vaiva valmistaa. Siitä se lähtee.
Syön aina aamupalaa..en käsitä miten joku voi olla syömättä aamupalaa.. yök. Oon muutenkin tosi aamuihminen, rakastan aamuja yli kaiken!
Nousen pari tuntia ennen kuin mihinkään pitää lähteä ja syömme ruhtinaallisen aamiaisen (minä ja mieheni), kynttilät palavat pöydällä ja meillä on aina kankaiset lautasliinat. Teen vihersmoothien tai puristan appelsiinit mehuksi. Sitten vaihdellen munia, pekonia, skyriä, marjoja ja pähkinöitä, kaurapuuroa, marjoja, banaania ja pähkinöitä. Hyvää lattea ja usein vielä teen maitovaahtoon sydämen.
Nautin siitä, että kaikki tapahtuu rauhassa ja saa lukea päivän lehdet. Päiväni on pilalla, jos joudun lähtemään kiireellä.
Kyllä meillä aamupala syödään ja olemme todellakin kääriytyneet aamutakkeihin.
Nautitaan kahvia maidolla, paahdettuja voileipiä useammalla päällysteellä ja samalla luemme Hesaria kaikessa rauhassa. Smoothie pyöräytetään kahvin ja leipien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Syön aina aamupalaa..en käsitä miten joku voi olla syömättä aamupalaa.. yök. Oon muutenkin tosi aamuihminen, rakastan aamuja yli kaiken!
Onko sun muissakin asioissa vaikeuksia hyväksyä sitä, että joku toimii eri lailla kuin sinä?
No itse asiassa en asu. Täällä lääkärit antavat myös ruokavalio-ohjeita. Nimenomaan on painotettu proteiiniaamiaista ja lounasta. Ei mielellään hedelmiä aamulla, koska se nosta insuliinitasoa ja se vastaavasti hidastaa rasvanpolttoa